Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap 1.3, 4G13 na 1.8 4G93
Autor Wiadomość
elt 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 10-03-2010, 01:12   Swap 1.3, 4G13 na 1.8 4G93

Witam!
Chciałbym się dowiedzieć czy w ogóle ktoś się podejmował takiego swapa.
Mój silnik to 4G13, 1.3 ( 75 KM ), colt '92.

Teraz proste pytanie, czy ktoś orientuje się jakie przeróbki niezbędne są do takiej operacji i jaki osprzęt mógłby zostać z mojej colciny.

Dokładnie mam na myśli taki silnik:
http://allegro.pl/item951..._8_2_0_16v.html

Pozdrawiam :)
 
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 10-03-2010, 10:36   

Tutaj troche ciekawych informacji
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 10-03-2010, 23:21   

Jeśli blok z Runnera jest taki sam jak w Colcie z 4G93 (mam 99% pewności - Harp lub Bartek potwierdzą na 100%) to potrzeba ci tylko silnika z osprzętem bo flansza ze skrzyni podejdzie. Skrzynia, zawias i hamownia (jeśli wentylowana) z 4G13 starczy na tą moc.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
elt 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 11-03-2010, 14:39   

Masz na myśli Harpagana tak?
Wentyli nie ma, bardzo konieczne są? A gdybym tak zostawił serie?
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 11-03-2010, 14:45   

Tak, Harpagana.
Konieczne może nie ale są seryjnie montowane w 4G92 (1,6 113KM) i z opinii ujeżdżaczy tych maszyn wniosek jest jeden - spowalniacze, nie hamulce.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 11-03-2010, 14:59   

londolut napisał/a:
Jeśli blok z Runnera jest taki sam jak w Colcie z 4G93


Blok 4G93 SOHC z runnera jest identyczny z 4G93 DOHC z colta GTi
Cały dół poza tłokami (SOHC mają delikatnie mniejsze podcięcia na zawory) jest taki sam.

Głowica od 4G93 SOHC jest na 90% bliźniacza z 4G92 SOHC

Pytanie tylko jaki jest sens wkładać 1.8 które ma tyle samo mocy co 1.6 montowane fabrycznie w colcie.
Przy takim swapie zmieniłbym amortyzatory + sprężyny na te z 1.6 lub 1.8 i tak jak piszę londolut jeśli tarcza niewentylowana to również hebelki
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 11-03-2010, 15:01   

harpagan napisał/a:
zmieniłbym amortyzatory + sprężyny na te z 1.6
Sprężyny i amory w 1,6 są identyko jak w 1,3 więc taki swap to parę godzin w sumie w powietrze :D
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2010, 20:55   

londolut napisał/a:
wniosek jest jeden - spowalniacze, nie hamulce.

Jak jeszcze colcina miał 1.6 pod maską rozpędzałem go {edit} (na tyle starczało dobrej drogi) i zawsze przed zakrętem zdrowaśki klepałem,nawet ten w 1.6 jest za słaby.

Wartość prędkości nie jest potrzebna.
Ostatnio zmieniony przez londolut 11-03-2010, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
elt 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 11-03-2010, 21:13   

Sens jest chyba taki że 1.8 ma takie samo ustawienie słupka jak moje 1.3. Seryjny 1.6 colta jest odwrócony. .

A zna ktoś z was średnica otworów kolektora 1.6 ?
Wszyscy są nastawieni że z 1.3 nie da rady nic wyciągnąć. Uważam że się mylą.
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 11-03-2010, 21:36   

elt napisał/a:
Sens jest chyba taki że 1.8 ma takie samo ustawienie słupka jak moje 1.3. Seryjny 1.6 colta jest odwrócony. .
Że jak? Co masz na myśli elt?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-03-2010, 21:49   

elt, da się, tylko, ze jest to „ekonomicznie nieuzasadnione”.
Nawet jak Ci dobrze pojdzie to dobijesz z moca ledwie do seryjnego 1.6, ladujac po drodze wor pieniedzy.
Srednice otworow podam Ci jutro, bo nie mam w pamieci :lol: chyba, ze ktos ma w pamieci :mrgreen:
 
 
elt 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 11-03-2010, 23:16   

mkm napisał/a:
elt, da się, tylko, ze jest to „ekonomicznie nieuzasadnione”.
Nawet jak Ci dobrze pojdzie to dobijesz z moca ledwie do seryjnego 1.6, ladujac po drodze wor pieniedzy.
Srednice otworow podam Ci jutro, bo nie mam w pamieci :lol: chyba, ze ktos ma w pamieci :mrgreen:


Jeśli średnica będzie większa jak u mnie to zaczną od kolektora

[ Dodano: 11-03-2010, 23:19 ]
londolut napisał/a:
elt napisał/a:
Sens jest chyba taki że 1.8 ma takie samo ustawienie słupka jak moje 1.3. Seryjny 1.6 colta jest odwrócony. .
Że jak? Co masz na myśli elt?


Mam na myśli to że ja mam skrzynię po lewej, po prawej rozrząd. A 1.6 odwrotnie, za duża misja żeby to robić.
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-03-2010, 23:38   

elt, sprawdz jeszcze raz :mrgreen:
wszystkie ca0 maja skrzynie po tej samej stronie...
 
 
elt 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 11-03-2010, 23:49   

mkm napisał/a:
elt, sprawdz jeszcze raz :mrgreen:
wszystkie ca0 maja skrzynie po tej samej stronie...


O ja! :oops: Nie wiem dlaczego tak myślałem. Tak sobie zakodowałem że to nie daje rady i koniec, mój błąd.
Czyli co, zostajemy przy tym, że najlepsza opcja to 4G92.
I mówicie że wszystko podchodzi do mojego?

Ale na wymiary czekam! :)
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 12-03-2010, 00:10   

Najlepszą opcją jest sprzedanie tego co masz i kupno mocniejszej fury. Wiem co mówię. Wydałem worek kasy żeby doprowadzić budę do perfektu, kupić silnik z gratami a i tak jeszcze kupa roboty i wydanej kasy przede mną.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.