Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] zbyt niskie obroty i świecąca kontrolka (lambda, g
Autor Wiadomość
nahosk 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma'02
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: CK
Wysłany: 12-07-2009, 16:22   [Carisma] zbyt niskie obroty i świecąca kontrolka (lambda, g

Witam, w mojej "zagazowanej sekwencyjnie" carismie ('02) cały czas świeci się pomarańczowa kontrolka silnika. Po odłączeniu akumulatora na ok. 30 min. przez ok. 100 km nie świeci się. W tym czasie jednak obroty są tak niskie, że auto gaśnie "na luzie" w czasie jazdy (podczas postoju nie - mimo niskich obrotów). Po pewnym czasie komputer "uczy się" i podnosi obroty do normy, jednak kontrolka nie gaśnie. Dzieje się tak również na benzynie . Nie zauważyłem, aby auto traciło na mocy, ale kontrolka świeci się raczej nie bez powodu. Czy miał ktoś podobny problem?
Dzięki za (p)odpowiedzi.
pozdrawiam Forumowiczów
Ostatnio zmieniony przez glina 25-01-2013, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-07-2009, 17:39   

Miałem podobny przyczyny były dwie.
Z palaca się kontrolką CE winna była sonda lambda, aczkolwiek obroty przysiadały bez gaszenia sie silnika. Gdy były ekstremalnie nisko, nagle dostawały kopa w góre, pozniej chwila w normie a pozniej dół itp.

Inna awaria spowodowana była skorodowaną płytką w emlulatorze lambdy. Wtedy silnik pracował zarowno na gazie jak i na benzynie przez co równiez nie trzymał jałowych obrotów bo mieszanka była zbyt bogata. Wtedy jednak nie palila sie kontrolka CE.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
nahosk 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma'02
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: CK
Wysłany: 12-07-2009, 19:22   

Gazownik też skłaniał się ku lambdzie, motywując, że uszkadza ją woda w gazie. Tylko dlaczego po pewnym czasie obroty są ok, a kontrolka pali się dalej? I gdyby była to sonda to czy można ją naprawić, czy pozostaje zakup?
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-07-2009, 21:11   

Zmień gazownika.
Skład spalin benzyny jest inny od LPG.
Przy właściwie założonej instalacji nie powinno być błędów.
Zabudowany układ elektroniczny instalacji LPG ma za zadanie "oszukiwać" sondę lambda.

pozdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.