Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Check Engine -> potem problemy z odpalaniem
Autor Wiadomość
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-04-2009, 20:25   Check Engine -> potem problemy z odpalaniem

Opiszę ze szczegółami, może podpowiecie coś, zanim mechanicy przyssają mi się do portfela.

Jeźdźiłem na paliwie ze znanej stacji naszych braci zza Buga :mrgreen: , potem niefortunnie - dość długo na rezerwie. Od tego czasu zaczęły wariować obroty (po odpaleniu ok. 500 , po ruszeniu bujały się od 800 do 2000 póki się dobrze nie rozgrzał).

Dziś przy ok. 3000 obrotów, 120 km/h na zegarku, zapaliło się CE.
Zatrzymałem, zgasiłem, nie chciał ponownie odpalić. Kręci, ale nie łapie..Zaskoczył za którymś razem, dojechałem do domu (CE świecił, na krótko gasł, znowu się zapalał, i tak cały czas).

Przy ponownej próbie odpalenia znowu problemy, w akcie desperacji przygazowałem, zaczął tłuc jakby na jednym cylindrze chodził...i zgasł po dłuższej chwili, więcej nie próbowałem..

Napewno czeka mnie komputer i sprawdzenie kodu po świętach, ale powiedzcie czego mogę się spodziewać, żebym nie był zielony u mechanika. Czy może to być zasyfione paliwo? Czyszczenie przepustnicy może w ogóle coś poprawić?
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-04-2009, 20:45   

Piszesz, że jeździłeś dosyć długo na rezerwie, moim zdaniem dobiłeś tym pompę paliwa, może nie daje wymaganego ciśnienia.. bez odczytania błędów się jednak nie obejdzie..
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-04-2009, 11:00   

Pompa wysokiego cisnienia mogła ci paść. Ja prawie wogóle nie jezdze na rezerwie.
A czyszczenie przepustnicy zawsze mozna zrobić
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-04-2009, 11:40   

Dodatkowo napisz kiedy wymieniałeś świece? :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-04-2009, 14:24   

Swiece.....hmm....kupiłem na razie świnkę skarbonkę na fundusze ;) Będą jako następna inwestycja :)

Komp pokazał czujnik położenia wałka rozrządu. Zakupiony, używany z allegro..ponoć dobry, modlę się, żeby tak było. Dziś przyjdzie, jak założę napiszę o zmianach.

Co do pompy ciśnienia...mam na niej ciśnienie 4,6..... Jak rozumiem, to oznacza jej rychły koniec...mam rację? Czy to bardzo wpływa na spadek mocy? Bo jak na moje odczucia, to jeździ jakby miał z 90KM max....:(
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-04-2009, 14:41   

misza116 napisał/a:
Swiece.....hmm....kupiłem na razie świnkę skarbonkę na fundusze ;) Będą jako następna inwestycja :)

Komp pokazał czujnik położenia wałka rozrządu. Zakupiony, używany z allegro..ponoć dobry, modlę się, żeby tak było. Dziś przyjdzie, jak założę napiszę o zmianach.

Co do pompy ciśnienia...mam na niej ciśnienie 4,6..... Jak rozumiem, to oznacza jej rychły koniec...mam rację? Czy to bardzo wpływa na spadek mocy? Bo jak na moje odczucia, to jeździ jakby miał z 90KM max....:(


Możliwe że czujnik po wymianie "zrobi dobrze" a na pompie wysokiego ciśnienia to ciśnienie to takie niskie masz bez względu na obroty?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-04-2009, 15:23   

Nie chce przekłamać, bo dokładnego odczytu z kompa nie pamiętam, ale nawet na wysokich obrotach wychodziło daleko od 5...okolice 4.6 , 4.7..........

Prawda to, że niektóre na takim ciśnieniu już w ogóle nie jeżdżą?
 
 
pawelluss 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 1
Skąd: szczecinek
Wysłany: 18-04-2009, 15:34   

witam misza116 mozesz napisac czy wymiana czujnika ci pomogla bo mam podobny problem wyrzuca mi błąd 23 odpala i gasnie tak jakby chodzil na dwa gary
 
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-04-2009, 15:53   

pawelluss dziś wymieniłem czujnik podczas przerwy w pracy, więc jeszcze nie przetestowany w warunkach bojowych :) . Póki co autko odpaliło bez problemu, ale pojeżdżę dziś trochę po mieście i wieczorem napiszę, czy autko odżyło.

[ Dodano: 20-04-2009, 22:18 ]
Jest ok, autko pali bez problemu, zarówno na zimnym jak i na ciepłym :)

CE już się nie zapala, chociaż myślałem, że trzeba będzie kasować błąd (?).

pozdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.