Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki pojazd lubi LPG
Autor Wiadomość
mirage1
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2008, 18:46   Jaki pojazd lubi LPG

Witam

Rozważam sprowadzenie pojazdu z USA z wiadomych przyczyn. Teoretycznie czym nowszy tym lepiej ale…. Jestem zwolennikiem alternatywnego zasilania pojazdów LPG i nadal chciałbym spalać do przyjazne środowisku i portfelowi paliwo. Więc tak czy znacie pojazdy które z LPG żyją za pan brat, czyli moją odpowiednio wzmocnione gniazda zaworowe i budowę silnika która pozwala na bezproblemowe i długie i radosne użytkowanie pojazdu lub takie które definitywnie się nie nadają (model i rocznik please).
Dzięki za wszelkie sugestie

RK
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2008, 23:27   

I mamy opisywac wszystkie modele aut z rynku usa i pisac ktore lubia a ktore nie lubia gazu?
 
 
mirage1
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2008, 07:33   

Primo silnik MIVEC i poźniej w zależności od wiedzy. Jaki widzisz dotychczas nie ma żadnej porady no to jeśli mam wybierać między żadną a wszystkie to żeby nie bylo wątpliwości to wybieram "wszystkie".

[ Dodano: 12-08-2008, 07:58 ]
http://www.usedcarexpert....nder_Review_208

To może sam rozpoczne jak wynika z tego artykułu w UK mozna kupić Outlandera z seryjnie montowaną instalacją.

[ Dodano: 12-08-2008, 08:31 ]
no i dalej

Kompaktowy i lekki

Wiele uwagi poświęcono temu, aby silnik typu 4B12 był jak najmniejszy i jak najlżejszy. Główną cechą wyróżniającą nową jednostkę jest odlewany ciśnieniowo blok cylindrów. W kolektorze dolotowym oraz pokrywie głowicy cylindra aluminium zastąpiono żywicą nylonową, dzięki czemu obniżono wagę tych elementów o 30%.

W rezultacie, nowa jednostka jest lżejsza od poprzedniej konstrukcji typu 4G69 o 16 kilogramów, co przyczynia się nie tylko do polepszenia czasu przyspieszenia, ale również do ograniczenia spalania paliwa oraz lepszego prowadzenia.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2008, 09:36   

Chcesz kupic auto terenowe, vana, limuzyne czy moze sportowe? Sory ale chyba nikt nie bedzie wymienial wszystkich aut/silnikow np z grupy gm i pisal ktory gaz znosi dobrze a ktory nie.
 
 
mirage1
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2008, 09:51   

Ok to precyzuję zwykły sendan lub mały SUV.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2008, 14:22   

Ja i brat posiadamy nissana maxime model a 32* z silnikiem 3.0v6. Bardzo dobrze znosi gaz. Brata przejechala na nim ok 100tys km w mojej dopiero co zalozylem. W nowszych maximach byl ten sam silnik lub jego rozwiniecie (3.5v6) wiec tez nie bedzie problemow z lpg.

*A32 - 1995-1999
 
 
mirage1
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2008, 21:43   

Maxima to kawał bryki

Jesli chodzi o Nissana to rozważam Altimę 2,5 rocznik 2008 czy te silniki mogę sprostać warunkom gazowym?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 12-08-2008, 21:51   

mirage1, proponuje zrobic liste aut, ktore Cie interesuja i podjechac lub zadzwonic do jakiegos "gaziarza", a najlepiej dwoch i wszystkiego sie dowiesz...
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 12-08-2008, 23:59   

Robert, tak jak rozmawialiśmy to MIVEC'i i GDI odpadają. Wszelkie VVTI także. Możesz spróbować np. z Cadilac'kiem :) Już widziałem takie na gazie więc trzeba by popytać.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
mirage1
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2008, 09:24   

Engine
QR25DE — 2.5-liter DOHC 16-valve 4-cylinder
Horsepower — 175 hp3 @ 5,600 rpm
Torque — 180 lb-ft3 @ 3,900 rpm

Emissions — Tier 2, Bin 5 (LEV2-SULEV in CA)
VQ35DE — 3.5-liter DOHC 24-valve V6
Horsepower — 270 hp @ 6,000 rpm
Torque — 258 lb-ft @ 4,400 rpm
Emissions — Tier 2, Bin 5

Czy Continuously Variable Valve Timing Control System (CVTCS) to to samo co VVTI?

The double overhead cam engine features Nissan's continuously variable valve timing control system (CVTCS). Similar in concept to the Honda S2000's "intelligent" arrangement, CVTCS alters the opening and closing of the engine's intake and exhaust valves to maximize power while limiting emissions. The result: a broad torque range—in fact, we found plenty available in stop-and-go city driving. Oil jets cool the underside of each piston, reducing overall engine operating temperatures.
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 28-09-2008, 18:53   

Odświeże tę dyskusję.
Co mają zmienne fazy rozrządu do gazu - nic.
Jeździ mnóstwo Vtec-ów, iVtek-ów na gazie. I jeździć będzie.
Porcelanowe gniazda zaworów też nie są dużym problemem.
Problem stawiają silniki pracujące na mieszance uwarstwionej i z bezpośrednim wtryskiem, choć do tych ostatnich pojawiły już się insatalacje (bodajże BRC).
Najtrudniej się gazuje auta nowoczesne, posiadające czujniki NO w uk. wydechowym, czy mierzące temperatury spalin, bo ciężko je dostroić. Teoretycznie każde auto, któremu nie szkodzi bezołowiówka, nie zaszkodzi mu i gaz, pod warunkiem, że nie stopią sie wtryski (te bezpośrednie). Spełnione muszą być tu dwie zasady. Mieszanka stechiometryczna i auto dostrojone (np. na hamowni) z charakterystyką mapy odzwierciedlającą mapę benzyny.
 
 
Janek Perz 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-03-2009, 20:18   

Nie zgodzę sie z przedmówcą. Dużym problemem przy LPG jest sposób w jaki konstrukcyjnie rozwiązano system smarowania i rozprowadzania oleju w silniku. W niektórych konstrukcjach benzyna jest traktowana jako smarowidło w szczególności dla górnego pierścienia najbardziej narażonego na przegrzewanie (poprzez tzw efekt tunelowy paliwo jest wciskane pomiędzy tłok a cylinder i bierze udział w smarowaniu. Gaz nie ma własności smarnych takich jak benzyna. Inną sprawą jest ewentualne uszkodzenie wtrysków. Do tego typu silników stosuje sie specjalne instalacje które dodają smaru do gazu zmieniając jego właściwości. Polecam wpierw poczytać opinie użytkowników danego auta na gazie i zakładać tylko dobre instalacje
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 16-03-2009, 22:18   

To fakt, tylko jest jeszcze ujemny efekt tego smarowania, a mianowicie benzyna rozpuszcza film olejowy, a to on w głównej mierze jest odpowiedzialny za smarowanie.
Na forum OBD2 stwierdzono, że lubryfikacja nic nie daje, uspokaja tylko psychicznie.
Benzyna jako smarowidło...
W silnikach dwusuwowych pomieszana z olejem - jak najbardziej.
_________________
...biała strona mocy....
 
 
Berni 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 368
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2009, 00:50   

Janek Perz napisał/a:
Gaz nie ma własności smarnych takich jak benzyna.


Benzyna ma jakieś właściwości smarne??? :oops: Nie piszę po to żeby się czepiac -tylko z niewiedzy-benzyny używam w "przydomowym ogródku" żeby coś np. "odtłuścic -a ropy i nafty żeby zostało po wyczyszczeniu natłuszczone bądź "nasmarowane"-to jak to jest :shock:
_________________

 
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 17-03-2009, 07:58   

Zjawisko tunelowego przeciskania się paliwa między tłok a cylinder występuje - dla jednych jest postrzegane jako pozytywne, dla innych nie.
Ma bardzo duże znaczenie w silnikach dwusuwowych, gdzie nie ma pierścienia smarującego a benzyna wraz z olejem jest jedynym smarowidłem.
Silniki z lat 90 tych dłużej pracują na gazie niż benzynie - wiem to na podstawie zagazowanych egzemplarzy POldi Rover w mojej firmie. Benzynowe zrobiły po 250 kkm -300 kkm i remont, na gazie przelatały po 400-450 kkm (12 aut - 6 zagazowanych, II generacja).
_________________
...biała strona mocy....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.