 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
cieknący olej |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek.1982
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 15-04-2009, 23:02 cieknący olej
|
|
|
witam
Posiadam carismę 1,6 z 90 konnym silnikiem z 97 roku od jakiegoś czasu mam następujący problem zauważyłem na gumowej osłonie( w obrembie tej osłony bo olej pochlapał wszystko w odległości 15 cm) przegubu wew od strony kierowcy wyciek oleju, nie jest to znaczący ubytek ale coś zaczyna sie dziac, z tym problemem pojechałem do mechanika ale on nie potrafił stwierdzi czy to z przgubu czy ze skrzyni bez rozebrania tego a ja sam nie potrafie tego stwierdzic czy ktos miał podobną sytuacje albo może coś wie na ten temat bo nie chce pakowac kasy na wymysły mechaników może to a może tamto...... dodam jeszcze że samochód normalnie rusza z pierwszego biegu i przy mocnym skręcie w obie strony nie słychac żadnych zgrzytów. Jeszcze dodam, że ubytek oleju w skrzyni wyniósł 1,5 litra po przejechaniu około 40000 km. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-04-2009, 01:21
|
|
|
Czyli tak:
Według mnie to olej ze skrzyni, tymbardziej, że jak napisałeś, ubywa go bardzo dużo jak na skrzynię.
Kupujesz uszczelniacz jakiś japoński, odkręcasz sworzeń od zwrotnicy, wyjmujesz półoś, wyjmujesz stary uszczelniacz, nowy smarujesz olejem i wkładasz w miejsce starego. Potem wsuwasz delikatnie przegób wraz z półosią, wkładasz zewnętrzny przegób do zwrotnicy, wkręcasz sworzeń i po problemie. Przy wyjmowania półosi, jak już wyjmiesz półoś ze zwrotnicy to musisz czymś podwarzyć przegób, żeby nie wyciągnąć półosi z przegubu tylko przegób ze skrzyni.
Gdyby wydostawał się smar z przegubu to przedewszystkim jest gęsty i widac róznicę. Chalpie dookoła, ale widziałbys też jakieś pęknięcie na gumowej osłonie przegubu, a wewnetrze uszkoadzają się bardzo rzadko.
To, że wszystko jest dookoła pochlapane to dlatego, że olej z uszczelniacza spływa na przegób a ten rochlapuje go dookoła. |
|
|
|
 |
|
|