[Cari 1,8 GDI '95] Jak usunąć wgniecenie w zderzaku? |
Autor |
Wiadomość |
RSU
Mitsumaniak Krzysiek

Auto: Opel Vectra 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 84 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 28-02-2009, 09:40 [Cari 1,8 GDI '95] Jak usunąć wgniecenie w zderzaku?
|
|
|
Witam.
Miałem wczoraj nieprzyjemną przygodę na parkingu ktoś puknął mi w tylny zderzak i w wyniku tego pozostało na nim wgniecenie i ślady lakieru tego drugiego samochodu. Moje pytanie jest następujące jak usunąć to wgniecenie i pozbyć się śladów tego lakieru?
Słyszałem, że wystarczy podgrzać to wgniecenie np. opalarka do farb, ale dokładnie nie wiem jak to się robi. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-02-2009, 11:54
|
|
|
zdjąc zderzak i od wewnętrznej strony podgrzać opalarka, albo wystrzeli samo, albo trzeba będzie po podgrzaniu jakimś np. trzonkiem młotka wgniecenie wypchnąć. Niestety lakier nie jest odporny na odkształcenia i na 95% odpryśnie, więc najpewniej zderzak będzie się nadawał do malowania |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
RSU
Mitsumaniak Krzysiek

Auto: Opel Vectra 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 84 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 28-02-2009, 13:14
|
|
|
A jak zdjąć zderzak? Nie chcę niczego połamać. |
_________________ '96 Opel Vectra 1.8 16V
'95 Mitsubishi Carisma 1.8 GLS <- Sprzedana |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-02-2009, 14:31
|
|
|
odkręcasz dwie śruby krzyżakowe od strony błotnika, i na dole przy miejscach na chlapacze, potem przechodzisz do komory bagażnika i tam w podłodze masz po obu stronach śruby na klucz chyba 10". Ponadto jest po jednej srubie po bokach za obiciówka bagażnika. Do zdjęcia zderzaka niezbędne tez będzie odpięcie trzech chyba klipsów plastikowych od spodu auta. Jeden jest przy haku do holowania a dwa po bokach
 |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
RSU
Mitsumaniak Krzysiek

Auto: Opel Vectra 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 84 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 27-03-2009, 22:35
|
|
|
Czyli muszę zdjąć również koła i nadkola żeby dostać się do tych śrub przy chlapaczach?
Sorry za tak długi czas braku reakcji, ale studia i praca ograniczyły bardzo mój czas. |
_________________ '96 Opel Vectra 1.8 16V
'95 Mitsubishi Carisma 1.8 GLS <- Sprzedana |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-03-2009, 23:53
|
|
|
z tyłu nie ma nadkoli (przynajmniej fabrycznie), a do śrub przy chlapaczach jeśli takowe są dojdziesz z pozycji leżącej bez zdejmowania koła |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
RSU
Mitsumaniak Krzysiek

Auto: Opel Vectra 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 84 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 28-03-2009, 14:32
|
|
|
Dzięki Chooper z pomoc. Sądzę, że jak na pierwszy (i mam nadzieję, że ostatni) raz najgorzej mi nie wyszło.
Dla porównania daje zdjęcia przed i po.
Przed:
Po:
Niestety nie udało mi się pozbyć tego białego śladu po tablicy rejestracyjnej. |
_________________ '96 Opel Vectra 1.8 16V
'95 Mitsubishi Carisma 1.8 GLS <- Sprzedana |
|
|
|
 |
|