Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Problem z klimatyzacją i nawiewem
Autor Wiadomość
heron 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-09-2008, 14:24   [Cari 1.9TD] Problem z klimatyzacją i nawiewem

Przede wszystkim witam wszystkim :-)
Od paru miesięcy jestem posiadaczem Carismy 1,9 TD.
I jako że wyszukiwarka nie działa. chcę sie poradzić, zanim sie w koszta wpędzę...
Problem jest z klimą i nawiewem. Bez względu, jaką opcjęw klimię ustawię, czy ma to być nawiew, czy grzanie, dmuchać zaczyna po jakimś czasie. Nie ma reguły - po 5, 10, 20 min. Jak już zacznie - działa jak należy, można regulować, jest OK. Ale wystarczy ze wyłączęsilnik i uruchomię ponownie - wszystki zaczyna sięod początku. Myślałem że to coś mechanicznego - może jest jakieś sprzęgło przy wentylatorze? Potem myślalem że to moduł elektroniczny. W ASO tego nie naprawili. Nie potrafili. Przy przeglądzie okazało sie, niestety, że w płynie chłodzenia silnika jest olej. Mechanik stwierdził, że to może być przyczyna, olej coś zapchał i wszystko działa w jakimś trybie awaryjnym. Może to być prawda? Np grzanie działa od razu - czuć ciepło pod kratką nawiewu. Po prostu nie dmucha.
A jeżeli chodzi o olej w płynie - jak myślicie, pewnie uszczelka pod głowicą? Jaki to może być koszt?
z góry dzięki
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 26-09-2008, 06:15   

A sprawdzałeś bezpieczniki? Może któreś gniazdo jest luźne i bezpiecznik nie styka dobrze? Chociaż jak już się uruchomi i działa, to pewnie nie to ale sprawdzić nie zaszkodzi. Mogą być też wypalone styki przekaźników które załączają dmuchawę (ale nie wiem czy takie wogóle są i gdzie sie znajdują :oops: ).

Co do oleju w płynie, to proponuję zdemontować zbiorniczek i go wymyć, pojeździć trochę i sprawdzić czy ubywa płynu, pojawia się znowu olej, czy wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia - u mnie mechanik sprawdzał to ściskając grube gumowe rury przy chłodnicy, na chodzącym silniku, od czasu do czasu przygazowując. Jak nie wzrasta i nie ubywa płynu to mogą być pozostałości po wcześniejszej awarii. Poza tym czytałem gdzieś że olej lubi się przedostawać (oprócz uszczelki pod głowicą) poprzez chłodnicę oleju, albo przez termosat na chłodnicy.

Pozdrawiam
Werwolf
 
 
 
adamk4
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2008, 12:15   

Mozliwe ze to bezpieczniki a z tym olejem to prawdopodobnie peknieta uszczelka pod glowica.
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 26-09-2008, 20:20   

Cytat:
Mozliwe ze to bezpieczniki

albo przekaźnik ma styki nadpalone
adamk4 napisał/a:
z tym olejem to prawdopodobnie peknieta uszczelka pod glowica.

żeby tylko nie pęknięta głowica
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 29-09-2008, 14:19   

Ja też miałem olej w układzie chłodzenia i też myślałem że to pozostałości po jakiejś wcześniejszej awarii. Okazało się że jednak poszła mi uszczelka pod głowicą. Wymieniłem i wszystko wróciło do normy. Oczywiście ciśnienie w układzie diametralnie się zmniejszyło. A jeśli chodzi o nawiew to stawiałbym na coś związanego z elektryką.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
heron 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-04-2009, 08:29   

Witam,
tak, problem z nawiewem był związany z elektryką. Najprawdopodobniej przetarł sie przewód do dmuchawy. Wystarczyło podpiąc drugi i jak na razie wszystko chodzi jak należy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.