Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Zalewane świece olejem, proszę o pomoc!!!!!!
Autor Wiadomość
quattro250 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.3 GLX '96 CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 3
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 22-07-2012, 14:12   [CJ1A 1.3] Zalewane świece olejem, proszę o pomoc!!!!!!

Witam serdecznie wszystkich. Jestem nowy na tym forum, a to jest mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość.. :wink:

Przejdę do szczegółów mojego problemu:

W styczniu tego roku kupiłem autko i śmigało bez problemów. W maju nagle podczas jazdy przestał działać jeden z garów i chodził na trzech. Podjechałem do pobliskiego warsztatu, mechanik zajrzał, wykręcił świece i pokazuje że były zalane, zużyte. Wymienił na nowe. Wszystko było ok do momentu kiedy po miesiącu od wymiany znowu to samo, nie pracował na wszystkich garach. Podjechałem z powrotem do tego warsztatu, okazało się że jedna ze świec była totalnie zalana olejem od strony elektrody. Przeczyścili i było ok.

Teraz sprawa jest taka, że kupiłem klucz do świec i muszę raz na tydzień czyścić świece ponieważ są zalane i mają czarny nalot. Proszę o pomoc co może być przyczyną?????

Dodam że auto bierze olej (w granicach 1 L na 1000km) ale nie kopci ani na czarno ani na biało (tylko jak jest zimny delikatny biały dymek przy odpalaniu). Dodam jeszcze że mam do wymiany łącznik elastyczny wydechu bo przepuszcza i zrobił się głośniejszy. Auto po przeczyszczeniu świec chodzi normalnie, silnik równo pracuje.

Proszę drogich Mitsumaniaków o pomoc!!! :(
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22-07-2012, 16:21   

Na moje to puszcza olej albo na uszczelniaczach zaworowych albo na cylindrach, lub przepalona uszczelka pod głowicą (?)

Sprawdź kompresję, wraz z próbą olejową.

1. Zaolejona jedna świeca czy wszystkie ?
2. Jakie świece ?
3. Jaki styl jazdy ? Ile km dziennie, miasto/trasa ?
 
 
quattro250 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.3 GLX '96 CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-07-2012, 17:20   

A jeśli uszczelniacze albo uszczelka pod głowicą to nie powinien przypadkiem kopcić na czarno albo biało? a tutaj czysto bez kopcenia..

1. Na początku była jedna świeca zaolejona a teraz zaczyna być druga.. dwie są suche natomiast wszystkie są z czarnym nalotem po tygodniu jazdy..
2. Świece Denso
3. Styl jazdy bez przeciągania raczej do 3-3,5 tys obrotów( żona jeździ.. :wink: ), około 80-100 km dziennie, przeważnie miasto..

Ile może kosztować mniej więcej test kompresji??
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 22-07-2012, 19:21   

Ja płaciłem 50 zł w aso fiata .
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22-07-2012, 22:56   

W wawie coś koło 50 faktycznie może kosztować, myślę że normalna cena to około 30 zł (ja tyle płaciłem w bdg kiedyś)

Z tym kopceniem to różnie bywa, tak samo jak z dymieniem przy schodzeniu z obrotów, a świece zaolejone i piszesz że oleju ubywa więc gdzieś sie musi podziewać ;) A ile silnik ma nalatane ?
 
 
quattro250 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.3 GLX '96 CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-07-2012, 23:25   

Przebieg w granicach 170 tys. może uda mi się w tygodniu podjechać i sprawdzić kompresję..
W sumie wszędzie gdzie czytałem to przy uszczelniaczach niby kopci.. a tu nie i dlatego moje pytanie.. :wink:
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 24-07-2012, 08:19   

Obstawiam zużyte uszczelniacze zaworowe.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 24-07-2012, 08:59   

quattro250 napisał/a:
W sumie wszędzie gdzie czytałem to przy uszczelniaczach niby kopci.. a tu nie i dlatego moje pytanie.. :wink:

Mi brał 0,5L oleju /1000km i nie kopcił .
Po wymianie uszczelniaczy 0,25L /1000km

Może katalizator redukuje kopcenie ?

U mnie na zimnym silniku nawet przy małej wilgotności powietrza można zauważyć
kapanie wody z tłumika czytałem że to efekt uboczny działania katalizatora , nie wiem czy to do końca prawda..

ps. Po wymianie uszczelniaczy trzeba wyregulować zawory na ciepłym silniku .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.