Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze spalaniem / szarpanie
Autor Wiadomość
vtec 
Forumowicz
Motoamator


Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-02-2009, 23:57   Problem ze spalaniem / szarpanie

Witam mam colta 1,3 CJ

Na zimnym mocno szarpie , pali strasznie duzo - przy normalnej jezdzie ok 12 l/100 po miescie(raczej krotkie trasy)


Chyba powienien troche mniej? Z tego co wyczytalem na forum moze byc to problem z aparatem zaplonowym , jak go zdiagnozowac? Ew. naprawic samemu?

Czy luzy zaworowe sprawdzic mimo ze ich nie slychac ( wiec chyba wszystko ok)?
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 24-02-2009, 00:43   

Jak zaworów nie słychać to nie znaczy, że wszystko ok. Mogą być podparte (za ciasne), wtedy może dojść do wypalenia gniazd i grzybków zaworowych, do tego spalanie owszem jest większe ponieważ nie ma odpowiedniej kompresji w cylindrach przez co silnik pracuje z większym trudem. Ja miałem kilka zaworów za ciasno ustawionych i po regulacji silniczek ma lepszego "kopa" od niskich obrotów. Nie wiem jak ze spalaniem bo na razie za dużo nie pojeździłem, ale spodziewam się nieco niższego:). Co do szarpania to możesz mieć przewody zapłonowe do wymiany (sprawdź czy świecą przy dużej wilgotności-popryskaj je trochę wodą i jeśli mają przebicia to iskry będą szły od przewodu do np pokrywy zaworów, tylko sprawdzaj to w ciemnościach bo iskry są malutkie i słabo je widać-oczywiście zgaś światła:D), lub kopułka i palec dogorywają (to sobie sam oczyścisz z nalotu jeśli to jest powodem problemów-nie ma nic prostszego). Pozdrawiam
 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2009, 04:29   

vtec napisał/a:
Z tego co wyczytalem na forum moze byc to problem z aparatem zaplonowym , jak go zdiagnozowac? Ew. naprawic samemu?


http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=7179
 
 
Marino 
Mitsumaniak
żółte niepozorne


Auto: Colt CJ0 1.3 twenty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 320
Skąd: Łęczna
Wysłany: 24-02-2009, 20:14   

vtec, napisz coś więcej o tym szarpaniu, szarpie tylko na zimnym? szarpie przy przyspieszaniu? a co się dzieje jak się silnik rozgrzeje? Bo to może cewka daje znać o sobie? ale najpierw tak jak pisał idas, "poszukaj" iskry
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
vtec 
Forumowicz
Motoamator


Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-02-2009, 14:20   

sprawdzalem juz wczesniej w ciemnosci - zadnych iskier z kabli nie zanotowalem ;-)


szarpie glownie na zimnym , podczas przyspieszania oraz odpuszczania gazu - na dobrze zagrzanym silniku , nie ma tego problemu.


Jednak glownie irytuje mnie spalanie - 12l/100 to przesada :twisted:



Moze dzisiaj rozkrece aparat zaplonowy i przeczyszcze , co trzeba - zobaczymy.
 
 
arras
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2009, 13:49   

Powracając do szarpania na zimnym silniku i ja zaobserwowałem to samo w swoim autku. Przyznam ze strasznie mnie to denerwowało. Myślałem ze wilgoć się gdzieś dostała do elektryki ( podobną sytuacje miałem w innym autku). I któregoś dnia jak tankowałem samochód na CPN-ie kupiłem w płynie środek do przeczyszczenia wtryskiwaczy, itd. Po wlaniu do baku pewnej ilości jak ręką odjął.
a co do dużego spalania to ja wymieniłem sondę lambda bodajże ta pierwsza bo znajdują się dwie. I spalanie się unormowało nie wciskając za mocno gazu.
Pozdrawiam
 
 
qbaf
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 11:49   

nie wiem czy u Ciebie bedzie to samo ale za nim bedziesz chciał kupować części to spróbuj ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu ja u siebie przez ponad pół roku (!) sie bujalem z problemem szarpania na zimnym a na ciepłym mniej odczuwalne, u mnie problem występował na niskich obrotach do 3.2tys na kazdym biegu i także palił duzo okolo 10l/100km bez względu czy to trasa czy miasto.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 28-02-2009, 14:17   

qbaf napisał/a:
to spróbuj ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu

A co to jest???? Tzn jak to ustawic oraz ewentualnie ile to kosztuje..
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
qbaf
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 18:11   

przekręcasz aparat zapłonowy czy to w lewo czy w prawo
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 28-02-2009, 21:12   

aaaa chodzi Ci o ustawianie zaplonu??? przy uzyciu lampy stetoskopowej?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
qbaf
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 21:16   

tak
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 22:45   

rosomak1983 napisał/a:
stetoskopowej?


stroboskopowej :P
 
 
byhlk 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 98r. 1,3 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Mieszkowice
  Wysłany: 02-03-2009, 11:37   Co to takiego??

Witam podczepię się do tematu ponieważ mój Colcik również dużo pali ostatnio wciągną mi 8 litrów na 50 kilometrów w mieście!! Nie znam przyczyny mam zamiar wybrać się na diagnostykę, żeby podłączyli go do kompa.. jak myliliście pokaże czy uszkodzona jest sonda lambda ewentualnie czujnik temperatury?? nie mogę nigdzie znaleźć schematu żeby podłączyć auto pod kompa... A teraz jeszcze jedno pytanie nie wiecie czy od tego urządzenia na zdjęciu po winna iść jakaś rurka?? jak tak to gdzie?? mój silnik to 1,3 12V 55kw pozdrawiam

 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2009, 11:43   

Kolego co do tej rurki, to ja też nie mam...i parę innych osób posiadających CJ0 również. Więc tak powinno być ;)

Co do spalania... 8 litrów w mieście to dużo? Mi pali 8,19l więc dla mnie to norma.
_________________
7,60/100
 
 
 
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 02-03-2009, 11:46   

Pexu napisał/a:
Co do spalania... 8 litrów w mieście to dużo? Mi pali 8,19l więc dla mnie to norma.


byhlk napisał/a:
8 litrów na 50 kilometrów w mieście!!
 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.