Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Najlepsza Technologia roku 2009
Autor Wiadomość
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2009, 21:35   Najlepsza Technologia roku 2009

http://moto.onet.pl/1547777,2244,artykul.html napisał/a:
Najlepsza technologia roku 2009

Mitsubishi Motors dostarcza swoim klientom pojazdy o bezkompromisowych osiągach i wyposażone w najnowocześniejsze technologie, zdobywając przy tym prestiżowe nagrody.

Ostatnie wyróżnienie zostało przyznane przez Kanadyjskie Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych AJAC (Automobile Journalists Association of Canada), które ogłosiło zaawansowany system aktywnej kontroli napędu na cztery koła Super All-Wheel Control (S-AWC) "Najlepszą nową technologią" (Best New Technology) w 2009 roku.

Układ ten wchodzi w skład wyposażenia standardowego modelu Lancer Evolution.

Wyjątkowe osiągnięcia koncernu Mitsubishi w zakresie konstruowania zaawansowanych napędów na wszystkie koła to główna zasługa wieloletniego uczestnictwa w Rajdzie Dakar oraz Rajdowych Mistrzostwach Świata, gdzie wymagania stawiane samochodom rajdowym kilkukrotnie przekraczają standardy, jakie obowiązują w przypadku pojazdów seryjnych - powiedział John Koenig, Wiceprezydent Mitsubishi Motors North America ds. Operacyjnych. Najważniejsze, że wiedza zdobyta w rajdach doskonale sprawdza się na ulicach miast i na torach wyścigowych.

Do walki o tytuł „Najlepszej nowej technologii” stanęło siedmioro kandydatów, którzy byli oceniani przez grono wykwalifikowanych ekspertów AJAC, regularnie publikujących raporty na temat najnowszych trendów inżynieryjno-technologicznych.

Nagroda AJAC Best New Technology powstała z myślą o grupie dziennikarzy piszących na temat najnowszych technologii, aby pomóc im wybrać innowacje roku, które w dużym stopniu przekładają się na korzyści dla klienta - wyjaśnił Richard Russell, Przewodniczący Canadian Car of the Year and Technology Award. Znaczenie nagrody dla najlepszej nowej technologii stopniowo rosło na przestrzeni ostatnich kilku lat i osiągnęło poziom, który nakłada na kandydatów pewne normy rygorystyczne.

S-AWC to nie tylko układ sterujący napędem na wszystkie koła, ale także zaawansowany system dynamicznej kontroli pojazdu, który odczytuje i reaguje na zamiary kierowcy w czasie rzeczywistym. S-AWC odpowiednio steruje momentem obrotowym przy każdym kole poprzez kilka systemów czuwających nad zachowaniem pojazdu, który takich jak aktywny centralny mechanizm różnicowy ACD (Active Center Differential), system kontroli znoszenia AYC (Active Yaw Control), aktywna stabilizacja toru jazdy ASC (Active Stability Control) i sportowy system ABS (Sport ABS).

Aktywny centralny mechanizm różnicowy ACD wykorzystuje elektronicznie sterowane hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe do rozdziału momentu napędowego na przednią/tylną oś w stosunku 50:50, poprawiając trakcję i właściwości jezdne w zakrętach podczas przyspieszanie i wytracania prędkości.

System kontroli znoszenia AYC zapewnia elektroniczną kontrolę nad rozkładem momentu obrotowego pomiędzy lewym, a prawym kołem tylnej osi, co poprawia zdolność do pokonywania zakrętów. Układ wyposażony jest także w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu osi przedniej, który na bieżąco przenosi moment obrotowy na koło o większej przyczepności.

Układ aktywnej stabilizacji toru jazdy ASC, który działa w połączeniu ze sportowym systemem ABS, czuwa nad stabilnym zachowaniem pojazdu, regulując ilości momentu obrotowego dostarczanego do każdego koła poprzez odpowiednie aplikowanie siły hamowania. Układ można wyłączyć - na przykład podczas jazdy po torze.

Działanie całego systemu może zostać dostosowane do aktualnych warunków drogowych w trzech trybach: tarmac (suche, utwardzone nawierzchnie), gravel (szutrowe, mokre i nieutwardzone drogi) i snow (drogi pokryte śniegiem). Wszystko to przyczynia się do zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa oraz ponadprzeciętnej kontroli nad pojazdem.





artykuł pochodzi ze strony Onet.pl i myślę że byłby ciekawym newsem na główna stronę Mitsumaniaków.
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2009, 21:54   

MITSUBISHI_GT napisał/a:
Już w innym temacie wspomniałem o tym wyróżnieniu dla Mitsubishi


o przepraszam nie widziałem... w takim razie niech mod zadecyduje czy usunąć czy zostawić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.