Temperatura -15 po odłączeniu akumulatora? |
Autor |
Wiadomość |
motyldarek75
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 58 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-04-2009, 18:25 Temperatura -15 po odłączeniu akumulatora?
|
|
|
Hejka! Dziś odłączyłem aku żeby uczyć obrotów i po podłączeniu na wyświetlaczu pojawiło ma się -15 C a mamy już wiosnę. Czy praca tego czujnika może mieć wpływ na pracę silnika bo od pewnego czasu na zimnym silnik kuleje (pisałem o tym wczesniej) teraz gdy jest cieplej silnik uruchamia się lepiej i szybciej zaczyna pracować normalnie. Może przyczyną tych problemów jest właśnie ten cujnik? |
|
|
|
 |
ppawlicki [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2009, 21:39
|
|
|
Zrozumiałem że odłączyłeś akumulator. Więc spróbuj zrobić to samo z tym, że akumulator podłącz za jakieś 5 minut a nie od razu. Jak podłączasz klemy /dwie klemy/ rób to w taki sposób: podłąc zacisk (-) - zrób to stanowczo! Nastepnie przykręć zacisk w miarę mocno. Potem weź do ręki zacisk klemy (+) i przyłącz do akumulatora stanowczo, by nie wytworzyć krótkich przerwań podczas połączenia /potoczne iskry/ Iskry na klemach mogą spowodować to że urządzenia czasami lubią się zawieszać. Uwierz mi, często się tak zdarza. Zawiesają się urządzenia elektroniczne a tym bardziej urządzenia taktujące, zliczające - potocznie sterowniki, komputery. Są szczególnie narażone na krótkotrwałe zaniki napięcia. To, że masz wskazania wyświetlacza -15 to nic, gorzej jakby ci sterownik źle funkcjonował podczas procesów spalania w silniku. Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez ppawlicki 06-04-2009, 07:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
motyldarek75
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 58 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-04-2009, 21:47
|
|
|
Dzięki kolego przed chwilą byłem sprawdzić temperatura na wskazniku jest ok obroty też nie fiksują kontrolka CE nie świeci zobaczę jutro z rana bo zazwyczaj gdy nad ranem było zimno kontrolka zapalała się na nowo. |
|
|
|
 |
crimi
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Wrz 2008 Posty: 148 Skąd: lc
|
Wysłany: 05-04-2009, 22:51
|
|
|
Pozatym czujnik od temp. znajduje sie za przednim grillem. I niema on wplywu na prace silnika. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 05-04-2009, 23:02
|
|
|
Nie wiem jak w carismie ale w większości samochodów gdzie masa jest na minusie najpierw podłącza się plus i zakręca klemę a potem minus. Odwrotnie stosuje się przy odłączaniu akumulatora najpierw minus a potem plus.
A spowodowane jest to tym że kiedy minus jest podany na masę w czasie odkręcania plusa lub zakręcania nieizolowanymi narzędziami można spowodować zwarcie dotykając tym narzędziem jakiegoś metalowego przedmiotu np karoserii . |
|
|
|
 |
ppawlicki [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2009, 07:52
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | Nie wiem jak w carismie ale w większości samochodów gdzie masa jest na minusie najpierw podłącza się plus i zakręca klemę a potem minus. Odwrotnie stosuje się przy odłączaniu akumulatora najpierw minus a potem plus.
A spowodowane jest to tym że kiedy minus jest podany na masę w czasie odkręcania plusa lub zakręcania nieizolowanymi narzędziami można spowodować zwarcie dotykając tym narzędziem jakiegoś metalowego przedmiotu np karoserii . |
Ale to tylko ze względów bezpieczeństwa. Generalnie chodzi mi o to żeby klemy podłączać w taki sposób by nie wytwarzać krótkich zaników napięcia co powoduje zakłocenie systemu. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|