[1G 90-94] Panewka... |
Autor |
Wiadomość |
dj_tee
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 14 Skąd: Ostr
|
Wysłany: 28-02-2009, 20:29 [1G 90-94] Panewka...
|
|
|
Witam
Od kilku dni stałem się szczęśliwym posiadaczem Eclipse 2.0 16V 150KM i niestety już pierwszy problem;/ Stukająca panewka. Zdjąłem dzisiaj miskę i faktycznie na 2 cylindrze panewka poszła. rozkręciłem korbowód troszkę ją wytarło ale o dziwo wał się uchował jakimś cudem nie ma na nim żadnych nierówności i teraz co radzicie. Wsadzić panewkę nową i jeździć dalej czy szlifować wał. Chociaż ja nie widzę potrzeby ale mogę się mylić. jeszcze istnieje opcja zmiany dołu silnika ponieważ mam drugi taki silnik w którym jest głowica walnięta. Także idzie z dwóch jeden zrobić. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 21:24
|
|
|
dj_tee napisał/a: | jakimś cudem nie ma na nim żadnych nierówności i teraz co radzicie. | mierzyles owalizacjew walu? nie przegrzales krobowodu? co za tym idzie swoznia tloka? dalej dlotak i cylindra? skad ta pewnosc? setek mm nie zauwazysz golym okiem... |
|
|
|
 |
dj_tee
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 14 Skąd: Ostr
|
Wysłany: 01-03-2009, 08:20
|
|
|
NO w zasadzie masz racje. Najlepiej będzie przełożyć głowice z tego na tamten dobry dół i będzie ok. Tylko odpowiedzcie mi na pytanie dlaczego te dwa silniki się różnią? Niby to samo a nie to samo. Silnik który jest w Eclipse jak odkręcałem miskę to korbowody były na klucz 12 i jakieś takie mniejsze się wydają a w tym drugim są na 14 i są jakby masywniejsze. Skąd ta różnica? Po silniku widać że to samo ale widzę że nie do końca. I teraz myślę czy da się przełożyć głowice na tamten dół? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-03-2009, 10:46
|
|
|
dj_tee, troszkę mało danych o silniach, ale z tego co piszesz masz silnik 6 bolt a drugi z mniejszymi korbami to 7 bolt. Głowica pasuje do obydwóch bez problemu. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
dj_tee
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 14 Skąd: Ostr
|
Wysłany: 01-03-2009, 15:58
|
|
|
a który z nich jest lepszy?? bo w tym co jest w samochodzie trzeba wymienić panewki i zrobić szlif. a do tego co mam wystarczy kupić nowe panewki dla pewności i pierścionki nowe założyć. Jak radzicie? zrobić szlif i wymienić panewki czy pierścionki i panewki w drugim tylko głowice przełożyć. Teraz napiszcie gdzie najlepiej kupić do tych silników panewki i pierścienie. Pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2009, 20:30
|
|
|
same pierscienie bez honu chcesz robic :O? masakra... bez mierzenie? wymiarowania? lol...
lepszy jest 6 b olt. ... ale i tak w N/a nie odczujesz roznicy... |
|
|
|
 |
dj_tee
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 14 Skąd: Ostr
|
Wysłany: 01-03-2009, 22:25
|
|
|
No tak chce zrobić bo w tym 6 bolt są ładne pierścienie ale dla świętego spokoju bym wymienił na nowe. Ale z tym się wstrzymam panewka ma numer D9C to jest nominał? I jeszcze pytanie z jaką siłą należy dokręcać korbowody i głowice i w jaki sposób. Pozdro
[ Dodano: 01-03-2009, 22:48 ]
I jeszcze dołączę do pytania. Czy po wyjęciu aku i po rozłączeniu wszystkiego od silnika się nic nie pochrzani??
[ Dodano: 01-03-2009, 22:54 ]
I jeszcze chciałem zapytać czy rozrząd spasuje od 7 bolta do 6 bolt? Bo w 7 jest nówka |
|
|
|
 |
tanaka
Forumowicz
Auto: eclipse 2.0 G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2007 Posty: 39 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 09-04-2009, 11:33
|
|
|
dj_tee napisał/a: | No tak chce zrobić bo w tym 6 bolt są ładne pierścienie ale dla świętego spokoju bym wymienił na nowe. Ale z tym się wstrzymam panewka ma numer D9C to jest nominał? I jeszcze pytanie z jaką siłą należy dokręcać korbowody i głowice i w jaki sposób. Pozdro
[ Dodano: 01-03-2009, 22:48 ]
I jeszcze dołączę do pytania. Czy po wyjęciu aku i po rozłączeniu wszystkiego od silnika się nic nie pochrzani??
[ Dodano: 01-03-2009, 22:54 ]
I jeszcze chciałem zapytać czy rozrząd spasuje od 7 bolta do 6 bolt? Bo w 7 jest nówka |
6/7 bolt inny napinacz hydrauliczny |
_________________
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-04-2009, 23:47
|
|
|
ale głupie pytanie zadam teraz.... ale trudno... co to bolt? i czym różni się 6 od 7? czym różni się napinacz hydrauliczny do 6i 7 bolt? bo mam eclipsa z grudnia 93 i 2 silniki z roku 91.... czym poznać który to 6 a który 7 bolt i czym różnią się? |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-04-2009, 00:05
|
|
|
Ilością śrub na kole zamachowym. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|