Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
SONDA LAMBDA - Spadające obroty ???
Autor Wiadomość
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 22-04-2009, 21:13   SONDA LAMBDA - Spadające obroty ???

Witam

Od 2 dni mam problem - zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE - uważałem że powodem był niski poziom gazu - po prostu błąd ubogiej mieszanki na gazie - skasowałem błąd (wyjmując bezpiecznik odpowiedni) - jednak po tej czynności i zapaleniu samochodu po 2 min chech znowu się zapalił - a na gaz jeszcze nie zdażyło przełączyć. Olałem to ale dzisiaj po dojechaniu do pracy zauważyłem że obroty utrzymują się na 500 - i czuć delikatne wibracje - zacząłem bawić się przełączjąc z PB na LPG - po dodaniu gazu i pozwoleniu na spadek obrotów - tak spadały że samochód potrafił zgasnąć - oczywiście na P - czytałem o nauce obrotów - ale u mnie to na pewno nie jest to - CHECK na pewno by sie nie zapalał. Przed chwilą postanowiłem odpiąc przepływonierz i sprawdzić czy bedzie zmiana (pomyślałem że jak nie bedzie to przepływka jest padnieta ) - ale po odłączeniu od razy obroty zaczely falować i ustaliły się na jednym poziomie - po podpieciu spowrotem też było czuć różnicę. Zauważyłem też że po nocy chcąc nacisnąć gaz jest jakby zablokowany - tak jakby opór wynikał ze sklejenia jakichc części - czy to może być zabrudzona przepustnica?? Jeżeli tak to jak ją wyczyścić. A może ktoś ma jakieś inne sugestie - do GRAFIXU na razie nie mam jak podjechać bo mieszkam już w Suwałkach - a tutaj nie wiem jaki jest serwis i czy maja jakieś pojecie o tym silniku - skoro w europie chyba go nie było. - A może jest możliwość zczytania błędu w jakiś inny sposób niż podpięcie w serwisie??

Dziekuję za podpowiedzi.

[ Dodano: 23-04-2009, 19:52 ]
No to jak - nie macie pomysłów. Bo ja dzisiaj chciałem spróbować uczenia obrotów- odłączyłem aku, poczekałem 15 min. ruchomiłem samochód-obroty poszły na 3000 i spadły do ok 1200 i tak cały czas spadały aż do 900 i się idealnie utrzymywały - czekałem z 20min. Potem zgasiłem samochód i sapaliłem jeszcze raz , włączyłem światła i wtym czasie wyskoczył CHECK - podejrzewam że włączenie świateł nie miało z tym nic wspólnego - i jednak podjade do serwisu - moze wiecie jak się sprawuje ten w SUWAŁKACH - nie wiem kiedy udałoby mi się udać do GRAFIXU.

[ Dodano: 25-04-2009, 19:28 ]
Witam ponownie - w związku z problemem zrobiłem kilka testów:

Podpiąłem pod komputer gazowy i zauważyłem że sonda lambda nie daje sygnałów prawidłowo - powinna wahać się od 0 d0 1 a czasami sobie stoi na 0.27 - czasami wskoczy na 0.35 czasami 0.76 i tak różnie - zawsze było góra - dół- góra itd.

Skasowałem błąd - zapaliłem silnik - CHECK nie wyskoczył, zgasiłem silnik i zapaliłem ponownie - wyskoczył po 2 sek.

Powtórzyłem 10 x tę operację i CHECK się zapalał dopiero przy 2 rozruchu.

Po odpięciu sondy nic w pracy samochodu się nie zmieniło.

CZY TO MOŻE OZNACZAĆ ŻE SONDA JEST DO WYMIANY ?? CZY RACZEJ TO PRAWIDŁOWE ODCZYTY??

Oczywiście gdzie zdobędę taką sondę - serwis pewnie ma dość wysoką cenę, a nie bardzo chce czekać na sondę z USA - to już ostateczność. Może ktoś wie gdzie znajdę oznaczenia sondy i czy jakaś uniwersalna pomoże ?? Z sondy wychodzą 4 kable.

[ Dodano: 28-04-2009, 19:38 ]
No dobra to jak nikt nie ma ochoty odpowiadać to chociaz powiedzcie czy GRAFIX bedzie otwarty w sobotę 2 maja ?? Bo nie wiem czy w Suwałkach podjechać pod komputer czy jak bede na weekend do GRAFIXU.

[ Dodano: 30-04-2009, 18:51 ]
Dobra - sam odpowiem na moje pytanie:

Sonda lambda do wymiany - stwierdzone w salonie MM Suwałki - koszt to 0k 400zł z wymianą i podpieciem pod kompa.

Koniec tematu. - we wtorek wymiana.

[ Dodano: 05-05-2009, 21:51 ]
Wymieniłem - CHECK się nie zapala, obroty idealne koszt 360zł - dzięki za wszelkie sugestie które naprowadziły mnie na prawidłowe tory postępowania :D
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.