 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
metalowe rurki maglownicy przerdzewialy |
Autor |
Wiadomość |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2009, 19:44 metalowe rurki maglownicy przerdzewialy
|
|
|
Problem jak w temacie jedna z rurek przecieka, druga tez ledwo sie trzyma. Czy ktos kiedys probował cos z tym zrobic, wiecie gdzie mozna by je kupic we gdzie z czego albo jak dorobic. Maja duze zwęzenie na końcówkach z uszczelką, da sie takie cóś jakos samemu wykonac np z ryrki miedzianej? |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 29-03-2009, 13:41
|
|
|
Dołącze się do tematu .Przewody hamulcowe jeśli nie ma orginalnych najlepiej dorobić samemu lub z mechanikiem , który ma pojęcie w temacie . Samemu- Kupujemy rurkę miedzianą z metra o odpowiedniej średnicy-doradzą w sklepie z cześciami .długość wcześniej mierzymy na samochodzie i kupujemy odcinekkilka centymetrów dłuższy..Do tego dwie końcówki-czyli nakrętki dwie i baryłki (komplet ) Aby zgiąć rurkę miedzianą w dowolny kształt musimy ją (ROZHARTOWAĆ) .robi się to odwrotnie jak stal -Podgrzewamy w piecu oporowym lub przy pomocy palnika acetylenowego i gwałtownie schładzamy zimną wodą -tak jak hartuje się stal .Po schłodzeniu rurka jest tak miękka że bez żadnych obaw można ją formować do kształtu wg wzoru z samochodu .Rurkę podgrzewamy i rozhartowujemy tylko w miejscach zagięć .Końcówki tniemy pod kątem prostym i delikatnie usuwamy nieruwności(gradujemy).Zakładamy nakrętki i baryłki .Baryłki muszą dać się przesuwać po rurce. Pozostaje tylko .skręcić
Jeśli będzie ktoś z forum ,który chce dopytać o technice kształtowania rurek z miedzi to pytać na pw. Technikę tą stosowałem w pracy kilka lat pracując w zakładzie naprawiającym obrabiarki do metalu ,A tam takich przewodów było wiele i pracowały na wyższym ciśnieniu niż w samochodach .
Trochę przydługo ale jeśli ktoś skorzysta |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2009, 14:51
|
|
|
Z baryłkami czy kilichami tak jak w klimie nie bylo by problemu, tu mam rurke na końcu zgniecianą tak by utworzyla kołnierz ktory dociska nakrętka a za kołnierzem jeszcze ze 4 mm rurki ale juz ze zterukowaną o 1mm srednica i na tej redukcji siedzi oring. Musiło by byc specjane narzedzie do tego celu by zgniotło ją by stworzyc kołniez a przy tym zredukowac srednice końcówki. Narazie sprobuje załozyć na miejsce gdzie przecieka rurki miedzianej i wszystko polutowc. Zobacze co z tego wyjdzie. |
|
|
|
 |
Radeon
Forumowicz Radeon

Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 119 Skąd: dolny śląsk
|
Wysłany: 30-03-2009, 12:16
|
|
|
3 m-c temu miałem przeciek na rurkach od maglownicy.Zrobiłem to banalnie prosto.Kawałek węża ciśnieniowego(taki aby wszedł na rurkę ledwie co).Dwa zaciski po obu stronach i 3 miechy i spokój ...Myślę że to solidne rozwiązanie.U mnie te przewody są zdaje się z aluminium.Przetarły się od wibtracji na obejmie. |
_________________ Biorę udział w akcji: "Nie piszę poprawnie, ale sam reperuję swoje auto" |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2009, 12:55
|
|
|
u mnie była mala dziurka, a rurka metalowa. Oczyscilem po 1,5cm po obu stronach, pocynowalem na to rurka miedziana i zalane wszystko cyną nad palnikiem gazowym. Mam nadzieje ze z rok wytrzyma a dalej i tak całosć pójdzie na złom, bo za bardzo juz sie zaczyna sypac nawet jak na moje mozliwosci:)
Foto
http://lh6.ggpht.com/_fKx...00/DSC00592.JPG |
|
|
|
 |
|
|