Problem ze spalaniem / szarpanie |
Autor |
Wiadomość |
vtec
Forumowicz Motoamator

Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-02-2009, 23:57 Problem ze spalaniem / szarpanie
|
|
|
Witam mam colta 1,3 CJ
Na zimnym mocno szarpie , pali strasznie duzo - przy normalnej jezdzie ok 12 l/100 po miescie(raczej krotkie trasy)
Chyba powienien troche mniej? Z tego co wyczytalem na forum moze byc to problem z aparatem zaplonowym , jak go zdiagnozowac? Ew. naprawic samemu?
Czy luzy zaworowe sprawdzic mimo ze ich nie slychac ( wiec chyba wszystko ok)? |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 24-02-2009, 00:43
|
|
|
Jak zaworów nie słychać to nie znaczy, że wszystko ok. Mogą być podparte (za ciasne), wtedy może dojść do wypalenia gniazd i grzybków zaworowych, do tego spalanie owszem jest większe ponieważ nie ma odpowiedniej kompresji w cylindrach przez co silnik pracuje z większym trudem. Ja miałem kilka zaworów za ciasno ustawionych i po regulacji silniczek ma lepszego "kopa" od niskich obrotów. Nie wiem jak ze spalaniem bo na razie za dużo nie pojeździłem, ale spodziewam się nieco niższego:). Co do szarpania to możesz mieć przewody zapłonowe do wymiany (sprawdź czy świecą przy dużej wilgotności-popryskaj je trochę wodą i jeśli mają przebicia to iskry będą szły od przewodu do np pokrywy zaworów, tylko sprawdzaj to w ciemnościach bo iskry są malutkie i słabo je widać-oczywiście zgaś światła:D), lub kopułka i palec dogorywają (to sobie sam oczyścisz z nalotu jeśli to jest powodem problemów-nie ma nic prostszego). Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Marino
Mitsumaniak żółte niepozorne

Auto: Colt CJ0 1.3 twenty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2007 Posty: 320 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 24-02-2009, 20:14
|
|
|
vtec, napisz coś więcej o tym szarpaniu, szarpie tylko na zimnym? szarpie przy przyspieszaniu? a co się dzieje jak się silnik rozgrzeje? Bo to może cewka daje znać o sobie? ale najpierw tak jak pisał idas, "poszukaj" iskry |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
vtec
Forumowicz Motoamator

Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-02-2009, 14:20
|
|
|
sprawdzalem juz wczesniej w ciemnosci - zadnych iskier z kabli nie zanotowalem
szarpie glownie na zimnym , podczas przyspieszania oraz odpuszczania gazu - na dobrze zagrzanym silniku , nie ma tego problemu.
Jednak glownie irytuje mnie spalanie - 12l/100 to przesada
Moze dzisiaj rozkrece aparat zaplonowy i przeczyszcze , co trzeba - zobaczymy. |
|
|
|
 |
arras [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2009, 13:49
|
|
|
Powracając do szarpania na zimnym silniku i ja zaobserwowałem to samo w swoim autku. Przyznam ze strasznie mnie to denerwowało. Myślałem ze wilgoć się gdzieś dostała do elektryki ( podobną sytuacje miałem w innym autku). I któregoś dnia jak tankowałem samochód na CPN-ie kupiłem w płynie środek do przeczyszczenia wtryskiwaczy, itd. Po wlaniu do baku pewnej ilości jak ręką odjął.
a co do dużego spalania to ja wymieniłem sondę lambda bodajże ta pierwsza bo znajdują się dwie. I spalanie się unormowało nie wciskając za mocno gazu.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
qbaf [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 11:49
|
|
|
nie wiem czy u Ciebie bedzie to samo ale za nim bedziesz chciał kupować części to spróbuj ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu ja u siebie przez ponad pół roku (!) sie bujalem z problemem szarpania na zimnym a na ciepłym mniej odczuwalne, u mnie problem występował na niskich obrotach do 3.2tys na kazdym biegu i także palił duzo okolo 10l/100km bez względu czy to trasa czy miasto. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 28-02-2009, 14:17
|
|
|
qbaf napisał/a: | to spróbuj ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu |
A co to jest???? Tzn jak to ustawic oraz ewentualnie ile to kosztuje.. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
qbaf [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 18:11
|
|
|
przekręcasz aparat zapłonowy czy to w lewo czy w prawo |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 28-02-2009, 21:12
|
|
|
aaaa chodzi Ci o ustawianie zaplonu??? przy uzyciu lampy stetoskopowej? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
qbaf [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 21:16
|
|
|
tak |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 22:45
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | stetoskopowej? |
stroboskopowej |
|
|
|
 |
byhlk
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 98r. 1,3 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 20 Skąd: Mieszkowice
|
Wysłany: 02-03-2009, 11:37 Co to takiego??
|
|
|
Witam podczepię się do tematu ponieważ mój Colcik również dużo pali ostatnio wciągną mi 8 litrów na 50 kilometrów w mieście!! Nie znam przyczyny mam zamiar wybrać się na diagnostykę, żeby podłączyli go do kompa.. jak myliliście pokaże czy uszkodzona jest sonda lambda ewentualnie czujnik temperatury?? nie mogę nigdzie znaleźć schematu żeby podłączyć auto pod kompa... A teraz jeszcze jedno pytanie nie wiecie czy od tego urządzenia na zdjęciu po winna iść jakaś rurka?? jak tak to gdzie?? mój silnik to 1,3 12V 55kw pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2009, 11:43
|
|
|
Kolego co do tej rurki, to ja też nie mam...i parę innych osób posiadających CJ0 również. Więc tak powinno być
Co do spalania... 8 litrów w mieście to dużo? Mi pali 8,19l więc dla mnie to norma. |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
emilok
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 145 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 02-03-2009, 11:46
|
|
|
Pexu napisał/a: | Co do spalania... 8 litrów w mieście to dużo? Mi pali 8,19l więc dla mnie to norma. |
byhlk napisał/a: | 8 litrów na 50 kilometrów w mieście!! |
|
|
|
|
 |
|