Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty silnika Colt
Autor Wiadomość
shreku 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-11-2015, 19:18   Obroty silnika Colt

Cześć,
od niedawna jestem posiadaczem Colta z 2006r ( 1,3 70kW 5d).
Zastanawia mnie dziwne zachowanie silnika zaraz po odpaleniu obroty najczęściej lądują w okolicy 750 obr/min, ale są dni kiedy wskazówka oscyluje na poziomie 1250.
Bywa tez czasem tak ze po odpaleniu zaczyna się trząść.
Czy ktoś z Was miał jakieś doświadczenia w tym temacie, czy ten typ po prostu tak ma?

PS. Czy ma ktoś może możliwość sprawdzenia historii autka po VIN?
 
 
lech55 
Forumowicz

Auto: Space Star 1,2l 2018r,był Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 200
Skąd: Chojnów
Wysłany: 13-11-2015, 23:12   

Obroty zimnego silnika powyżej 1000 to normalne, ponieważ pracuje on na ssaniu. U mnie czasami też szarpie samochodem gdy obroty silnika są zbyt niskie i wynoszą około 500. Gdy tak się dzieje użytkownicy radzą wyczyścić silniczek krokowy.
 
 
shreku 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2015, 18:51   

Dzięki za info
Niestety czeka mnie chyba wizyta u mechanika.
Ostatnio zaczął mi gasnąć po odpaleniu silnika, oraz zapala się CE, na pedale gazu nie ma mocy...
Podłączony pod kompa rzucił błędem (chyba 628 ): niskie napięcie potencjometru gazu lub czujnika przepustnicy.
Czy to może być wina słabego akumulatora? Na chwilę obecną problem najcześciej pojawia się gdy temperatura spada w okolica > ~5 stopni.
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 16-11-2015, 08:32   

Tak jak kolega pisał wcześniej że za obroty silnika odpowiada min. silnik krokowy. Myślę że nie zaszkodzi go wymontować i wyczyścić z nagaru oleju.
A co do błędu to chyba wystarczy wymienić wskazany czujnik i po problemie.

Może to ten: http://e-katalog.intercar...-korbowego.html

Czujnik odpowiadający z pedał gazu (czujnik położenia wału kobowego), dawkowanie palika a tym samym obroty silnika.

A w jakim stanie masz świece? Słaby aku może powodować podobne objawy - np. u mnie w GolfieIV słaby aku generował błąd czujnika ESP -ale to inne auto, więc tu może być zupełnie inaczej. obstawiam na czujnik.
 
 
shreku 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-11-2015, 10:13   

świece były wymieniane miesiąc temu ( ale jeszcze się im przyglądnę ). W sumie to Miśka mam od niedawna więc może jakieś niespodzianki jeszcze spotkam. W poprzednim zestawie 2 były przepalone, a dodatkowa inna miał przebicie.
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 16-11-2015, 13:10   

Więc świece można wykluczyć. Może coś z przewodami zasilającymi świece. Przeskanuj auto komputerkiem i sprawdź dokładnie jaki błąd. Jak zdiagnozujesz to możesz dokładnie wytypować co trzeba wymienić. Przydał by się tu dobry elektryk od aut, mam takowego no ale odległość nie pozwala na to aby pomógł.
 
 
shreku 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-11-2015, 18:39   

Na przeglądzie u mechanika podłączał do pod kompa gdzie wyskoczył błąd z końcówką P??28, a opis który pokazywał brzmiał mniej więcej: niskie napięcie potencjometru gazu lub czujnika przepustnicy.
(sens informacji jest taki sam).
Niestety nie wiem co to za komputer i czy wskazanie jak wyżej jest poprawne.
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 17-11-2015, 08:27   

shreku napisał/a:
Na przeglądzie u mechanika podłączał do pod kompa gdzie wyskoczył błąd z końcówką P??28, a opis który pokazywał brzmiał mniej więcej: niskie napięcie potencjometru gazu lub czujnika przepustnicy.
(sens informacji jest taki sam).
Niestety nie wiem co to za komputer i czy wskazanie jak wyżej jest poprawne.


Hmm. Czujnik przepustnicy to nie jest coś ala Silniczek Krokowy? Spróbuj go wymontować i przeczyścić. Może udaj się do ASO, po diagnozie będą wiedzieli co wymienić, na 95% to jakiś czujnik. Kiedyś grzebałem w silniczku krokowym w oplu astrze f - to po montażu dziwnie się zachowywało auto wysokie obroty ok 1300 przy starcie ale potem sam się doregulował i wszystko było ok.
 
 
shreku 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-11-2015, 22:01   

Dziś odwiedziłem ASO, Mut 3 wyrzucił chyba z 6 błędów przepustnicy, numerów nie pamiętam...
"Przeczyścili" przepustnicę i zaktualizowali soft który był od nowości w aucie ( mógł być odpowiedzialny za Check Engine, gdzieś czytałem że taki problem był rozwiązywany update'm ). Zobaczymy jak będzie dalej.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 28-11-2015, 22:13   

koszty?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
shreku 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29-11-2015, 19:37   

Zimowa akcja przeglądowa + diagnostyka MUT 3 + to co wcześniej napisałem 150.
 
 
Tadeusz K 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 1
Skąd: Polska
Wysłany: 23-12-2015, 12:29   

Witajcie

Podaję wartości obrotów w zależności od temperatury silnika. Te wartości są z colta 1,3 2012 r.

Coolant temperature:-20°C
1,425 - 1,500 r/min <135>, 1,380 - 1,580 r/min <4A9>

Coolant temperature: 0°C
1,375 - 1,475 r/min <135>, 1,320 - 1,520 r/min <4A9>

Coolant temperature: 20°C
1,350 - 1,450 r/min <135>, 1,300 - 1,500 r/min <4A9>

Coolant temperature: 40°C
1,115 - 1,215 r/min <135>, 1,230 - 1,430 r/min <4A9-M/T>, 1,070 - 1,270 r/min <4A9-A-M/T>

Coolant temperature: 80°C
700 - 800 r/min <135>, 650 - 850 r/min <4A9>

Pozdrawiam
 
 
Borewicz85 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CZ3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 18
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 05-01-2016, 18:07   

Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie znajduje się w Colcie 1.3 silniczek krokowy ??? bo z tego co na razie obadałem to nigdzie go nie widzę mi sie wydaje że w tym modelu za wolne obroty ssanie itp odpowiada przepustnica ale mogę się mylić :) :) problem u mnie pojawia się tylko wtedy gdy rano odpalam auto a on po jakimś czasie jak pochodzi na ssaniu zaczyna obniżać obroty i wtedy kiedy obroty oscylują około 1200/min i auto chce sobie zmniejszyć je na jakiś 1000/min to tak jak by przygasało i wskazówka spada na jakieś 800/min a potem znów na 1200/min robi tak kilka razy a potem już pracuje normalnie z góry dzięki za podpowiedź.

Pozdrawiam
 
 
shreku 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-01-2016, 10:35   

Miałem podobne objawy tyle że u mnie startował między 1200 a 1500, potem wskazówka spadała nawet do 500-650, a colcik dostawał dziwnych drgań. Wskazówka tak chwile wskazała, a co dziwniejsze po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problemu nie było.

U mnie problem ustąpił po wspomnianej wyżej wizycie w ASO gdzie była czyszczona przepustnica ( i aktualizowany soft ) bo miałem różne błędy od przepustnicy zarejestrowane.
Ale jako że nie jestem zbyt biegły w mechanice samochodowej może to tylko zbieg okoliczności :mrgreen:
 
 
Borewicz85 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CZ3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 18
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 16-02-2016, 08:27   

Pierwsze wersje coltów miały błąd w oprogramowaniu przepustnicy i była na to kampania robiona przez mitsubishi mi zrobili upgrade softa za darmo w ASO objawiało się to czekiem na wyświetlaczu i brakiem reakcji na wciskanie pedału gazu wyskakiwał bład komunikacji pedału gazu z przepustnicą po upgradzie usterka ustała od roku czasu nie mam z tym problemów. To by było na tyle do błędów przepustnicy. A dokańczając temat skaczących obrotów na ssaniu i opadających z niewiadomych powodów to była wina brudnej przepustnicy. Po myciu i kalibracji przepustnicy colt chodzi jak ta lala. Kalibracje przepustnicy po czyszczeniu można wykonać samemu. Odłączamy klemę minusową na kilka minut aby sie zresetował komputer po podłączeniu z powrotem odpalamy auto przy wyłączonych wszystkich odbiornikach(nawiewy radio itp) prądu i czekamy tak na wolnych obrotach aż do włączenia się wiatraka na chłodnicy. Auto może być na początku troszkę nerwowe bo zresetują się mapy ale po kilku jazdach to ustaje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.