Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z elektryka.
Autor Wiadomość
crimi 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 148
Skąd: lc
  Wysłany: 31-03-2009, 11:16   Problem z elektryka.

Stworzylem temat tu, bo na "Carisma - Techniczne" nikt nie odpowiedzial.

Zdarzyl sie powazny (mam nadzieje ze to banał) problem z elektryka. Jadac z Katowic na trasie przestal dzialac obortomierz, szybki zjazd do McDonalds'a zeby sie posilic i przy okazji sprawdzic bezpieczniki. Okazalo sie ze 100A bezpiecznik jest przepalony, udalo sie go "zesztukawac", chwile po odpaleniu znow sie przepalil, i w ten oto sposob na samym akumulatorze dojechalem do Radzionkowa, auto zgaslo, aku rozladowane, bezpiecznik przepalony. Po "naprawieniu" bezpiecznika porzadnym drutem, i odpaleniu auta za pomoca kabli pociagnietych z drugiego auta, nagle drut zaczal sie mocno grzac, az wypalil dziure w pokrywce bezpiecznikow. Wylaczylem auto, i wezwalem lawete, bo szkoda nerwow i auta.
Domniemam ze cos jest z alternatorem, bo wypala 100A bezpiecznik tylko wtedy gdy auto jest uruchomione. Niedawno wymieniane zostaly wszystkie paski (w listopadzie), i od tamtego czasy ktorys z nich piszczal choc nie zawsze i bez wzgeldu na pogode. Podejzewalem wlasnie ten od alternatora. Moglo to byc rowniez lozysko w altku.
Czy jest mozliwe ze padlo lozysko, i wirnik altka gdzies robi zwarcie do stojana altka?
Czy jest mozliwe ze szczotki sie rozsypaly w mak, i grafit robi zwarcie w altku?
I dlaczego akurat wybija ten glowny bezpiecznik 100A, co gorsze, ciezko taki wogole znalezc na Allegro.
Nadmienie ze jadac wlasnie z Katowic, zaswiecila sie najpierw kontrolka od ABS'u, ogolnie to wszystkie kontrolki slabo swiecily, pozniej na chwilke zapalila sie kontrolka od ladowania, potem zgasla, i za chwile padl obrotomierz.
 
 
gradio
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2009, 12:10   

więc tak bezpiecznik w serwisie kosztuje 50 zł, ja kupowałem w sklepie z częściami do japońców i kosztował 20 zł. Faktem jest jak mi się przepalił ten bezpiecznik w galancie też się świecił cały czas ABS. Możliwe też ,że Ci padł regulator napięcia chociaż obstawiałbym zwarcie w altku. to tyle co pomogę doradzić pozdrawiam aha i raczej nie sztukuj tego bezpiecznika to tylko może spowodowac więcej problemów.
 
 
crimi 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 148
Skąd: lc
Wysłany: 31-03-2009, 12:54   

gradio napisał/a:
więc tak bezpiecznik w serwisie kosztuje 50 zł, ja kupowałem w sklepie z częściami do japońców i kosztował 20 zł. Faktem jest jak mi się przepalił ten bezpiecznik w galancie też się świecił cały czas ABS. Możliwe też ,że Ci padł regulator napięcia chociaż obstawiałbym zwarcie w altku. to tyle co pomogę doradzić pozdrawiam aha i raczej nie sztukuj tego bezpiecznika to tylko może spowodowac więcej problemów.


Problem rozwiazany. Zwarcie cel w aku (za to masz punkta w pomogl :D mimo ze prbolem zostal wczesniej rozwiazany, doslownie o kilka minut), doslownie pierdolka na szczescie. Bezpiecznik juz zakupiony, ostatni w miescie. Zaplacilem za niego 15 zeta, plus nowy aku Centra Futura 53Ah, 540A na rozruchu, 3 lata gwarancji.

Dramat sie skonczyl :supz:
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 14-04-2009, 21:57   

podłączę się

mam taki problem i może ktoś się z nim zetknął
zapaliła się kontrolka akumulatora...okazało się że na aku jest 15,5V!! - wiec alternator do wymiany, na kolejnym alternatorze okazało się że to samo...akumulator jest sprawny na 100%...wiec pojechałem na szrot i tam kolejno wymienialem ze 4 alternatory i to samo!!!!

wiec pytanie moje co może powodować że to "cos" pali alternatory?? czy to jakieś zwarcie? jesli tak to gdzie? kolega cos mi wspominal o jakims module obok altka ale nie bardzo wiem o co jemu chodzilo...nie wierze ze trafiłem na 6 altków z rabniętym mostkiem lub regulatorem...

prosze o pomoc i dzieki za wszelkie odpowiedzi
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
crimi 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 148
Skąd: lc
Wysłany: 16-04-2009, 04:30   

Niewiem, jak jest, ale w innych autach zazwyczaj jest regulator napiecia w alternatorze. W Mitsu moze byc osobno. Wiec moze warto sprawdzic sam regulator napiecia?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-04-2009, 07:24   

regulator jest w alternatorze - nawet na obudowie jest napisane: "built in..."
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-04-2009, 15:38   

A może ten Twój multimetr wskazuje źle? Mierzyłeś jednym czy weryfikowałeś pomiar?
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 16-04-2009, 18:53   

miernki były 3 :D ...wszedzie to samo...regulator jest tak jak Krzyzak pisal w altku...po wyjeciu a auta lądowały na stole probierczym i niestety byly walniete...dzisiaj elektryk sprawdzal aku i instalcje - ok...wiec jakies trefne alter. trafialem...czekam na dobry ktory najpierw sprawdze na stole pozniej dopiero do auta...reszta wiadomo

[ Dodano: 18-04-2009, 15:55 ]
dzisiaj rano po odpaleniu było 15,3V...po przejechaniu 20km kontrolka zgasła a za chwile było 14,3V na aku?? co to moze być???
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.