 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Mój misiek E53A '93r. 2.0TD |
Autor |
Wiadomość |
SZEJQ
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD '93
Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 3 Skąd: Gajków
|
Wysłany: 27-03-2009, 12:00 Mój misiek E53A '93r. 2.0TD
|
|
|
Witam!
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Galanta 2.0TD liftback z 93r. i mam parę pytań odnośnie mojego miśka.
Jest, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość jeżeli napisałem go w niewłaściwym miejscu odrazu mówię, że szukałem odpowiedzi na moje pytania, ale nie udało mi się nic konkretnego znależć.
1)Oleje i filtry. Auto ma przejechane ok. 220tys.km, nie wiem co było zalane wcześniej, zdecydowałem się na CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W-40, ponieważ silnik jest suchy i ładnie pracuje. Weszło dokładnie 4,8litra. Myślałem też nad MAGNATEC 5W-30 C3, ale nie było na miejscu. Z tego co wiem wymiana oleju odbywa się co 7,5tys. bądź co 12mies, czy można odwlec wymianę np. do 10tys jeżeli wlany został dobry syntetyk skoro w nowych autach olej wymienia się co 30-50tys.km?
-Oleje przekładniowe, wymieniać? A jeżeli tak, to jakie i co ile?
-Filtry. Co ile należy wymieniać filtr powietrza i paliwa?
2)Gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi do auta, albo książke typu "sam naprawiam..."? Najelpiej w języku polskim bądź też angielskim ewentualnie.
3)2.0TD napędzany jest paskami, czy łańcuhem. Jeżeli paskiami, to co ile wymiana rozrządu?
4)Mam problem z drganiami silnika, rozchodzą się po całej karoserii. Znalazłem przyczynę, jest nią jedna z poduszek silnika/skrzyni. Gdzie mogę nabyć takie poduszki? Puki co nabyłem używkę z jakiegoś nissana za 60zł, ale chcę wymienić wszystkie na nowe.
5)Ogumienie. Obecnie poruszam się na zimówkach o standardowym rozmiarze 185/70/14, na wiosnę planuję zakup aluminiowych 16", prosiłbym o podanie paramterów felgi:
rozstaw śrub,
otwór centrujący,
osadzenie (ET)
..na felgi mam zamiar nałożyć nowe opony 205/55/16. Wiem, że prawidłowym rozmiarem byłoby 205/50/16, ale w mojej okolicy są drogi o delikatnie mówiąc "nienajlepszej" jakości nawierzchni i wolałbym większe opony. Różnica średnicy koła to jakieś 16mm więc powinno wejść i nie obcierać, tak?
6)ABS. Świeci mi się non-stop żółta kontrolka od ABS. Nie wiem gdzie szukać usterki. Przeczytałem parę postów na forum, ale nie zabardzo wiem za co się zabrać? Pompa ABS, czujnik na którymś z kół, czujnik w pedale, co jeszcze może być przyczyną i jak zabrać się za zdiagnozowanie problemu?
I to by było chyba wszystko na razie, liczę na wasze pomocne podpowiedzi. Wkrótce zamieszczę zdjęcia swojego miśka, ale jak już kupię alufelgi, bo na razie to wygląda na tych stalowych kółkach średni. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-03-2009, 12:46 Re: Mój misiek E53A '93r. 2.0TD
|
|
|
Co do miejsca zadanego pytania to mogłeś zamieścić w dziale poświeconym Twojemu modelowi, ale pytania są dość ogólne więc nie ma problemu
1. Myślę, że to rozsądny wybór. Dobry olej. W razie jeśli będzie Ci brał dużo oleju, zawsze możesz przejść na jakiś 10W40. Co do cześtości wymian to myślę że co 10 tys nie ma problemu. Na dobbrym oleju możesz spokojnie trzaskać taki przebieg, byle nie dłużej niż rok. Te 7,5 tys tp raczej na jakimś mineralnym oleju słabszej jakości. Jak zalewasz full syntetyk to spokojnie możesz robić rocznie 15-20 tys bez wymiany, więc 10 tys na tym oleju bez problemu. Ja jeżdżę na 10W40 Mobila i wymieniam co 10 tys.
Filtr oleju oczywiście co wymianę. Filtr powietrza w zależności od jego stanu który można łatwo ocenić po wyjęciu. One są dość duże i wydajne, w lancerze podobny zmieniałem co drugą wymianę oleju, chyba że jeździsz w trudnych warunkach i się mocno kurzy. Zalecane jest oczywiście co wymiana oleju.
Filtr paliwa w zależności od tego jakiej jakości lejesz paliwo. Niestety nie jestem w stanie podać co ile km.
Na pewno po zakupie musisz ywmienić wszystkie, bo nie wiesz ile przejechane jest z tymi filtrami.
2. Niestety do Twojego auta nie ma service manuala ani instrukcji obsługi na naszym forum. DO nowszej wersji jest więcej literatury. Jeśli chodzi o silnik to możesz ściągnąć instrukcję serwisową w wersji angielskiej. Twój silnik to 4D68, ale tak oznaczane były dwa silniki. Taki jak jest w moim (lustrzane odbicie i inne sterowanie pompy) i taki jak w Twoim.
3. Paskami. Wymiana rozrządu po zakupie, a potem ciężko powiedzieć. Zależy od tego w jakim czasie jakie przebiegi. Jeśli chcesz czuć się bezpiecznie to może wymiana za następne 70 tys. Wymień teraz. Najlepiej japońskie produkty.. Paski mitsuboshi, rolki Koyo. Będziesz potrzebował pasek rozrządu i balansu, rolkę prowadzącą, napinacz i napinacz paska balansu.
4. Poduszki dostaniesz u Japaneze, Marek Malik 422154402. Tylko koszt wymiany wszystkich będzie dość znaczny... Ja kupuję u tego sprzedawcy prawie wszystko do mojego diesla. Ma dobre ceny i super zaopatrzenie dostaniesz u niego prawie wszystko. Rozrząd też możesz zamówić u niego i wszystkie filtry. Będziesz miał pewność, że będą pasowały.
5. Nie podpowiem.
6. Nie wiem jak jest u Ciebie ale w EA można wymrugać błędy. Jeśli masz OBD2 to zwierasz piny 1-4 i kontrolki wymrugują błędy. Opis na stronie Krzyżaka, tylko obd2 jest niżej, na pocżatku jest jak to zrobić w colcie. Znajdziesz też info na ten temat na forum. |
|
|
|
 |
|
|