Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sigma 12v automat
Autor Wiadomość
Szakal077 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v automat
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-04-2009, 12:18   Sigma 12v automat

Dostałem w "prezencie" Sigmę 93r 12v automatic. Auto jest Super mam je około tygodnia.
Jest to mój pierwszy automat dlatego piszę.Moje pytanie brzmi- np podczas wystawiania samochodu z garażu pozostawiam pracujący silnik (zamykam drzwi itp) powinienem pozostawić lewarek w pozycji N czy P,drugie pytanie dotyczy (dłuższego) postoju na światłach pozostać w pozycji D,czy przełączyć na N.

Pozdrawiam.
 
 
Janusz 58 
Mitsumaniak
SIGMA & 3000GT


Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 79
Skąd: Polska
Wysłany: 17-04-2009, 16:00   automat

Jak wyjedziesz z garażu wciskasz hamulec i przełączasz dźwignię na P,natomiast przy postoju na światłach zdejmujesz nogę z pedału gazu i przekładasz ją na pedał hamulca,trzymasz dopóki nie będzie zmiany świateł ,jak dostaniesz zmianę to puszczasz pedał hamulca i wtedy samochód powoli rusza,potem możesz dodawać gazu wciskając pedał gazu,to tylko kwestia przyzwyczajenia ,ale tak na marginesie jak już pojeździsz automatem to nie będziesz chciał innej skrzynki,pozdrawiam
_________________

 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-04-2009, 20:58   

I jeszcze kilka podpowiedzi:
OD wcisniety (guziczek na lewarku) - ON (nie swieci sie lampka OD OFF) - 4 biegi
OD wycisnięty - OFF (lampka OD OFF swieci się) - 3 biegi - przydatne do redukcji ale bez nadmiernego przyspieszania
2 - blokada zakresu - najwyższy możliwy bieg to 2, jesli dźwignia zostanie ustawiona w tą pozycję przy większej predkosci niz dopuszczalna dla silnika to skrzynia włoży bieg dopiero wtedy kiedy predkość będzie na tyle niska że można jechać na 2gim biegu
L - tylko pierwszy bieg - analogicznie jak wyżej - tyle że dla 1 biegu

Przy dłuższym postoju na światłach lub w korku nie zaszkodzi wrzucenie N, pozwoli odciążyć noge i trochę obniżyć zużycie paliwa
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
annihilator 
Mitsumaniak


Auto: EA5W SE '99 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: gda
Wysłany: 19-04-2009, 20:45   

Dodać można że bieg "2" używamy najczęściej zimą podczas ruszania na śliskiej nawierzchni natomiast bieg "L" jeśli chcemy wjechać pod stromą górkę bez utraty mocy/prędkości czy jakoś tak ;) W mojej Hani jest jeszcze D3, która działa jak tryb sport, nie wrzuci 4 biegu i rozpędza się na trójce do 170kmh ;)

Automaty są the best.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-04-2009, 21:10   

jak dla mnie zawsze jeżdżę na D , na śniegu też :) - zresztąTCL powinien poradzic sobie. A 1 i 2 tylko do testu na 100 :D
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-04-2009, 21:41   

annihilator napisał/a:
Dodać można że bieg "2" używamy najczęściej zimą podczas ruszania na śliskiej nawierzchni natomiast bieg "L" jeśli chcemy wjechać pod stromą górkę bez utraty mocy/prędkości czy jakoś tak ;) W mojej Hani jest jeszcze D3, która działa jak tryb sport, nie wrzuci 4 biegu i rozpędza się na trójce do 170kmh ;)

Automaty są the best.


W mitsubishi i tak 2 znaczy 1-2. a nie tylko 2. w tej skrzyni nie ma guzika hold który powoduje modyfikuje zachowanie skrzyni. Czyli 2 znaczy że ruszysz z 1 i maksymalnie mozesz mieć 2gi bieg.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.