zagotował się POMOCY!!! |
Autor |
Wiadomość |
vtiii
Forumowicz
Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 50 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 06-04-2009, 00:52 zagotował się POMOCY!!!
|
|
|
Witam na poczatku chcialem pozdrowic wszystkich forumowiczow i jednoczesnie prosic o pomoc w nastepujacej sprawie.Moze opisze sytuacje.Posiadam 3000gtr twin turbo.Wczoraj odpalilem go tak, zeby pochodzil sobie na wolnych obrotach i zapomnialem, ze wiatrak jest odlaczony.Samochod chodzil okolo 10 min a ja wszedlem do domu, zeby sie wykapac i przebrac.Nagle mama krzyknela ze cos sie dymi z pod maski>Szybko wybieglem i zgasilem silnik.Okazalo sie ze wywali waz od chlodnicy i wyciekl plyn prawdopodobnie cisnienie go rozsypalo.Czy to juz jest po silniku? Dodam ze jest po remoncie uszczelki pod glowica i pierscieni swiezo po dotarciu.Chodzil na wolnych obrotach i prawdopodobnie dostal temperatury i dlatego wywalilo ten waz.Czy jest szansa ze uszczelka wytrzymala>Nie moge nawet sprawdzic czy coz z nim jest poniewaz musialem wyjechac w delegacje i teraz ciagle mysle o tym samochodzie czy cos mu sie stalo:( |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-04-2009, 03:00
|
|
|
Wszystko zalezy od tego jak długo chodził po utracie płynu... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 06-04-2009, 08:09
|
|
|
ja bym sie predzej martwil o pierscienie.
juz 2 razy zagotowalem miska i 2 razy to samo..pierscienie co prawda w 4g63 no ale misiek.... najprosciej odpal auto jak wrocisz i poczekaj jak sie rozgrzeje i zobacz czy przypadek dym nie zmienil ci sie na niebieski...zwlaszcza pod obciazeniem... |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
vtiii
Forumowicz
Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 50 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 06-04-2009, 10:42
|
|
|
Mysle, ze nie chodzil dlugo bo jeszcze wszystko z niego nie wycieklo...pierscienie byly robione niedawno i byly igielki mam nadzieje, ze wytrzymaly |
|
|
|
 |
Bogdan9999
Forumowicz
Auto: Probe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 40 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 06-04-2009, 23:23
|
|
|
A możesz powiedzć po jakiego grzyba zostawiałeś go na wolnych obrotach ? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-04-2009, 23:58
|
|
|
Bogdan9999 a jakie to ma znaczenie? Pisanie nie na temat jest w działach technicznych zabronione. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
vtiii
Forumowicz
Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 50 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2009, 00:14
|
|
|
No wlasnie jakie to ma znaczenie...chcialem tylko wiedziec czy jest szansa, zeby te pierscienie wytrzymaly bo wsadzilem w ten silnik kupe pieniedzy i teraz pluje sobie w brode, ze moze byc cos nie tak:( |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 07-04-2009, 00:28
|
|
|
nie dobijacie goscia. popelnil blad i tyle... coz zdaza sie..
a pierscienie.. no coz zycze ci aby nic sie nie stalo. ale sam zobaczysz jak odpalisz i poczekasz az sie zagrzeje. |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-04-2009, 15:57
|
|
|
Dokładnie, teraz możemy gdybać. 10 min na wolnych obrotach to nie jest długo. Weź pod uwagę, że aby wywaliło przewód to musi się troszkę nagrzać, więc min te 5-10 min chodził i było ok. Kolejne 5 min z pękniętym wężem to bez tragedii. Tymbardziej, że na wolnych obrotach. To, że poszedł dym może dlatego, ze płyn poszedł na wydech etc. Który przewód Ci pękł i jaką temp. wskazywał licznik jak go gasiłeś?
Mi ostatnio pękł górny przewód od chłodnicy, więc moment wywaliło płyn, potem jechałem jeszcze około km i stałem na dwóch skrzyżowaniach. Na ostatniej prostej dostał jeszcze w gaz bo nie zauważyłem wskaźnika, ale skończyło się bez powikłań.
Bądź dobrej myśli. |
|
|
|
 |
Bogdan9999
Forumowicz
Auto: Probe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 40 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 07-04-2009, 17:03
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Bogdan9999 a jakie to ma znaczenie? Pisanie nie na temat jest w działach technicznych zabronione. |
To ma takie znaczenie że silnik czy ma przejechane 4 km przebiegu czy 100 tyś na wolnych obrotach ma najmniejsze smarowanie a w szczególności tuleje silnika. A gdy smarowanie jest słabe to zachodzi zjawisko "szklenia sie tulei cylindra" podczas docierania w szczególności. Bo jeśli nie wiecie silnik podczas docierania i w ogóle powinien jak najmniej pracować na wolnych obrotach a w szczególności przy docieraniu obroty powinny oscylować w granicach 1000- 3000. A jeśli silnik miał w dodatku nie dotarty i to mu się stało co wspomniałem wyżej niech oswoi sie z informacja ze silnik będzie brał olej mniej czy więcej.
A to że pękł przewód to znaczy że temperatura znacznie przekroczyła dopuszczalną wartość. Do tego weźcie pod uwagę że w tej temperaturze silnik jeszcze troszkę popracował + po pęknięciu przewodu zniknęło ciśnienie w układzie chłodzącym co znacznie obniżyło w dodatku chłodzenie + ubywający płyn = masakra.
Ale może miałeś szczęście Nadzieje zawsze sie ma |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-04-2009, 17:27
|
|
|
Bogdan9999 szklenie cylindrów odnosi się głównie do silników na dotarciu. Gdyby było tak jak mówisz, to producenci podnieśli by wolne obroty powyżej 1tys, bo przecież czasem godzinami stoi się w korkach. Owszem na wolnych obrotach smarowanie jest słabsze ale przecież i przeciążenie są minimalne co się wzajemnie rekompensuje.
Mało tego, gdy temperatura spada ponizej zera, zalecane jest aby auto popracowało troszkę na wolnych obrotach zanim zaczniemy jazdę właśnie ze względu na smarowanie i gęstość oleju.
Poza tym na wolncy obrotach wydziela się znacznie mniej ciepła niż podczas jazdy. Zresztą to widać zimą. Na wolnych obrotach moje auto zimą potrzebuje mnóstwo czasu żeby się rozgrzać, a podczas jazdy jest chwila. W tym wypadku te wolne obroty są raczej na plus a nie na minus. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2009, 17:40
|
|
|
Bogdan9999 napisał/a: | A to że pękł przewód | może oznaczac nieodpowietrzony układ chłodzenia. Wykręcałeś śrubę w bloku, żeby odpowietrzyć kanały wodne? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-04-2009, 18:17
|
|
|
Albo korek od chłodnicy nie działa jak należy. |
|
|
|
 |
vtiii
Forumowicz
Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 50 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2009, 18:41
|
|
|
Panowie teraz kolega opowiedzial mi sytuacje jak to bylo. Dym lecial spod maski,samochod zostal zgaszony i wtedy dopiero wywalil ten waz i wylecial plyn.Takze jak on sie gotowal to plyn byl jeszcze w ukladzie a zagotowal sie prze niedzialajace wiatraki.To moze jest wieksza szansa, ze nic mu sie nie stalo.Jak teraz odpowietrzyc ten uklad? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
|