Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana zawieszenia
Autor Wiadomość
HopeDope 
Nowy Forumowicz

Auto: Golf IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2017
Posty: 16
Skąd: Kozienice
  Wysłany: 24-07-2019, 12:24   Wymiana zawieszenia

Cześć wszystkim, (Galant 2.5 v6 2002r)
Planuje wymienić zawieszenie tylne, wiem że do najtańszych nie należy ale chcę aby było to zrobione raz a porządnie, auto użytkuje rok, niestety nie wiem kiedy ostatnio było coś przy nim robione ale jest bardzo miękkie, czasami poskrzypuje na dołkach lub kiedy się przejezdza przez progi.
Generalnie jestem zielony jeśli chodzi o tego typu sprawy, może cos poradzicie - opłaca się wymieniać wszystkie wachacze, gumy, drążki itp czy wymieniać tylko konkretną część która jest do wymiany? Mówi się niby, że jak się nie wymienia wszystkiego to kolejne podzespoły się psują od tych które nie były wymieniane.
Pozdro
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-07-2019, 16:03   

tam rzadko kiedy coś pada, jeśli już to najszybciej amortyzatory, potem łączniki i potem wahacz mimośrodowy
reszta z reguły jest spoko
 
 
Bajer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2019, 09:25   

Może rzadko coś pada ale jak padnie to może być nie ciekawie. Ja dwa tygodnie temu odebrałem auto po remoncie tyłu. To była tragedia. Śruby nie ruszane prawdopodobnie od fabryki (bo rzadko tam coś pada). Nie szło ich ruszyć. Ekipa nie chciała wycinać tylnej belki, bo wahacze miał być regenrowane itd. To był błąd bo przy "ruszaniu" śrub ukruszyły się otwory w belce. Za cholerę nie było jak tego zespawać więc skończyło się na zakpie używanej belki. Moja się już do niczego nie nadawała. A czemu napisałem, że próba wyjęcia belki bez cięcia wahaczy to był błąd? A no dla tego, ze ostatecznie i tak częśc wachaczy musiałem kupić bo stare były przerdzewiałe, z dziurami i się nie nadawały. Najlepsze jesy to, że kpiłem belkę z tymi wahaczami i te drugie też się nie nadawały )rdza, dziury).
Może komuś udalo się przeprowadzić remont tylnego zawieszenia bez większych problemów ale u mnie to był dramat. To co mogło pójść nie tak, poszło nie tak. Koszt, czas. Trauma. Gdybym wiedział jak to wjdzie to chyba bym już jeździł innym autem.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-10-2019, 20:17   

Bajer, demontowałem i rozkręcałem na części kilkadziesiąt tylnych belek z Galantów i żadna nie była tak zgnita żeby nie nadawała się do dalszego użytku, a już w ogóle żeby rozpadała się w miejscach mocowania do podwozia to bardzo dziwne, bo tam to w żadnej nie było korozji i nakrętki mocujące odkręcały się bez problemu, a niektóre auta miały blisko pół miliona km przebiegu... Tylko raz trafiłem na wahacz dolny poprzeczny prosty, który w miejscu widelca mocującego go do zwrotnicy miał dziurę, reszta wahaczy zawsze była skorodowana, ale nie przegnita. Nie licząc śrub mimośrodowych do regulacji zbieżności, które zawsze są zapieczone na amen tylko w jednym przypadku musiałem odciąć inną śrubę od wahacza. Także coś z tym Twoim tylnym zawieszeniem nie halo było :wink:
 
 
Bajer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2019, 20:30   

Najwyraźniej :/ Wahacze, sam widziałem i niczym niewierny Tomasz paluchy w skorodowane dziury wkładałem. I żeby nie było, że warsztat jakiś lewy. Chłopaki kontaktowali się z uznanym na forum mechanikiem, który sam stwierdził, że wycinanie belki to najlepsza metoda. Mam nadzieję, że HopeDope, nie będzie miał takich przygód.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 17-10-2019, 22:12   

Ja w moim galu wyjmowałem zawieszenie tylne jak robiłem blacharkę i konserwacje, i wszystkie śruby odkręciły się bez problemu. Wahacze są w dobrym stanie, choć tuleje już by pasowało zmienić, bo już na nich widać 22 lata pracy :)
_________________

 
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 603
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-10-2019, 10:41   

Ja teraz robiłem w swoim piaskowanie + konserwacja i z zawieszenia tylnego wyszła dziurka na jednym wahaczu - 8 lat jeżdżę tył nigdy nie ruszany :mrgreen:
Co ciekawe ten wahacz gość w sklepie szukał po wszelakich bazach i wszędzie magazyny puste.
Zostaje allegro tam kilka jest, na szczęście widzę teraz że z Eclipsów pasują te wahacze
Ten mi padł

Lewy to rozumiem od strony kierowcy?
_________________

 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 18-10-2019, 16:01   

Lewy to ten od kierowcy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.