regulacja zaworów - wypadanie zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
elvis512
Forumowicz

Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 17-03-2015, 21:32 regulacja zaworów - wypadanie zapłonu
|
|
|
witam,
gdzie w łódzkim (najlepiej w okolicach Aleksandrowa, Łodzi) można zrobić regulację zaworów w Galancie 2.5V6 ?
Mam błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze (auto delikatnie drży na jałowym biegu - nie zawsze, oraz przy delikatnym przyspieszaniu - tęz nie zawsze). Wymieniłem świece, kable, kopułkę, palec i nic to nie pomogło. Rozrząd też niedawno robiony. Może wytarczy wyregulować luz na zaworach? A może macie inne sugestie?
Pozdrowienia |
_________________ Hasta la victoria siempre ! |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 18-03-2015, 15:12
|
|
|
W Galancie 2,5 v6 nie reguluje się zaworów są hydrauliczne |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
elvis512
Forumowicz

Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 18-03-2015, 16:39
|
|
|
Ok,
to może macie sugestie co sprawdzić
rozrząd, kable, świece, kopułka, palec wymienione.
Może jest ktoś w stanie pomóc z okolicy?
Objawy jakie mam dla przypomnienia.
Podłączyłem do kompa u znajomego i wygryło dwa błędy:
P0135 - sonda - wymieniłem na nową.
P0300 - wypada zapłon na 4 cylindrze
Po wymianie sondy wykasowaliśmy błędy poprzez program - nie robiłem resetu ECU poprzez odłączenie akumulatora.
na jałowym delikatnie od czasu do czasu bujnie oraz przy przyspieszaniu czuć delikatne wibracje w przedziale 2-3k obr.
Auto nie ma LPG dla pewności.
Pozdrowienia
Mariusz |
_________________ Hasta la victoria siempre ! |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-03-2015, 22:40
|
|
|
elvis512 napisał/a: | P0300 - wypada zapłon na 4 cylindrze
|
Może warto sprawdzić wtryskiwacz . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
elvis512
Forumowicz

Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 19-03-2015, 15:43
|
|
|
Ktoś poleci jakieś miejsce, albo sam podjąłby się takiego sprawdzenia? |
_________________ Hasta la victoria siempre ! |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-03-2015, 11:50
|
|
|
To ja teraz też mam taki sam problem, tylko już nie wypada zapłon. U mnie winne były uszczelki (jedna świeca pływała w oleju) i dodatkowo (nie wiem czemu) na każdej jednej świecy miałem przebicia (a zrobiły tylko 3k km).
Za tydzień wstawiam auto do mechanika i będziemy szukać. Zaczniemy od rozrządu (czy na pewno dobrze ustawiony). Najgorsze, że nie ma już żadnego błędu, bo nie wiadomo gdzie szukać. Czy wiecie, czy da się jakoś sprawdzić wtryskiwacze? |
|
|
|
 |
elvis512
Forumowicz

Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 01-04-2015, 21:02
|
|
|
nie wiem czemu, ale zauważyłem prawidłowość, że jeśli jest pogoda jak dziś - dużo pada itp auto chodzi lepiej.. może w takim układzie to cewka zapłonowa? Co oo tym myślicie. Gdzie ew. można takową nabyć w dobrej cenie? |
_________________ Hasta la victoria siempre ! |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2015, 21:08
|
|
|
Tak jak zagłębiłem się w ten temat i patrzę w konstrukcję zapłonu, to jednak cewka wydaje się najmniej podejrzana (ale nie wykluczona z podejrzeń). Bo jeżeli byłby problem z cewką, to zapłon powinien wypadać też na innych cylindrach. Cewkę z kopułką łączy jeden styk, który przekazuje prąd na rozdzielacz.
Ja wyeliminowałem już świece, kable, rozdzielacz, kopułkę, cewkę. Podejrzany w pierwszej kolejności jest wtryskiwacz. Wymieniam w piątek, a we wtorek będę już wiedział, czy to on, czy coś innego.
Edit: Ale gdybyś szukał cewki, to te numerki mogą się przydać: H3T04172, FB0136, 70E5011-OYO |
|
|
|
 |
elvis512
Forumowicz

Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 01-04-2015, 22:46
|
|
|
jaki mniej więcej koszt wymiany wtryskiwacza usłyszałeś?
Faktycznie cewka rodziłaby problem na wszystkich.. Kopułkę i palec też wymieniłem, ale może tam jest coś nadal.. bo skoro śiweca ok, przewody nowe to może z kopułki źle iskra "wychodzi"..
kurcze temat na prawdę dziwny..
Czekam na wieści od Ciebie |
_________________ Hasta la victoria siempre ! |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2015, 23:06
|
|
|
Robię to u zaufanego i znajomego mechanika spod Warszaw, a rozliczam się za godzinę. 2h na taką operację trzeba liczyć + wtryskiwacze. Zrobiłem tak, że kupiłem cztery na listwie z carismy (wyszło 10 zł za wtryskiwacz razem z wysyłką), oddaję je do czyszczenia i sprawdzenia za 50 zł za sztukę, następnie u mechanika demontujemy te na cylindrach 1, 3, 5 i 2, jeżeli te cztery co mam będą sprawne. Potem te z 3 i 5 dam na czyszczenie i jak będzie ok, to wymienię 4 i 6 już samodzielnie. Jak to rozwiąże problem, to zostaną mi 3 raczej sprawne, które będę mógł odstąpić do takiej akcji.
Jak coś, to mam mój stary aparat z raczej sprawną kopułką, bo nowa nic nie zmieniła, poza tym, że jest już poza podejrzeniem. Jakbyś chciał zrobić Warszawa Run, to możemy podmienić. |
|
|
|
 |
elvis512
Forumowicz

Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 02-04-2015, 10:14
|
|
|
A ew. byłbyś w stanie takie coś wymienić (cewka) ? sam wtrysk łatwo się wymienia?
Jeśli byłbyś w stanie pomóc - byłbym mega wdzięczny |
_________________ Hasta la victoria siempre ! |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2015, 10:37
|
|
|
Cewki samodzielnie nie wyciągałem, ale możemy zdemontować Twój aparat zapłonowy, założyć palec i kopułkę na mój, zamontować u Ciebie i sprawdzić, czy coś się zmieni.
[ Dodano: 17-04-2015, 01:11 ]
150 km przejechane i jak na razie bez problemu. Pomogło czyszczenie przepustnicy i całego jej osprzętu. Jak na razie nie ma wypadających zapłonów. |
|
|
|
 |
3Diamenty4Koła
Nowy Forumowicz
Auto: galant avance 2.5v6 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2019 Posty: 21 Skąd: parczew
|
Wysłany: 26-01-2019, 18:13
|
|
|
witam wszystkich forumowiczów jestem tu nowy potrzebuje pomocy duzo czytałem o tym watku ale potrzebuje swiezego podejscia do sprawy . a wiec posiadam galanta 2002r 2,5v6 tiptronic wypada mi zapłon na 3 cylindrze wymienione zostało : kopułka palec swiece nawet przełożyłem cały aparat zapłonowy z drugiego mojego galanta i nic dalej wypada czasami świeci sie czek i na biegu jałowym drzy silnik mierzyłem kompresje na kazdym cylindrze było dobrze ok 13 barów założyłem tez drugi wtrysk na tym nieszczesnym cilindrze i nic nadal to samo skończyły mi sie pomysły kazy terop sporo mnie kosztował a efektów BRAK !!!!! prosze o pomoc znalazłem wymarzony egzemplasz wydałem wszystkie pieniadze a auto nie chodzi jak na galanta przystało . |
_________________ 3Diamenty4Koła |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-01-2019, 18:43
|
|
|
To zostały jeszcze przewody, czy pomoże to na 100% nie wiem . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
3Diamenty4Koła
Nowy Forumowicz
Auto: galant avance 2.5v6 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2019 Posty: 21 Skąd: parczew
|
Wysłany: 26-01-2019, 20:14
|
|
|
zapomniałem dodac ze je tez wymieniłem na nowe ngk |
_________________ 3Diamenty4Koła |
|
|
|
 |
|