 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] Problem z klimatyzacją i nawiewem |
Autor |
Wiadomość |
heron
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-09-2008, 14:24 [Cari 1.9TD] Problem z klimatyzacją i nawiewem
|
|
|
Przede wszystkim witam wszystkim
Od paru miesięcy jestem posiadaczem Carismy 1,9 TD.
I jako że wyszukiwarka nie działa. chcę sie poradzić, zanim sie w koszta wpędzę...
Problem jest z klimą i nawiewem. Bez względu, jaką opcjęw klimię ustawię, czy ma to być nawiew, czy grzanie, dmuchać zaczyna po jakimś czasie. Nie ma reguły - po 5, 10, 20 min. Jak już zacznie - działa jak należy, można regulować, jest OK. Ale wystarczy ze wyłączęsilnik i uruchomię ponownie - wszystki zaczyna sięod początku. Myślałem że to coś mechanicznego - może jest jakieś sprzęgło przy wentylatorze? Potem myślalem że to moduł elektroniczny. W ASO tego nie naprawili. Nie potrafili. Przy przeglądzie okazało sie, niestety, że w płynie chłodzenia silnika jest olej. Mechanik stwierdził, że to może być przyczyna, olej coś zapchał i wszystko działa w jakimś trybie awaryjnym. Może to być prawda? Np grzanie działa od razu - czuć ciepło pod kratką nawiewu. Po prostu nie dmucha.
A jeżeli chodzi o olej w płynie - jak myślicie, pewnie uszczelka pod głowicą? Jaki to może być koszt?
z góry dzięki |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 26-09-2008, 06:15
|
|
|
A sprawdzałeś bezpieczniki? Może któreś gniazdo jest luźne i bezpiecznik nie styka dobrze? Chociaż jak już się uruchomi i działa, to pewnie nie to ale sprawdzić nie zaszkodzi. Mogą być też wypalone styki przekaźników które załączają dmuchawę (ale nie wiem czy takie wogóle są i gdzie sie znajdują ).
Co do oleju w płynie, to proponuję zdemontować zbiorniczek i go wymyć, pojeździć trochę i sprawdzić czy ubywa płynu, pojawia się znowu olej, czy wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia - u mnie mechanik sprawdzał to ściskając grube gumowe rury przy chłodnicy, na chodzącym silniku, od czasu do czasu przygazowując. Jak nie wzrasta i nie ubywa płynu to mogą być pozostałości po wcześniejszej awarii. Poza tym czytałem gdzieś że olej lubi się przedostawać (oprócz uszczelki pod głowicą) poprzez chłodnicę oleju, albo przez termosat na chłodnicy.
Pozdrawiam
Werwolf |
|
|
|
 |
adamk4 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2008, 12:15
|
|
|
Mozliwe ze to bezpieczniki a z tym olejem to prawdopodobnie peknieta uszczelka pod glowica. |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 26-09-2008, 20:20
|
|
|
Cytat: | Mozliwe ze to bezpieczniki |
albo przekaźnik ma styki nadpalone
adamk4 napisał/a: | z tym olejem to prawdopodobnie peknieta uszczelka pod glowica. |
żeby tylko nie pęknięta głowica |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 29-09-2008, 14:19
|
|
|
Ja też miałem olej w układzie chłodzenia i też myślałem że to pozostałości po jakiejś wcześniejszej awarii. Okazało się że jednak poszła mi uszczelka pod głowicą. Wymieniłem i wszystko wróciło do normy. Oczywiście ciśnienie w układzie diametralnie się zmniejszyło. A jeśli chodzi o nawiew to stawiałbym na coś związanego z elektryką. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
heron
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-04-2009, 08:29
|
|
|
Witam,
tak, problem z nawiewem był związany z elektryką. Najprawdopodobniej przetarł sie przewód do dmuchawy. Wystarczyło podpiąc drugi i jak na razie wszystko chodzi jak należy. |
|
|
|
 |
|
|