Swap 1.3, 4G13 na 1.8 4G93 |
Autor |
Wiadomość |
elt
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 103 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 10-03-2010, 01:12 Swap 1.3, 4G13 na 1.8 4G93
|
|
|
Witam!
Chciałbym się dowiedzieć czy w ogóle ktoś się podejmował takiego swapa.
Mój silnik to 4G13, 1.3 ( 75 KM ), colt '92.
Teraz proste pytanie, czy ktoś orientuje się jakie przeróbki niezbędne są do takiej operacji i jaki osprzęt mógłby zostać z mojej colciny.
Dokładnie mam na myśli taki silnik:
http://allegro.pl/item951..._8_2_0_16v.html
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 10-03-2010, 23:21
|
|
|
Jeśli blok z Runnera jest taki sam jak w Colcie z 4G93 (mam 99% pewności - Harp lub Bartek potwierdzą na 100%) to potrzeba ci tylko silnika z osprzętem bo flansza ze skrzyni podejdzie. Skrzynia, zawias i hamownia (jeśli wentylowana) z 4G13 starczy na tą moc. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
elt
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 103 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 11-03-2010, 14:39
|
|
|
Masz na myśli Harpagana tak?
Wentyli nie ma, bardzo konieczne są? A gdybym tak zostawił serie? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 11-03-2010, 14:45
|
|
|
Tak, Harpagana.
Konieczne może nie ale są seryjnie montowane w 4G92 (1,6 113KM) i z opinii ujeżdżaczy tych maszyn wniosek jest jeden - spowalniacze, nie hamulce. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 11-03-2010, 14:59
|
|
|
londolut napisał/a: | Jeśli blok z Runnera jest taki sam jak w Colcie z 4G93 |
Blok 4G93 SOHC z runnera jest identyczny z 4G93 DOHC z colta GTi
Cały dół poza tłokami (SOHC mają delikatnie mniejsze podcięcia na zawory) jest taki sam.
Głowica od 4G93 SOHC jest na 90% bliźniacza z 4G92 SOHC
Pytanie tylko jaki jest sens wkładać 1.8 które ma tyle samo mocy co 1.6 montowane fabrycznie w colcie.
Przy takim swapie zmieniłbym amortyzatory + sprężyny na te z 1.6 lub 1.8 i tak jak piszę londolut jeśli tarcza niewentylowana to również hebelki |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 11-03-2010, 15:01
|
|
|
harpagan napisał/a: | zmieniłbym amortyzatory + sprężyny na te z 1.6 | Sprężyny i amory w 1,6 są identyko jak w 1,3 więc taki swap to parę godzin w sumie w powietrze |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
4g63colt [Usunięty]
|
Wysłany: 11-03-2010, 20:55
|
|
|
londolut napisał/a: | wniosek jest jeden - spowalniacze, nie hamulce. |
Jak jeszcze colcina miał 1.6 pod maską rozpędzałem go {edit} (na tyle starczało dobrej drogi) i zawsze przed zakrętem zdrowaśki klepałem,nawet ten w 1.6 jest za słaby.
Wartość prędkości nie jest potrzebna. |
Ostatnio zmieniony przez londolut 11-03-2010, 21:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
elt
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 103 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 11-03-2010, 21:13
|
|
|
Sens jest chyba taki że 1.8 ma takie samo ustawienie słupka jak moje 1.3. Seryjny 1.6 colta jest odwrócony. .
A zna ktoś z was średnica otworów kolektora 1.6 ?
Wszyscy są nastawieni że z 1.3 nie da rady nic wyciągnąć. Uważam że się mylą. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 11-03-2010, 21:36
|
|
|
elt napisał/a: | Sens jest chyba taki że 1.8 ma takie samo ustawienie słupka jak moje 1.3. Seryjny 1.6 colta jest odwrócony. . | Że jak? Co masz na myśli elt? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-03-2010, 21:49
|
|
|
elt, da się, tylko, ze jest to „ekonomicznie nieuzasadnione”.
Nawet jak Ci dobrze pojdzie to dobijesz z moca ledwie do seryjnego 1.6, ladujac po drodze wor pieniedzy.
Srednice otworow podam Ci jutro, bo nie mam w pamieci chyba, ze ktos ma w pamieci |
|
|
|
 |
elt
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 103 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 11-03-2010, 23:16
|
|
|
mkm napisał/a: | elt, da się, tylko, ze jest to „ekonomicznie nieuzasadnione”.
Nawet jak Ci dobrze pojdzie to dobijesz z moca ledwie do seryjnego 1.6, ladujac po drodze wor pieniedzy.
Srednice otworow podam Ci jutro, bo nie mam w pamieci chyba, ze ktos ma w pamieci |
Jeśli średnica będzie większa jak u mnie to zaczną od kolektora
[ Dodano: 11-03-2010, 23:19 ]
londolut napisał/a: | elt napisał/a: | Sens jest chyba taki że 1.8 ma takie samo ustawienie słupka jak moje 1.3. Seryjny 1.6 colta jest odwrócony. . | Że jak? Co masz na myśli elt? |
Mam na myśli to że ja mam skrzynię po lewej, po prawej rozrząd. A 1.6 odwrotnie, za duża misja żeby to robić. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-03-2010, 23:38
|
|
|
elt, sprawdz jeszcze raz
wszystkie ca0 maja skrzynie po tej samej stronie... |
|
|
|
 |
elt
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 103 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 11-03-2010, 23:49
|
|
|
mkm napisał/a: | elt, sprawdz jeszcze raz
wszystkie ca0 maja skrzynie po tej samej stronie... |
O ja! Nie wiem dlaczego tak myślałem. Tak sobie zakodowałem że to nie daje rady i koniec, mój błąd.
Czyli co, zostajemy przy tym, że najlepsza opcja to 4G92.
I mówicie że wszystko podchodzi do mojego?
Ale na wymiary czekam! |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 12-03-2010, 00:10
|
|
|
Najlepszą opcją jest sprzedanie tego co masz i kupno mocniejszej fury. Wiem co mówię. Wydałem worek kasy żeby doprowadzić budę do perfektu, kupić silnik z gratami a i tak jeszcze kupa roboty i wydanej kasy przede mną. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|