Przesunięty przez: Chooper 17-03-2009, 21:57 |
Co podlega wymianie po zakupie sprowadzonego samochodu ? |
Autor |
Wiadomość |
lamariusz
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1998r.
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 17-03-2009, 21:40 Co podlega wymianie po zakupie sprowadzonego samochodu ?
|
|
|
Kupiłem Carismę 18 16V GDI, rok 1998. przebieg chyba 180.000 km ( nie wiem czy czasem licznik nie był cofnięty). Mam klimatronik, 4 el. szyby. Proszę poradźcie jakie elementy eksploatacyjne powinienem wymienić, żeby ze spokojną głową po jego zarejestrowaniu poruszać się. Proszę doradźcie również z jaką kwotą pieniędzy mam się szykować do mechanika, a własciwie ile będę musiał wydać na zakup części. Z tego co wiem to na pewno wymianie podlegają:
-pasek rozrządu z napinaczami.
-pasek klinowy.
-filtr paliwa i powietrza.
-olej silnikowy i filtr oleju.
nie wiem czy wymianie podlega olej w skrzyni biegów.
Czy jeszcze jakieś elementy podlegają wymianie. Ile powinienem za te części z robocizną zapłacić.
Może ktoś z Gorzowa Wlkp. doradzi dobrego i za rozsądną cenę mechanika. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 19-03-2009, 17:35
|
|
|
Ja jak swojego kupiłem 1.9td a miał przejechane 135 tys mil
wymieniłem rozrząd razem z pompą wody(przy okazji płyn) i paskiem za całość zapłaciłem 480zł plus przesyłka do Irlandii wymianę robiłem sam około 4 godzin roboty z dobrymi narzędziami.
W gdi chyba będzie taniej bo chyba mniej rolek w 1.9 TD są 2 prowadzące i jedna napinająca.
filtry i olej, przymierzam się do oleju w skrzyni bo trzeba go co 150k zmieniać poza tym nic więcej nie mam zamiaru robić no chyba że na przeglądzie coś mi wyjdzie dla mnie szkoda kasy na samochód który kosztował 1000 euro. Jak będę musiał wymienić klocki to wymienię płyn hamulcowy.
jedź do stacji diagnostycznej to ci powiedzą co trzeba wymienić
A tu masz napisane co trzeba robić okresowo
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=2407 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 26-03-2009, 12:30
|
|
|
pompę wody by się przydało wymienić również i płyn w chłodnicy tak przy okazji |
|
|
|
 |
mixero2
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 26-03-2009, 20:36
|
|
|
Mam Cari 1,6 16V, 1997, 184 000km, benzyna + LPG.
Pierwszy raz mam auto z gazem. Właśnie ją kupiłem i chcę wymienić co nieco, JAKI OLEJ POLECACIE? Pół syntetyk czy mineralny, a może do gazu powinien być jakiś specjalny bo i takowe podobno są ale nie wiem czy to tylko chwyt reklamowy czy to fakt. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 27-03-2009, 02:25
|
|
|
słyszałem że to chwyt reklamowy, gaz nie zmywa filmu olejowego tak jak benzyna taką opinie też słyszałem. natomiast zle wpływa na układ wydechowy |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 27-03-2009, 16:16
|
|
|
Co do oleju w silnikach na gaz to wlej taki jaki był poprzednio. A co do wydechu ja nie zauważyłem różnicy a przejeździłem na gazie kiedyś ponad 100k km. Co do gazu to polecam co jakiś czas przegonić samochód na benzynie. Ja robiłem tak że na trasie redukowałem bieg na niższy i jechałem tak ze 30 km tak mi polecił gazownik który twierdził że w ten sposób oczyszczę wtryski itp. Po takiej przejażdżce silnik robił się jakby żywszy.
Co do gazu to częściej wymienia się świece ja robiłem to co 20k i najlepiej NGK, Musisz pilnować stanu kabli wysokiego napięcia i częściej sprawdzać cewki. No i pilnować wymiany filtrów.
Czasami w parowniku zbiera się jakieś syfy trzeba od czasu do czasu przeczyścić. Ja miałem taka śrubę na dole po której odkręceniu spływał. |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 27-03-2009, 17:29
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | Co do oleju w silnikach na gaz to wlej taki jaki był poprzednio. A co do wydechu ja nie zauważyłem różnicy a przejeździłem na gazie kiedyś ponad 100k km. Co do gazu to polecam co jakiś czas przegonić samochód na benzynie. Ja robiłem tak że na trasie redukowałem bieg na niższy i jechałem tak ze 30 km tak mi polecił gazownik który twierdził że w ten sposób oczyszczę wtryski itp. Po takiej przejażdżce silnik robił się jakby żywszy.
Co do gazu to częściej wymienia się świece ja robiłem to co 20k i najlepiej NGK, Musisz pilnować stanu kabli wysokiego napięcia i częściej sprawdzać cewki. No i pilnować wymiany filtrów.
Czasami w parowniku zbiera się jakieś syfy trzeba od czasu do czasu przeczyścić. Ja miałem taka śrubę na dole po której odkręceniu spływał. |
Co do oleju to się zgodzę, wlewaj taki jak uważasz. Jak jeździł na syntetyki to wlej syntetyk i analogicznie. Często bywa tak że olej niby specjalny do gazu a to najzwyklejszy olej mineralny z nalepką LPG
Jeśli chodzi o spuszczanie mazutu z reduktora to gazownik mi powiedział że w sekwencji tego się nie robi, jest tam filtr odpowiedzialny za to. |
|
|
|
 |
mixero2
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 28-03-2009, 20:34
|
|
|
Dzisiaj strzelił mi dwa razy. Słyszałem że to kwestia wymiany przewodów zapłonowych (świece wymieniłem 2 tyg. temu NGK). A co wy na ten temat doradzicie? Jeśli to przewody to jakie zastosować? |
|
|
|
 |
Kuba [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2009, 08:42
|
|
|
Na pewno wymiana przewodów zapłonowych pomoże. Wcześniej miałem Hyundaia i na gazie strzelał bardzo często - po wymianie świec i przewodów - jak ręką odjął
W carismie teraz również mam gaz ale sekwencyjny. Na wolnych obrotach i wysokim biegu strasznie szarpał po dodaniu gazu. Wymieniłem świece i przewody i wszystko jest OK.
Pozdro |
|
|
|
 |
mixero2
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 30-03-2009, 15:27
|
|
|
A jakie przewody, jakiej firmy? Bo są różne, wszystkie najlepsze. Do serwisu nie pojadę bo do najbliższego mam 120km a i ceny mają odpowiednie. |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 30-03-2009, 15:49
|
|
|
Co do rozrządu w GDI to nie ma tam rolek napinających tylko jest hydrauliczny napinacz i on kosztuje ok. 500 zł. Więc koszt trochę wzrośnie. |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
ZEROSUPER
Mitsumaniak MastaOfDiseasta

Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 420 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30-03-2009, 17:15
|
|
|
kkriss napisał/a: | Co do rozrządu w GDI to nie ma tam rolek napinających tylko jest hydrauliczny napinacz i on kosztuje ok. 500 zł. Więc koszt trochę wzrośnie. |
U mnie jest mechaniczny na rolce jednej i hydrauliczny na drugiej. Generalnie rozrząd kompletny w GDI to dosyć droga sprawa.
Napinacz hydrauliczny to koszt 350-500zł
Pompa wody w granicach 100-180
Do tego od razu wymiana płynu chłodzącego i tak jedno pociąga drugie |
|
|
|
 |
|