Sigma 12v automat |
Autor |
Wiadomość |
Szakal077
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 12v automat
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-04-2009, 12:18 Sigma 12v automat
|
|
|
Dostałem w "prezencie" Sigmę 93r 12v automatic. Auto jest Super mam je około tygodnia.
Jest to mój pierwszy automat dlatego piszę.Moje pytanie brzmi- np podczas wystawiania samochodu z garażu pozostawiam pracujący silnik (zamykam drzwi itp) powinienem pozostawić lewarek w pozycji N czy P,drugie pytanie dotyczy (dłuższego) postoju na światłach pozostać w pozycji D,czy przełączyć na N.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Janusz 58
Mitsumaniak SIGMA & 3000GT

Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 79 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-04-2009, 16:00 automat
|
|
|
Jak wyjedziesz z garażu wciskasz hamulec i przełączasz dźwignię na P,natomiast przy postoju na światłach zdejmujesz nogę z pedału gazu i przekładasz ją na pedał hamulca,trzymasz dopóki nie będzie zmiany świateł ,jak dostaniesz zmianę to puszczasz pedał hamulca i wtedy samochód powoli rusza,potem możesz dodawać gazu wciskając pedał gazu,to tylko kwestia przyzwyczajenia ,ale tak na marginesie jak już pojeździsz automatem to nie będziesz chciał innej skrzynki,pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 17-04-2009, 20:58
|
|
|
I jeszcze kilka podpowiedzi:
OD wcisniety (guziczek na lewarku) - ON (nie swieci sie lampka OD OFF) - 4 biegi
OD wycisnięty - OFF (lampka OD OFF swieci się) - 3 biegi - przydatne do redukcji ale bez nadmiernego przyspieszania
2 - blokada zakresu - najwyższy możliwy bieg to 2, jesli dźwignia zostanie ustawiona w tą pozycję przy większej predkosci niz dopuszczalna dla silnika to skrzynia włoży bieg dopiero wtedy kiedy predkość będzie na tyle niska że można jechać na 2gim biegu
L - tylko pierwszy bieg - analogicznie jak wyżej - tyle że dla 1 biegu
Przy dłuższym postoju na światłach lub w korku nie zaszkodzi wrzucenie N, pozwoli odciążyć noge i trochę obniżyć zużycie paliwa |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
annihilator
Mitsumaniak

Auto: EA5W SE '99 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 53 Skąd: gda
|
Wysłany: 19-04-2009, 20:45
|
|
|
Dodać można że bieg "2" używamy najczęściej zimą podczas ruszania na śliskiej nawierzchni natomiast bieg "L" jeśli chcemy wjechać pod stromą górkę bez utraty mocy/prędkości czy jakoś tak W mojej Hani jest jeszcze D3, która działa jak tryb sport, nie wrzuci 4 biegu i rozpędza się na trójce do 170kmh
Automaty są the best. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-04-2009, 21:10
|
|
|
jak dla mnie zawsze jeżdżę na D , na śniegu też - zresztąTCL powinien poradzic sobie. A 1 i 2 tylko do testu na 100 |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-04-2009, 21:41
|
|
|
annihilator napisał/a: | Dodać można że bieg "2" używamy najczęściej zimą podczas ruszania na śliskiej nawierzchni natomiast bieg "L" jeśli chcemy wjechać pod stromą górkę bez utraty mocy/prędkości czy jakoś tak W mojej Hani jest jeszcze D3, która działa jak tryb sport, nie wrzuci 4 biegu i rozpędza się na trójce do 170kmh
Automaty są the best. |
W mitsubishi i tak 2 znaczy 1-2. a nie tylko 2. w tej skrzyni nie ma guzika hold który powoduje modyfikuje zachowanie skrzyni. Czyli 2 znaczy że ruszysz z 1 i maksymalnie mozesz mieć 2gi bieg. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|