Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Problemy z odpalaniem
Autor Wiadomość
robo_k 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: Elbląg
Wysłany: 25-01-2009, 15:24   [Cari 1.9TD] Problemy z odpalaniem

Witam

Ostatnio jak były większe mrozy (-18) w czasie drogi moja carisma odmówiła mi posłuszeństwa i stanęła. Zaholowałem ją do garażu i jak się ogrzała znowu odpaliła. Niestety po tamtym incydencie coraz gorzej mi odpalał z rana. Na samym początku po odpaleni una zimnym silniku wpadał mi w bardzo nierówne obroty i po jakiś 30 sek wszystko było ok. Niestety teraz muszę już kręcić kilka razy rozrusznikiem i to nawet dłuższy czas żeby w ogóle załapał. Wymieniłem filtr paliwa i dalej to samo. Po pierwszym odpaleniu później nie ma już żadnych problemów. trzy miesiące temu wymieniłem Świece. Czy sądzicie, że może to być wina świec, czy czegoś innego ???
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-01-2009, 15:44   

Zczytaj błędy z komputera sposób podany w http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

możne być zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )

Możesz sprawdzić świece żarowe (znajomy w renault scenik z tym samym silnikiem w zeszłym roku miał podobny przypadek po trzech miesiącach padła mu jedna świeca mechanik stwierdził że swieca do wymiany i wtryskiwacz bo lał non stop rope i spalił siewce po wymianie ma już ok.

Najlepiej zczytaj te błędy a jak możliwość to wykasuj je w serwisie i zczytaj ponownie po jakimś czasie.

Nie wiem jak w carismie czy jest podgrzewane paliwo w pompce ale jak nie to jak nalałeś diesel letni to przy mrozie może ci się wytrącić parafina czy jakoś tak (nie weim czy to dobry sposób ale mój wujek stary kierowca pks dolewa na cały bak ropy w zime z 5 litrów benzyny ) teraz podobnież są dodatki
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
robo_k 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: Elbląg
Wysłany: 25-01-2009, 15:52   

Ok tylko, że mi się nie zapala kontrolka Check engine (CE), wiec czy wogóle coś zobacze ?
 
 
 
wojtec
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2009, 16:15   

Witam. Miałem to samo. Sprawdz świece bo lubią padać i pamiętaj, że są sparowane tzn: jak będziesz sprawdzał odkręć kable od wszystkich. Ja miałem 3 spalone i ledwo go odpalałem... Pozdrawiam. Oczywiście na ciepłym było ok.
 
 
marcin870327 
Nowy Forumowicz

Auto: MItsibishi Carisma 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 17
Skąd: Krzepice
Wysłany: 25-01-2009, 19:09   

A jak sprawdzić czy świece są sprawne??
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-01-2009, 19:30   

Można sprawdzić omomierzem(pamiętaj odłączyć świecę od układu) jak dobrze pamiętam powinny mieć około od1 do 1.5 ochma (tak było w passacie) potem można podłączyć na krótko z akumulatora poprze amperomierz powinno być około 50 amper .

A najlepszym sposobem w pasacie było kabelek od plusa przytknąć do świecy jak zaiskrzył to było ok.

Inny sposób to wymiotować podłączyć do akumulatora i sprawdzić czy żarzą końcówki uważaj bo świeca potrafi się nagrzać do 800 stopni Celsjusza (podobnież nie sprawdzałem)

Jak coś nie tak proszę o poprawienie fachowców bo diesla mam od miesiąca.
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
robo_k 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: Elbląg
Wysłany: 25-01-2009, 19:34   

Jutro sprawdzę sobie te świece, ale dziwi mnie że mogłyby tak szybko paść
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 25-01-2009, 21:18   

wojtec napisał/a:
Sprawdz świece bo lubią padać i pamiętaj, że są sparowane tzn: jak będziesz sprawdzał odkręć kable od wszystkich.

nie trzeba odkręcać przewodów od wszystkich. tak jak piszesz są sparowane czyli wystarczy odręcić przewody od świc z cylindra 3 i 4 te z najlepszym dostępem odłączyć przewod główny od modułu grzewczego na podszybiu z napisem najczęściej NAGARES i mierzyć omomierzem świece bez przewodów 3i 4 bezpośrednio na nich a z 1 i 2 albo na nich albo na wtyczce z modułu. Świece są parowane 1 z 3 i 2 z 4 więc odłączając 3 i 4 mamy dwie niezależne pary. Jest to łatwiejszy sposób nie trzeba "grzebać" kluczami za pompą tryskową a miejsca tam nie ma zbyt wiele.
robo_k napisał/a:
Jutro sprawdzę sobie te świece, ale dziwi mnie że mogłyby tak szybko paść

padają padają znajomy ma taka Cari jak moja i wymieniłem mu świece a za tydzień jedną już sz...g trafił (NGK)

[ Dodano: 25-01-2009, 21:24 ]
pawelsonx napisał/a:
jak dobrze pamiętam powinny mieć około od1 do 1.5 ochma

nieważne ile byleby tyle samo lub zbliżone wartości a generalnie chodzi o to żeby nie miały przerwy (nieskończoną wartość na omomierzu) najlepiej mierzyć "brzęczykiem" jak piszczy to świeca ok :)
pawelsonx napisał/a:
potem można podłączyć na krótko z akumulatora poprze amperomierz powinno być około 50 amper

nie popieram tej metody czy to z amperomierzem czy też bez niego gdyż wówczas z aku leci max prąd na świece i mogą się przepalić lub zmienić swoje parametry a moduł grzewczy "dobiera" prąd dla nich.
pawelsonx napisał/a:
A najlepszym sposobem w pasacie było kabelek od plusa przytknąć do świecy jak zaiskrzył to było ok.

najprostszym a nie najlepszym (przynajmniej nie dla świec) :)
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 28-01-2009, 12:59   

robo_k napisał/a:
w czasie drogi moja carisma odmówiła mi posłuszeństwa i stanęła.
tutaj świece nie maja nic do tego skoro kolega pisze, ze cari stanęła mu w drodze.
 
 
 
wojtec
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2009, 15:32   

Oczywiście zgadza się! Trochę zamotałem... świece nic tu do czynienia nie mają.
 
 
kamil78 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 4
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 30-01-2009, 19:03   

Świece czasami szybko padają. Mi padły wszystkie cztery po tygodniu od wymiany ( przejechane ok. 700km). Teraz już wiem, żeby na świecach nie oszczędzać ( ISKRA) - nie polecam.
_________________
kamil
 
 
fus8 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 147
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 04-02-2009, 12:44   

miałem podobne objawy cięzki rozruch , wiec wymieniałem świece potem juz aku padało wiec i aku nowe..
teraz własnie stoi u speca od diesli i sprawdza wszystko
1. to ma zmierzyć ćisnienie (co by zobaczyć w jakiej kondycji jest motor)
2.to sprawdzenie i regulacja wtryskiwaczy
3.. zobaczymy co jeszcze
Te dwa pomiary u nas w Zielonej to koszt 100 wiec chyba warto sprawdzić
_________________
http://polskajazda.pl/Pro...i,Carisma/34995
 
 
 
jarek19681
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 10:07   

Myślę że trzeba zacząć od najprostszych rozwiązań , w pompie wtryskowej jest zaworek zwrotny, on może nie trzymać paliwa które ucieka i rano trzeba troszkę pokręcić silnikiem żeby sobie zassał, możesz to sprawdzić, przed odpaleniem silnika pod pompuj paliwo ręczną pompka która jest między akumulatorem a filtrem powietrza, przyciśnij kilka razy i wtedy odpal silnik, jeśli to pomoże to w każdym sklepie motoryzacyjnym kupisz za około 20pln zaworek zwrotny, założysz go na przewód zasilający tuż przed pompą wtryskową i po winno działać ,u mnie to pomogło :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.