Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zagotował się POMOCY!!!
Autor Wiadomość
vtiii 
Forumowicz

Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 50
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 06-04-2009, 00:52   zagotował się POMOCY!!!

Witam na poczatku chcialem pozdrowic wszystkich forumowiczow i jednoczesnie prosic o pomoc w nastepujacej sprawie.Moze opisze sytuacje.Posiadam 3000gtr twin turbo.Wczoraj odpalilem go tak, zeby pochodzil sobie na wolnych obrotach i zapomnialem, ze wiatrak jest odlaczony.Samochod chodzil okolo 10 min a ja wszedlem do domu, zeby sie wykapac i przebrac.Nagle mama krzyknela ze cos sie dymi z pod maski>Szybko wybieglem i zgasilem silnik.Okazalo sie ze wywali waz od chlodnicy i wyciekl plyn prawdopodobnie cisnienie go rozsypalo.Czy to juz jest po silniku? Dodam ze jest po remoncie uszczelki pod glowica i pierscieni swiezo po dotarciu.Chodzil na wolnych obrotach i prawdopodobnie dostal temperatury i dlatego wywalilo ten waz.Czy jest szansa ze uszczelka wytrzymala>Nie moge nawet sprawdzic czy coz z nim jest poniewaz musialem wyjechac w delegacje i teraz ciagle mysle o tym samochodzie czy cos mu sie stalo:(
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-04-2009, 03:00   

Wszystko zalezy od tego jak długo chodził po utracie płynu...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
slawekpurc 
Forumowicz


Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: wroclaw
Wysłany: 06-04-2009, 08:09   

ja bym sie predzej martwil o pierscienie.
juz 2 razy zagotowalem miska i 2 razy to samo..pierscienie co prawda w 4g63 no ale misiek.... najprosciej odpal auto jak wrocisz i poczekaj jak sie rozgrzeje i zobacz czy przypadek dym nie zmienil ci sie na niebieski...zwlaszcza pod obciazeniem...
_________________
galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4 :)

modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI

zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa
 
 
 
vtiii 
Forumowicz

Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 50
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 06-04-2009, 10:42   

Mysle, ze nie chodzil dlugo bo jeszcze wszystko z niego nie wycieklo...pierscienie byly robione niedawno i byly igielki mam nadzieje, ze wytrzymaly
 
 
Bogdan9999 
Forumowicz

Auto: Probe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 06-04-2009, 23:23   

A możesz powiedzć po jakiego grzyba zostawiałeś go na wolnych obrotach ?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-04-2009, 23:58   

Bogdan9999 a jakie to ma znaczenie? Pisanie nie na temat jest w działach technicznych zabronione.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
vtiii 
Forumowicz

Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 50
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 07-04-2009, 00:14   

No wlasnie jakie to ma znaczenie...chcialem tylko wiedziec czy jest szansa, zeby te pierscienie wytrzymaly bo wsadzilem w ten silnik kupe pieniedzy i teraz pluje sobie w brode, ze moze byc cos nie tak:(
 
 
slawekpurc 
Forumowicz


Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: wroclaw
Wysłany: 07-04-2009, 00:28   

nie dobijacie goscia. popelnil blad i tyle... coz zdaza sie..
a pierscienie.. no coz zycze ci aby nic sie nie stalo. ale sam zobaczysz jak odpalisz i poczekasz az sie zagrzeje.
_________________
galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4 :)

modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI

zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-04-2009, 15:57   

Dokładnie, teraz możemy gdybać. 10 min na wolnych obrotach to nie jest długo. Weź pod uwagę, że aby wywaliło przewód to musi się troszkę nagrzać, więc min te 5-10 min chodził i było ok. Kolejne 5 min z pękniętym wężem to bez tragedii. Tymbardziej, że na wolnych obrotach. To, że poszedł dym może dlatego, ze płyn poszedł na wydech etc. Który przewód Ci pękł i jaką temp. wskazywał licznik jak go gasiłeś?
Mi ostatnio pękł górny przewód od chłodnicy, więc moment wywaliło płyn, potem jechałem jeszcze około km i stałem na dwóch skrzyżowaniach. Na ostatniej prostej dostał jeszcze w gaz bo nie zauważyłem wskaźnika, ale skończyło się bez powikłań.
Bądź dobrej myśli.
 
 
Bogdan9999 
Forumowicz

Auto: Probe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 07-04-2009, 17:03   

Hubeeert napisał/a:
Bogdan9999 a jakie to ma znaczenie? Pisanie nie na temat jest w działach technicznych zabronione.


To ma takie znaczenie że silnik czy ma przejechane 4 km przebiegu czy 100 tyś na wolnych obrotach ma najmniejsze smarowanie a w szczególności tuleje silnika. A gdy smarowanie jest słabe to zachodzi zjawisko "szklenia sie tulei cylindra" podczas docierania w szczególności. Bo jeśli nie wiecie silnik podczas docierania i w ogóle powinien jak najmniej pracować na wolnych obrotach a w szczególności przy docieraniu obroty powinny oscylować w granicach 1000- 3000. A jeśli silnik miał w dodatku nie dotarty i to mu się stało co wspomniałem wyżej niech oswoi sie z informacja ze silnik będzie brał olej mniej czy więcej.
A to że pękł przewód to znaczy że temperatura znacznie przekroczyła dopuszczalną wartość. Do tego weźcie pod uwagę że w tej temperaturze silnik jeszcze troszkę popracował + po pęknięciu przewodu zniknęło ciśnienie w układzie chłodzącym co znacznie obniżyło w dodatku chłodzenie + ubywający płyn = masakra.
Ale może miałeś szczęście ;) Nadzieje zawsze sie ma :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-04-2009, 17:27   

Bogdan9999 szklenie cylindrów odnosi się głównie do silników na dotarciu. Gdyby było tak jak mówisz, to producenci podnieśli by wolne obroty powyżej 1tys, bo przecież czasem godzinami stoi się w korkach. Owszem na wolnych obrotach smarowanie jest słabsze ale przecież i przeciążenie są minimalne co się wzajemnie rekompensuje.
Mało tego, gdy temperatura spada ponizej zera, zalecane jest aby auto popracowało troszkę na wolnych obrotach zanim zaczniemy jazdę właśnie ze względu na smarowanie i gęstość oleju.

Poza tym na wolncy obrotach wydziela się znacznie mniej ciepła niż podczas jazdy. Zresztą to widać zimą. Na wolnych obrotach moje auto zimą potrzebuje mnóstwo czasu żeby się rozgrzać, a podczas jazdy jest chwila. W tym wypadku te wolne obroty są raczej na plus a nie na minus.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2009, 17:40   

Bogdan9999 napisał/a:
A to że pękł przewód
może oznaczac nieodpowietrzony układ chłodzenia. Wykręcałeś śrubę w bloku, żeby odpowietrzyć kanały wodne?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-04-2009, 18:17   

Albo korek od chłodnicy nie działa jak należy.
 
 
vtiii 
Forumowicz

Auto: 3000gt VR4 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 50
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 07-04-2009, 18:41   

Panowie teraz kolega opowiedzial mi sytuacje jak to bylo. Dym lecial spod maski,samochod zostal zgaszony i wtedy dopiero wywalil ten waz i wylecial plyn.Takze jak on sie gotowal to plyn byl jeszcze w ukladzie a zagotowal sie prze niedzialajace wiatraki.To moze jest wieksza szansa, ze nic mu sie nie stalo.Jak teraz odpowietrzyc ten uklad?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-04-2009, 19:25   

No to są duże szanse, że będzie ok.

O odpowietrzaniu masz tu: http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#465709
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.