 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CK1A] Mocne dodanie gazu,auto ryczy,a dynamika rozpędzania. |
Autor |
Wiadomość |
szczygielll
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1,3
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-06-2009, 00:36 [CK1A] Mocne dodanie gazu,auto ryczy,a dynamika rozpędzania.
|
|
|
Witam,
jak lekko dodaje gazu to auto spokojnie przyspiesza, ale jak dodam mocniej gazu, żeby dynamicznie ruszył to zaczyna ryczeć, a jego dynamika rozpędzania jest taka sama jak przy lekkim dodaniu gazu, a nawet czasami szarpnie delikatnie (jakby takie falowanie silnika). Przy ciepłym powietrzu okolo 25-30 stopni, podczas jazdy 80 km/h na 4 biegu czuć falowanie silnika (delikatna nierównomierna prace).
Samochód to: Mitsubishi Lancer z 96r 1.3 4G13 przebieg 196 tys.
Wymieniłem:
- świece platynowe 4-elektrodowe BERU Ultra-x platin
- kable WN firmy SEIWA
- palec rozdzielacza
- kopułka
- filtr powietrza
- regulowane zawory
- olej mobil 1
Przeczyściłem przepustnice oraz użyłem środka do czyszczenia wtrysków STP.
Komputer był resetowany, a następnie przez 15 min silnik pracował na wolnych obrotach w celach naukowych. Jeśli chodzi o spalanie to jak sam jadę to na trasie pali około 5,5 l/100km, a jak 4 osoby na pokładzie to maksymalnie 6,5 l/100km.
Gdzie szukać usterki:
1. Cewka zapłonowa ?
2. Lewe powietrze ?
3. Silnik krokowy chyba nie gdyż na wolnych obrotach nie gaśnie ?
4. Nieszczelności gumowych wężyków ?
5. Układ wydechowy ?
6. Źle ustawiony zapłon ? Lekko go przestawiłem o 1,5mm ponieważ przy gwałtownym rozpędzaniu auta oprócz tego, że silnik ryczał to było słychać trzaski, jakby szły iskry, które nie miałby co spalać.
Auto podpięte było pod komputer i mechanik nie zczytał żadnego błędu. Powiedział, że ciśnienie na tłokach dobre oraz kąt wyprzedzenia zapłonu również, ale ja zapłon przestawiłem, gdyż było słychać wyżej opisane trzaski w silniku. W serwisie za diagnozę silnika chcą 185zl - za podłączenie silnika pod komputer oraz wgranie na nowo oprogramowania czy to pomoże ? Bo jakoś nie przekonuje mnie usługa za tą cenę. |
Ostatnio zmieniony przez mkm 12-08-2009, 15:07, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-06-2009, 07:54
|
|
|
generalnie soft w kompie wtrysku jest tak napisany, ze auta Mitsu lepiej sie rozpedzaja przy miarowym dodawaniu gazu niz przy depnieciu do konca - zmniejsza to zuzycie paliwa
jesli jednak wyraznie odbiega to od innych takich aut, to jednak sprawdzilbym zaplon - czy zlacze zaplonu bylo podlaczone do masy podczas ustawiania?
ew. elementem, ktory pada a ma na to wplyw jest aparat zaplonowy - jego chwilowa podmiana tez moglaby rozwiac watpliwosci
na szczescie we Wrocku masz wiele osob, ktore moga pomoc - zapraszam na regionalne forum dolnoslaskie |
|
|
|
 |
|
|