Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekko skręcona kierownica
Autor Wiadomość
dariolee 
Forumowicz

Auto: Carisma 1996 1.8 16V
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 50
Skąd: Ostróda
Wysłany: 17-03-2009, 07:31   Lekko skręcona kierownica

Na prostej drodze żeby jechać prosto muszę mieć lekko skręconą kierownicę w prawo. Jest to delikatne skręcenie ale zawsze. Jakieś sugestie ??
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 17-03-2009, 07:53   

ustawic geometrie zawieszenia, jesli nie pomoze to wymienic opony
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2009, 00:27   

Spróbuj też sprawdzić ciśnienie w oponach czy jest ok i czy jest takie same w obu kołach.

Pozdrawiam
Arthus
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 19-03-2009, 20:00   

Jeśli autko się dobrze prowadzi, nie ściąga na lewo i prawo a zbieżność autka jest prawidłowa to przyczyną krzywego ustawienia kierownicy są kolejne wymiany końcówek drążka kierowniczego i niedokładne zgranie z ułożeniem kierownicy (w tzw prostym ułożeniu).

Są na to dwie metody:
- jedna regulacja drążków (ustawianie zbieżności) na prosto ustawionej kierownicy,
- zdjęcie kierownicy i ustawienie w pozycji na wprost (wymaga dużego zachodu, poduszka itd).
 
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 22-03-2009, 11:14   

Ja miałem coś takiego jak był sworzeń wywalony. Po wymianie jest prosto.
A skręcenie było minimalne, takie jakby o jeden ząbek w kierownicy, a reszta była oki.
_________________

 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-03-2009, 08:28   

Geometria do ustawienia - chyba że przy okazji wyjdzie że masz coś uszkodzone lub pogięte w zawieszeniu.

[ Dodano: 23-03-2009, 08:30 ]
Geometria do ustawienia - chyba że przy okazji wyjdzie że masz coś uszkodzone lub pogięte w zawieszeniu. Z ustawianiem kierownicy "na wprost" sobie odpuść ;) jeśli jedziesz prosto a kółko masz skręcone to znaczy że masz złą geometrie. Koniec. kropka.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
zyga39 
Nowy Forumowicz


Auto: Honda CR-V 2.2 i-CTDI EX
Kraj/Country: UK
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 4
Skąd: Huntingdon
Wysłany: 30-03-2009, 18:08   

Witam
Ja mam podobny problem.
Kierownica skręcona w prawo o pare stopni, szybsze scieranie opon od zewnętrznych krawędzi i delikatne drgania kierownicy przy około 120 km/h.
Czy ustawienie zbieżności załatwi problem czy może z tego wyjść jakaś poważniejsza naprawa?
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30-03-2009, 18:36   

zyga39 napisał/a:
Witam
Ja mam podobny problem.
Kierownica skręcona w prawo o pare stopni, szybsze scieranie opon od zewnętrznych krawędzi i delikatne drgania kierownicy przy około 120 km/h.
Czy ustawienie zbieżności załatwi problem czy może z tego wyjść jakaś poważniejsza naprawa?


Drgania w zawieszeniu przy prędkościach w zakresie 100-120 to na 99% zła zbieżnosć bądź wygięta felga tudzież wada opony.
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 30-03-2009, 19:16   

A jezeli nie ma drgan przy tej predkosci, opony sie nie scieraja, auto nie zjezdza samo na lewa czy prawa strone a kierownica i tak jest skrecona to czy to znaczy ze jest kiera zle osadzona?
_________________

 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30-03-2009, 19:52   

Raczej bym stawiał na geometrie ustawiona na lekko skręconej kierownicy. Trzeba by wyprostowac kiere na idealnie prosto i wyregulować geometrie.
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
zyga39 
Nowy Forumowicz


Auto: Honda CR-V 2.2 i-CTDI EX
Kraj/Country: UK
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 4
Skąd: Huntingdon
Wysłany: 30-03-2009, 21:54   

ZEROSUPER napisał/a:
zyga39 napisał/a:
Witam
Ja mam podobny problem.
Kierownica skręcona w prawo o pare stopni, szybsze scieranie opon od zewnętrznych krawędzi i delikatne drgania kierownicy przy około 120 km/h.
Czy ustawienie zbieżności załatwi problem czy może z tego wyjść jakaś poważniejsza naprawa?


Drgania w zawieszeniu przy prędkościach w zakresie 100-120 to na 99% zła zbieżnosć bądź wygięta felga tudzież wada opony.


No tak to w takim razie będzie to zbieżność. Opony kupiłem w listopadzie nowe, felgi wybalansowane. Jedyne co mnie martwi to że opony są mocniej pościerane na brzegach :/
Czy w takim przypadku zamiana opon z przodu na tył będzie dobrym posunięciem, czy może zostawić tak jak są?
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 30-03-2009, 22:43   

saphire napisał/a:
Geometria do ustawienia


A jak ustawia sie geometrie z przodu? Kiedys byłem na zbiezności i gość powiedział, że koła mam odchylone o 2stopnie poza normą. Oczywiscie powiedzaił, ze nie ustawi bo sie NIE DA.
 
 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 01-04-2009, 17:25   

MAłY, masz na myśli kąt pochylenia względem pionu PK? http://www.wimad.com.pl/i...25#terminologia
Jeśli tak to być może jest jednak na to ratunek: http://www.wimad.com.pl/i...p=1&id=25#sruby
Z tego co widziałem to do Cari chyba też mają do wersji z "nie rozwierconymi dziurami" cokolwiek to znaczy.
Jeśli się zdecydujesz, daj znać co z tego wyszło choćby na priv.
_________________
Kuba
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 01-04-2009, 20:01   

szkuba napisał/a:
masz na myśli kąt pochylenia względem pionu PK?

doładnie .
Czyli normalnie regulacji nie ma z tego wynika. ale w sumie ta sruba to tez jakis ratunek. Bede jechał na inną stacje sprawdzic zawieszenie i zobacze co mi powiedza.
Pozdro
 
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2009, 20:04   

Jeżeli masz gumy pościerane na zewnątrz to albo wynik zbyt malego ciśnienia w oponach lub ich ząbkowania. Powodować to mogą zużyte amortyzatory.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.