Wymiana uszczelki pod glowica ! |
Autor |
Wiadomość |
Pavo
Nowy Forumowicz
Auto: 1.6 glxi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 3 Skąd: irl
|
Wysłany: 31-07-2009, 19:33 Wymiana uszczelki pod glowica !
|
|
|
Witam
dzisiaj temperatura skoczyla mi na czerwone pole w czasie jazdy, po zjechaniu na pobocze zuwazylem ze silnik jest mokry i nie ma plynu w chlodnicy > wniosek jeden uszczelka sie poddala> czy da rade wymienic uszczelke "we wlasnym garazu " czy ktos sie juz bawil ?? dzieki za odpowiedzi
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 31-07-2009, 21:14
|
|
|
Pavo napisał/a: | czy da rade wymienić uszczelkę "we własnym garażu " czy ktoś się już bawił ?? |
Musisz się zaopatrzyć tylko w klucz dynamometryczny,żeby dokręcić głowice z odpowiednia siłą i ściągnij sobie manuala do swojego silnika najlepiej stad http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3455 tam będziesz miał pokazany schemat w jakiej kolejności dokręca się śruby i z jaka siłą od głowicy. |
|
|
|
 |
ann87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '93 1.6 v16
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Lut 2009 Posty: 107 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 31-07-2009, 21:21
|
|
|
Da rade ale .. zależy co masz w tym garażu,? Będziesz robił coś przy rozrządzie przy okazji? U mnie było to robione w zeszłym tygodniu, bez opierdzielania jedna osoba czasem z pomocą drugiej w jeden dzień zrobi. |
_________________ Z idiotą się nie dyskutuje, najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem pobije doświadczeniem! |
|
|
|
 |
Pavo
Nowy Forumowicz
Auto: 1.6 glxi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 3 Skąd: irl
|
Wysłany: 31-07-2009, 21:39
|
|
|
ok dzieki
a jakies uwagi na cos zwrocic szczegona uwage ??
[ Dodano: 31-07-2009, 21:41 ]
ann87 napisał/a: | Da rade ale .. zależy co masz w tym garażu,? Będziesz robił coś przy rozrządzie przy okazji? U mnie było to robione w zeszłym tygodniu, bez opierdzielania jedna osoba czasem z pomocą drugiej w jeden dzień zrobi. |
rozrzad byl wwymieniany 3 miesiace temu takze nie wiem . podejrzewam ze nic nie bede grzebal |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 01-08-2009, 01:01
|
|
|
Pavo, na pewno będziesz rozpinał rozrząd,przy składaniu przyda Ci się dodatkowa para rąk,pamiętaj żeby przed rozebraniem poustawiać sobie rozrząd na znakach,a najlepiej ustaw sobie pierwszy tłok w górnym martwym punkcie,nanieś sobie swoje własne punkty na kolach rozrządu i obudowie,a także na kole pasowym na dole,będzie Ci łatwiej wszystko poustawiać tak jak powinno być,dopiero wtedy poluzuj rolkę napinacza i ściągnij pasek rozrządu,jak rano zaczniesz to do wieczora na spokojnie powinieneś wszystko poskładać,
I jeszcze jedna mała uwaga,nie wiem jak Ci się zagrzał bardzo silnik,ale ja żeby nie robić tego 2 razy dałbym głowicę do splanowania,bo mógł się zrobić lekki banan,koszt planowania to od 50-100 pln ale masz pewność ze wszystko będzie grało.
PS Ile jeszcze jechałeś po tym jak Ci wskazówka skoczyła na czerwone pole??? |
Ostatnio zmieniony przez Kmer 01-08-2009, 01:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pavo
Nowy Forumowicz
Auto: 1.6 glxi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 3 Skąd: irl
|
Wysłany: 01-08-2009, 01:24
|
|
|
no niestety nie mam mozliwosci oddania glowicy do fachowca bo auto jest aktualnie za granica i musze wszystko sam robic przy nim > tak czy inaczej jutro walka z uszczelka > jeszcze raz dzieki za rady |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2009, 12:29
|
|
|
Jeśli masz tylko takie możliwości, poproś kogoś o pomoc. Przyda się dodatkowa para rąk przy ściąganiu i zakładaniu głowicy. Parę kilo jednak waży, a ważna jest precyzja i delikatność - szczególnie przy zakładaniu. W moim przypadku były problemy z prawidłowym montażem kolektora. |
|
|
|
 |
|