Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja zaworów - wypadanie zapłonu
Autor Wiadomość
elvis512 
Forumowicz


Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: łódzkie
Wysłany: 17-03-2015, 21:32   regulacja zaworów - wypadanie zapłonu

witam,

gdzie w łódzkim (najlepiej w okolicach Aleksandrowa, Łodzi) można zrobić regulację zaworów w Galancie 2.5V6 ?

Mam błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze (auto delikatnie drży na jałowym biegu - nie zawsze, oraz przy delikatnym przyspieszaniu - tęz nie zawsze). Wymieniłem świece, kable, kopułkę, palec i nic to nie pomogło. Rozrząd też niedawno robiony. Może wytarczy wyregulować luz na zaworach? A może macie inne sugestie?

Pozdrowienia
_________________
Hasta la victoria siempre !
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 18-03-2015, 15:12   

W Galancie 2,5 v6 nie reguluje się zaworów są hydrauliczne
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
elvis512 
Forumowicz


Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: łódzkie
Wysłany: 18-03-2015, 16:39   

Ok,

to może macie sugestie co sprawdzić

rozrząd, kable, świece, kopułka, palec wymienione.

Może jest ktoś w stanie pomóc z okolicy?

Objawy jakie mam dla przypomnienia.
Podłączyłem do kompa u znajomego i wygryło dwa błędy:
P0135 - sonda - wymieniłem na nową.
P0300 - wypada zapłon na 4 cylindrze

Po wymianie sondy wykasowaliśmy błędy poprzez program - nie robiłem resetu ECU poprzez odłączenie akumulatora.

na jałowym delikatnie od czasu do czasu bujnie oraz przy przyspieszaniu czuć delikatne wibracje w przedziale 2-3k obr.

Auto nie ma LPG dla pewności.

Pozdrowienia
Mariusz
_________________
Hasta la victoria siempre !
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-03-2015, 22:40   

elvis512 napisał/a:
P0300 - wypada zapłon na 4 cylindrze

Może warto sprawdzić wtryskiwacz :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
elvis512 
Forumowicz


Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: łódzkie
Wysłany: 19-03-2015, 15:43   

Ktoś poleci jakieś miejsce, albo sam podjąłby się takiego sprawdzenia?
_________________
Hasta la victoria siempre !
 
 
madluke 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2015, 11:50   

To ja teraz też mam taki sam problem, tylko już nie wypada zapłon. U mnie winne były uszczelki (jedna świeca pływała w oleju) i dodatkowo (nie wiem czemu) na każdej jednej świecy miałem przebicia (a zrobiły tylko 3k km).

Za tydzień wstawiam auto do mechanika i będziemy szukać. Zaczniemy od rozrządu (czy na pewno dobrze ustawiony). Najgorsze, że nie ma już żadnego błędu, bo nie wiadomo gdzie szukać. Czy wiecie, czy da się jakoś sprawdzić wtryskiwacze?
 
 
elvis512 
Forumowicz


Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: łódzkie
Wysłany: 01-04-2015, 21:02   

nie wiem czemu, ale zauważyłem prawidłowość, że jeśli jest pogoda jak dziś - dużo pada itp auto chodzi lepiej.. może w takim układzie to cewka zapłonowa? Co oo tym myślicie. Gdzie ew. można takową nabyć w dobrej cenie?
_________________
Hasta la victoria siempre !
 
 
madluke 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2015, 21:08   

Tak jak zagłębiłem się w ten temat i patrzę w konstrukcję zapłonu, to jednak cewka wydaje się najmniej podejrzana (ale nie wykluczona z podejrzeń). Bo jeżeli byłby problem z cewką, to zapłon powinien wypadać też na innych cylindrach. Cewkę z kopułką łączy jeden styk, który przekazuje prąd na rozdzielacz.

Ja wyeliminowałem już świece, kable, rozdzielacz, kopułkę, cewkę. Podejrzany w pierwszej kolejności jest wtryskiwacz. Wymieniam w piątek, a we wtorek będę już wiedział, czy to on, czy coś innego.

Edit: Ale gdybyś szukał cewki, to te numerki mogą się przydać: H3T04172, FB0136, 70E5011-OYO
 
 
elvis512 
Forumowicz


Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: łódzkie
Wysłany: 01-04-2015, 22:46   

jaki mniej więcej koszt wymiany wtryskiwacza usłyszałeś?

Faktycznie cewka rodziłaby problem na wszystkich.. Kopułkę i palec też wymieniłem, ale może tam jest coś nadal.. bo skoro śiweca ok, przewody nowe to może z kopułki źle iskra "wychodzi"..

kurcze temat na prawdę dziwny..

Czekam na wieści od Ciebie :)
_________________
Hasta la victoria siempre !
 
 
madluke 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2015, 23:06   

Robię to u zaufanego i znajomego mechanika spod Warszaw, a rozliczam się za godzinę. 2h na taką operację trzeba liczyć + wtryskiwacze. Zrobiłem tak, że kupiłem cztery na listwie z carismy (wyszło 10 zł za wtryskiwacz razem z wysyłką), oddaję je do czyszczenia i sprawdzenia za 50 zł za sztukę, następnie u mechanika demontujemy te na cylindrach 1, 3, 5 i 2, jeżeli te cztery co mam będą sprawne. Potem te z 3 i 5 dam na czyszczenie i jak będzie ok, to wymienię 4 i 6 już samodzielnie. Jak to rozwiąże problem, to zostaną mi 3 raczej sprawne, które będę mógł odstąpić do takiej akcji. :)

Jak coś, to mam mój stary aparat z raczej sprawną kopułką, bo nowa nic nie zmieniła, poza tym, że jest już poza podejrzeniem. Jakbyś chciał zrobić Warszawa Run, to możemy podmienić. :)
 
 
elvis512 
Forumowicz


Auto: EA5A, EA2A, E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: łódzkie
Wysłany: 02-04-2015, 10:14   

A ew. byłbyś w stanie takie coś wymienić (cewka) ? sam wtrysk łatwo się wymienia?

Jeśli byłbyś w stanie pomóc - byłbym mega wdzięczny :)
_________________
Hasta la victoria siempre !
 
 
madluke 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2015, 10:37   

Cewki samodzielnie nie wyciągałem, ale możemy zdemontować Twój aparat zapłonowy, założyć palec i kopułkę na mój, zamontować u Ciebie i sprawdzić, czy coś się zmieni.

[ Dodano: 17-04-2015, 01:11 ]
150 km przejechane i jak na razie bez problemu. :) Pomogło czyszczenie przepustnicy i całego jej osprzętu. Jak na razie nie ma wypadających zapłonów. :D
 
 
3Diamenty4Koła 
Nowy Forumowicz

Auto: galant avance 2.5v6 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 21
Skąd: parczew
Wysłany: 26-01-2019, 18:13   

witam wszystkich forumowiczów jestem tu nowy potrzebuje pomocy duzo czytałem o tym watku ale potrzebuje swiezego podejscia do sprawy . a wiec posiadam galanta 2002r 2,5v6 tiptronic wypada mi zapłon na 3 cylindrze wymienione zostało : kopułka palec swiece nawet przełożyłem cały aparat zapłonowy z drugiego mojego galanta i nic dalej wypada czasami świeci sie czek i na biegu jałowym drzy silnik mierzyłem kompresje na kazdym cylindrze było dobrze ok 13 barów założyłem tez drugi wtrysk na tym nieszczesnym cilindrze i nic nadal to samo skończyły mi sie pomysły kazy terop sporo mnie kosztował a efektów BRAK !!!!! prosze o pomoc znalazłem wymarzony egzemplasz wydałem wszystkie pieniadze a auto nie chodzi jak na galanta przystało .
_________________
3Diamenty4Koła
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-01-2019, 18:43   

To zostały jeszcze przewody, czy pomoże to na 100% nie wiem :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
3Diamenty4Koła 
Nowy Forumowicz

Auto: galant avance 2.5v6 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 21
Skąd: parczew
Wysłany: 26-01-2019, 20:14   

zapomniałem dodac ze je tez wymieniłem na nowe ngk
_________________
3Diamenty4Koła
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.