Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
28-05-2009, 09:34
[3.0 V6] Gaśnie, nie trzyma obrotów.
Autor Wiadomość
turbolax 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 79
Skąd: Turek
Wysłany: 08-04-2009, 14:52   [3.0 V6] Gaśnie, nie trzyma obrotów.

Witam,
wcześniej opisałem problem z kontrolką check engine teraz sprawa trochę się pogorszyła. Zresetowałem komputer (odłączając klemę) i od tego czasu pajero nie trzyma obrotów, gaśnie i taki jest mój problem. Po podłączeniu pod komputer żadnych błędów nie wykryło, majster powiedział że to być może wtryski lub coś wspólnego z gazem. Wcześniej po przełączeniu na gaz kontrolka check engine gasła i nie było innych problemów a teraz auto gaśnie. Podzieli się ktoś swoją wiedzą, domysłami?
Dzięki z góry za pomoc, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 09:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 08-04-2009, 15:29   

W omedze mialem cos takiego jak padal mi silnik krokowy, najpierw zalalem WD40 i troche pomoglo, a ostatecznie przynioslem ze szrotu i problem sie skonczyl
pozdrawiam
 
 
turbolax 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 79
Skąd: Turek
Wysłany: 08-04-2009, 16:00   

a da rade takie coś naprawić i czy jest sens?
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-04-2009, 16:20   

zalewasz WD40 i sprawdzasz jak działa, jak się poprawi to wiesz w czym problem, osobiście polecam krokówkę wymontować, zalać na jakieś 20 minut WD40, potem wylać go i wlać troszkę oleju silnikowego i zamontować - jeżeli to to, to powinno być ok przez jakiś czas, a jak nie to szukać dalej.
 
 
turbolax 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 79
Skąd: Turek
Wysłany: 08-04-2009, 16:50   

Ok tak zrobię tylko ma ktoś może zdjęcie gdzie znajduje się w miśku ten silniczek ?
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-04-2009, 14:02   

nie znam tego silnika, ale poszukaj "obejścia" zaczynającego się przed przepustnicą i kończącego się gdzieś za nią, bo jedyne za co odpowiada ten "silniczek" (tak na prawdę jest to elektro zawór powietrza) to puszczanie dodatkowego powietrza do silnika poza przepustnicą, odpowiada on zarówno za tzw ssanie jak i pozwala komputerowi dodawać powietrze podczas jazdy (np jak gwałtownie puścisz pedał gazu) oraz podaje precyzyjną ilość powietrza na wolnych obrotach (jest to główny element odpowiedzialny za regulacje przez komputer wolnych obrotów)

Pamiętaj też że regulacja obrotów jest także ściśle powiązana z pomiarem temperatury silnika, czujnikiem obrotów wału korbowego, czujnikiem ilości (zazwyczaj masy) powietrza zasysanego do silnika, czujnikiem położenia przepustnicy a czasami także (nie wiem jak to jest w tym wypadku) czujnikiem aktualnej szybkości oraz sensorem naciśnięcia pedału hamulca.

I kolejna uwaga - jeżeli resetujesz komputer (celowo bądź nie) zawsze po ponownym podłączeniu akumulatora w miarę najszybciej jak to jest możliwe (niektóre komputery są wybredne!) odpal silnik i daj mu popracować przez minimum 15-20 minut nie dodając gazu ani podczas odpalania (no chyba że bez tego nie pali) ani aż do wyłączenia silnika. 99% kompów po resecie musi na nowo "nauczyć się" silnika.
 
 
turbolax 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 79
Skąd: Turek
Wysłany: 09-04-2009, 20:07   

Dzięki za wyjaśnienie ale jak ktoś mógł by zrobić fotkę lub posiada to przydała by się bo wyjaśni wszystko dokładnie :wink:
http://www.fotosik.pl/pok...fa1d59753e.html to jest ten silnik krokowy? Jeśli tak to trochę będzie problem z jego wyciągnięciem bo znajduje się pod przepustnicą.
http://www.fotosik.pl/pok...96ec40148b.html tutaj go nie widać ale tam w głębi jest hehe

[ Dodano: 28-05-2009, 10:47 ]
W celu wyjaśnienia sytuacji ( sorki że wcześniej nie napisałem) padł jeden wtrysk, wymieniłem na nowy, używany 8) i jest OK.
 
 
 
richat 
Forumowicz


Auto: Pajero II 3.5 V6 i 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Kosarzyn
Wysłany: 01-06-2009, 18:56   

to nie jest silnik krokowy, to jest silniczek ktory steruje otwieraniem spalin ta karbowana rurką, silniczek krokowy masz z tylu przepustnicy ( od strony grodzi )
_________________
pozdr. Richat

Pajero II '99 2.8 TDI - Dupowóz
Pajero II '97 3.5 V6 24 DOHC do taplania
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.