Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
14-08-2007, 17:41
[EAxx] Naprawa zapieczonego mechanizmu wycieraczek
Autor Wiadomość
Patrol
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2006, 17:14   [EAxx] Naprawa zapieczonego mechanizmu wycieraczek

Witajcie,

Piszę tego posta, aby przestrzec Was przed bagatelizowaniem problemów z wycieraczkami.
Jakiś czas temu (ok. 1,5 m-ca temu) spotkałem człowieka w Galancie EA z roku 97 (czyli rówieśnik mojego). Wymienialiśmy doświadczenia odnośnie samochodów i jedynym jego zarzutem było to, że "piszczą wycieraczki"... Jakież było moje zdziwienie, gdy tydzień później moje także zaczęły delikatnie popiskiwać. Byłem święcie przekonany, że wymiana piór pomoże... Otóż tak się nie stało - po głębszej analizie wywynioskowałem, że dźwięk dobiega z mechanizmu wycieraczek. Nie pozostało nic innego tylko rozebrać wszystko:

1. Zdejmujemy ramiona wycieraczek.
2. Ściągamy podszybie (delikatnie!!!, gdyż spinki ulegają szybkiemu uszkodzeniu )
3. Odpinamy belki łączące silnik z dwoma mechanizmami, poprzez delikatne popchnięcie ich w kierunku kabiny pasażerskiej. Są na szybko złączkach elastycznych, więc nie wymaga to użycia dużej siły.
4. Odkręcamy trzy śruby, które mocują mechanizmy do nadwozia (wyjmowanie silnika wycieraczek nie jest konieczne).
5. Gdy mamy już mechanizm w rękach musimy uważać na obudowę, gdyż jest zrobione z kruchego aluminium i wszelkie poddanie go działaniu zbyt dużej siły zewnętrznej spowoduje nieodwracalne uszkodzenie (np. wkręcenie go w imadło).
6. Nadal trzymamy mechanizm w dłoniach: pod miejscem, w którym mocujemy wycieraczki (wielowpust) jest pierścionek zabezpieczający - musimy go rozchylić cienkim śrubokrętem i wyjąć.
7. Nakręcamy nakrętkę na gwint wielowpustu i delikatnie wybijamy trzpień z obudowy mechanizmu.
8. Czyścimy dokładnie środek obudowy (tulejki z tworzywa, które są na stałe razem z aluminiową obudową) oraz wspomniany juz trzpień.
9. Smarujemy wszystko bardzo dokładnie i składamy "do kupy".
10. Montaż następuje w odwrotnej kolejności...

Piszę to, gdyż kilka dni temu spotkałem wspomnianego już Jegomościa w serwisie - przyjechał nie tylko na wymianę mechanizmu wycieraczek ale i silniczka, który spalił... Kosztowało Go to ładnych parę złotych!!!
Jeśli dobiegają Was jakieś niepokojące dźwięki to naprawiajcie to błyskawicznie!!! Całość operacji zajęła mi ok. 2 godzin, a kilka groszy w kieszeni zostało i frajda z pierwszej, samodzielnie wykonanej naprawy w galu

Pozdrawiam
Patryk
Ostatnio zmieniony przez robertdg 31-12-2009, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bobekm
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2006, 19:46   

Mialem tak samo:) zima po zalaniu plynu do spryskiwaczy zaczely piszczec a przede mna trasa 400km w sniegu:/ nie dalo sie jechac, ale pozniej bez rozbierania przy wlaczonych wycieraczkach spryskalem WD-40 i wszystko ustalo w ciagu 10sek:) takze u mnie obylo sie bez rozbierania:)
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 02-05-2006, 20:21   

to chyba jedna z wad galanta... tez przerabiałem...
 
 
bobekm
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2006, 22:09   

Kochajj chyba nawet swego czasu na ten temat rozmawialismy:D
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-05-2006, 22:20   

Hmmm. Ja ten temat przerabialem raz........ w cieniasie matki, a Galantami jeżdze od ponad 12 lat....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2006, 22:24   

tez to mialem :-) w swoim galancie tylko ze czekalem az silnik padnie na amen i wymienilem na nowy, pamietam ze niezle sie pozniej nagimnastykowalem zeby wycieraczki chodzily rowno.
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-05-2006, 01:24   

Ja tez to miałem w Colcie. To chyba taka przypadłość mitsubishi.
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
Patrol
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2006, 18:28   

bobekm napisał/a:
takze u mnie obylo sie bez rozbierania:)


Widocznie brak smarowania nie był aż tak zaawansowany... :D
Podobno WD-40 to rozwiązanie tymczasowe ale jak wiadomo czasami doraźne naprawy są narbadziej trwałe i skuteczne... :D :D:D
 
 
drout
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2006, 21:23   

U mnie dokładnie tak samo było ale WD40 i przeszło od misiąca cisza.

Ale ewentualnie na przyszłość się przyda (instrukcja postępowania) Dzięki Patrol
 
 
berti
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2008, 08:39   

Ja dzisiaj zauważyłem popiskiwania.Myślałem, że pióra są już zużyte, ale dla pewności odchyliłem ramiona i włączyłe wycieraczki. Ku mojemu zdziwieniu piski nie ustały.
Dzięki za opisanie przypadku. otraktuję dzisiaj całość WD40, jak nie pomoże - rozbieram
Pozdrawiam
Bartek
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-02-2008, 21:41   

Ja miałem już tak zapieczone ze w rekach nie szło ruszyć a silniczek ciagnał az blache na podszybiu gieło. Jak zdjałem nie mogłem wybić z tulejek ale zpioaczeona była głownie ta od kierwocy. Pryskałem czym sie dało az w koncu przewierciłem otwór chyba 2mm i wlałem odredzewiacz, pomogło, po troche rozruszałem i nasamarowałem porzadnie smarem do łancuchów motocyklowych. Otwór zakleiłem silikonem. Działa rok nieprzerwanie i ani piśnie. To cud ze mi sie silniczek nie spalił.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2008, 22:10   

Mialem to samo, tyle ze u mnie piszczala tylko ta od kierowcy. Wiec ... rozbiorka , smarowanie i narazie (od 3 tygodni) jest cisza.
pozdrawiam
Adam
 
 
przemaz1
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2008, 12:32   

Coz za niespodzianka, wyzej wymienione opisy dokladnie pasuja do tego co mnie dzis spotkalo... niestety WD40 nie pomoglo, trzeba bedzie rozebrac wg instrukcji, coz
"zycie to nie je bajka, zycie to je bitwa" ;)
Pozdr i dzieki za instrukcje.
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 18-03-2008, 08:14   

a mi wczoraj, w czasie ulewy, zaczelo tak piszczec smiesznie i w pierwszej chwili myslalem , ze to wina gumy...ale przypomnialem sobie ten temat z forum i rzeczywiscie, to musi byc to

najpierw sprobuje wd40 bo nie chce mi sie pod blokiem rozkrecac auta;)
 
 
 
przemaz1
[Usunięty]

  Wysłany: 18-03-2008, 08:24   

ja juz jestem po zabiegu, w sumie 2h roboty jedyny problem to zlozenie do kupy calego mechanizmu tak zeby plastik nie wychodzil
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.