Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Panewka...
Autor Wiadomość
dj_tee 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Ostr
Wysłany: 28-02-2009, 20:29   [1G 90-94] Panewka...

Witam

Od kilku dni stałem się szczęśliwym posiadaczem Eclipse 2.0 16V 150KM i niestety już pierwszy problem;/ Stukająca panewka. Zdjąłem dzisiaj miskę i faktycznie na 2 cylindrze panewka poszła. rozkręciłem korbowód troszkę ją wytarło ale o dziwo wał się uchował jakimś cudem nie ma na nim żadnych nierówności i teraz co radzicie. Wsadzić panewkę nową i jeździć dalej czy szlifować wał. Chociaż ja nie widzę potrzeby ale mogę się mylić. jeszcze istnieje opcja zmiany dołu silnika ponieważ mam drugi taki silnik w którym jest głowica walnięta. Także idzie z dwóch jeden zrobić. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Paweł
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 21:24   

dj_tee napisał/a:
jakimś cudem nie ma na nim żadnych nierówności i teraz co radzicie.
mierzyles owalizacjew walu? nie przegrzales krobowodu? co za tym idzie swoznia tloka? dalej dlotak i cylindra? skad ta pewnosc? setek mm nie zauwazysz golym okiem...
 
 
dj_tee 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Ostr
Wysłany: 01-03-2009, 08:20   

NO w zasadzie masz racje. Najlepiej będzie przełożyć głowice z tego na tamten dobry dół i będzie ok. Tylko odpowiedzcie mi na pytanie dlaczego te dwa silniki się różnią? Niby to samo a nie to samo. Silnik który jest w Eclipse jak odkręcałem miskę to korbowody były na klucz 12 i jakieś takie mniejsze się wydają a w tym drugim są na 14 i są jakby masywniejsze. Skąd ta różnica? Po silniku widać że to samo ale widzę że nie do końca. I teraz myślę czy da się przełożyć głowice na tamten dół?
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-03-2009, 10:46   

dj_tee, troszkę mało danych o silniach, ale z tego co piszesz masz silnik 6 bolt a drugi z mniejszymi korbami to 7 bolt. Głowica pasuje do obydwóch bez problemu.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
dj_tee 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Ostr
Wysłany: 01-03-2009, 15:58   

a który z nich jest lepszy?? bo w tym co jest w samochodzie trzeba wymienić panewki i zrobić szlif. a do tego co mam wystarczy kupić nowe panewki dla pewności i pierścionki nowe założyć. Jak radzicie? zrobić szlif i wymienić panewki czy pierścionki i panewki w drugim tylko głowice przełożyć. Teraz napiszcie gdzie najlepiej kupić do tych silników panewki i pierścienie. Pozdrawiam Paweł
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 01-03-2009, 20:30   

same pierscienie bez honu chcesz robic :O? masakra... bez mierzenie? wymiarowania? lol...

lepszy jest 6 b olt. ... ale i tak w N/a nie odczujesz roznicy...
 
 
dj_tee 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 14
Skąd: Ostr
Wysłany: 01-03-2009, 22:25   

No tak chce zrobić bo w tym 6 bolt są ładne pierścienie ale dla świętego spokoju bym wymienił na nowe. Ale z tym się wstrzymam panewka ma numer D9C to jest nominał? I jeszcze pytanie z jaką siłą należy dokręcać korbowody i głowice i w jaki sposób. Pozdro

[ Dodano: 01-03-2009, 22:48 ]
I jeszcze dołączę do pytania. Czy po wyjęciu aku i po rozłączeniu wszystkiego od silnika się nic nie pochrzani??

[ Dodano: 01-03-2009, 22:54 ]
I jeszcze chciałem zapytać czy rozrząd spasuje od 7 bolta do 6 bolt? Bo w 7 jest nówka
 
 
tanaka 
Forumowicz

Auto: eclipse 2.0 G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 39
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 09-04-2009, 11:33   

dj_tee napisał/a:
No tak chce zrobić bo w tym 6 bolt są ładne pierścienie ale dla świętego spokoju bym wymienił na nowe. Ale z tym się wstrzymam panewka ma numer D9C to jest nominał? I jeszcze pytanie z jaką siłą należy dokręcać korbowody i głowice i w jaki sposób. Pozdro

[ Dodano: 01-03-2009, 22:48 ]
I jeszcze dołączę do pytania. Czy po wyjęciu aku i po rozłączeniu wszystkiego od silnika się nic nie pochrzani??

[ Dodano: 01-03-2009, 22:54 ]
I jeszcze chciałem zapytać czy rozrząd spasuje od 7 bolta do 6 bolt? Bo w 7 jest nówka


6/7 bolt inny napinacz hydrauliczny
_________________

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-04-2009, 23:47   

ale głupie pytanie zadam teraz.... ale trudno... co to bolt? i czym różni się 6 od 7? czym różni się napinacz hydrauliczny do 6i 7 bolt? bo mam eclipsa z grudnia 93 i 2 silniki z roku 91.... czym poznać który to 6 a który 7 bolt i czym różnią się?
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-04-2009, 00:05   

Ilością śrub na kole zamachowym.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.