Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura -15 po odłączeniu akumulatora?
Autor Wiadomość
motyldarek75 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 05-04-2009, 18:25   Temperatura -15 po odłączeniu akumulatora?

Hejka! Dziś odłączyłem aku żeby uczyć obrotów i po podłączeniu na wyświetlaczu pojawiło ma się -15 C a mamy już wiosnę. Czy praca tego czujnika może mieć wpływ na pracę silnika bo od pewnego czasu na zimnym silnik kuleje (pisałem o tym wczesniej) teraz gdy jest cieplej silnik uruchamia się lepiej i szybciej zaczyna pracować normalnie. Może przyczyną tych problemów jest właśnie ten cujnik?
 
 
ppawlicki
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2009, 21:39   

Zrozumiałem że odłączyłeś akumulator. Więc spróbuj zrobić to samo z tym, że akumulator podłącz za jakieś 5 minut a nie od razu. Jak podłączasz klemy /dwie klemy/ rób to w taki sposób: podłąc zacisk (-) - zrób to stanowczo! Nastepnie przykręć zacisk w miarę mocno. Potem weź do ręki zacisk klemy (+) i przyłącz do akumulatora stanowczo, by nie wytworzyć krótkich przerwań podczas połączenia /potoczne iskry/ Iskry na klemach mogą spowodować to że urządzenia czasami lubią się zawieszać. Uwierz mi, często się tak zdarza. Zawiesają się urządzenia elektroniczne a tym bardziej urządzenia taktujące, zliczające - potocznie sterowniki, komputery. Są szczególnie narażone na krótkotrwałe zaniki napięcia. To, że masz wskazania wyświetlacza -15 to nic, gorzej jakby ci sterownik źle funkcjonował podczas procesów spalania w silniku. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez ppawlicki 06-04-2009, 07:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
motyldarek75 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-04-2009, 21:47   

Dzięki kolego przed chwilą byłem sprawdzić temperatura na wskazniku jest ok obroty też nie fiksują kontrolka CE nie świeci zobaczę jutro z rana bo zazwyczaj gdy nad ranem było zimno kontrolka zapalała się na nowo.
 
 
crimi 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 148
Skąd: lc
Wysłany: 05-04-2009, 22:51   

Pozatym czujnik od temp. znajduje sie za przednim grillem. I niema on wplywu na prace silnika.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 05-04-2009, 23:02   

Nie wiem jak w carismie ale w większości samochodów gdzie masa jest na minusie najpierw podłącza się plus i zakręca klemę a potem minus. Odwrotnie stosuje się przy odłączaniu akumulatora najpierw minus a potem plus.

A spowodowane jest to tym że kiedy minus jest podany na masę w czasie odkręcania plusa lub zakręcania nieizolowanymi narzędziami można spowodować zwarcie dotykając tym narzędziem jakiegoś metalowego przedmiotu np karoserii .
 
 
 
ppawlicki
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2009, 07:52   

pawelsonx napisał/a:
Nie wiem jak w carismie ale w większości samochodów gdzie masa jest na minusie najpierw podłącza się plus i zakręca klemę a potem minus. Odwrotnie stosuje się przy odłączaniu akumulatora najpierw minus a potem plus.

A spowodowane jest to tym że kiedy minus jest podany na masę w czasie odkręcania plusa lub zakręcania nieizolowanymi narzędziami można spowodować zwarcie dotykając tym narzędziem jakiegoś metalowego przedmiotu np karoserii .


Ale to tylko ze względów bezpieczeństwa. Generalnie chodzi mi o to żeby klemy podłączać w taki sposób by nie wytwarzać krótkich zaników napięcia co powoduje zakłocenie systemu. Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.