 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Check Engine -> potem problemy z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
misza116
Mitsumaniak
Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 638 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-04-2009, 20:25 Check Engine -> potem problemy z odpalaniem
|
|
|
Opiszę ze szczegółami, może podpowiecie coś, zanim mechanicy przyssają mi się do portfela.
Jeźdźiłem na paliwie ze znanej stacji naszych braci zza Buga , potem niefortunnie - dość długo na rezerwie. Od tego czasu zaczęły wariować obroty (po odpaleniu ok. 500 , po ruszeniu bujały się od 800 do 2000 póki się dobrze nie rozgrzał).
Dziś przy ok. 3000 obrotów, 120 km/h na zegarku, zapaliło się CE.
Zatrzymałem, zgasiłem, nie chciał ponownie odpalić. Kręci, ale nie łapie..Zaskoczył za którymś razem, dojechałem do domu (CE świecił, na krótko gasł, znowu się zapalał, i tak cały czas).
Przy ponownej próbie odpalenia znowu problemy, w akcie desperacji przygazowałem, zaczął tłuc jakby na jednym cylindrze chodził...i zgasł po dłuższej chwili, więcej nie próbowałem..
Napewno czeka mnie komputer i sprawdzenie kodu po świętach, ale powiedzcie czego mogę się spodziewać, żebym nie był zielony u mechanika. Czy może to być zasyfione paliwo? Czyszczenie przepustnicy może w ogóle coś poprawić? |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-04-2009, 20:45
|
|
|
Piszesz, że jeździłeś dosyć długo na rezerwie, moim zdaniem dobiłeś tym pompę paliwa, może nie daje wymaganego ciśnienia.. bez odczytania błędów się jednak nie obejdzie.. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-04-2009, 11:40
|
|
|
Dodatkowo napisz kiedy wymieniałeś świece? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
misza116
Mitsumaniak
Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 638 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-04-2009, 14:24
|
|
|
Swiece.....hmm....kupiłem na razie świnkę skarbonkę na fundusze Będą jako następna inwestycja
Komp pokazał czujnik położenia wałka rozrządu. Zakupiony, używany z allegro..ponoć dobry, modlę się, żeby tak było. Dziś przyjdzie, jak założę napiszę o zmianach.
Co do pompy ciśnienia...mam na niej ciśnienie 4,6..... Jak rozumiem, to oznacza jej rychły koniec...mam rację? Czy to bardzo wpływa na spadek mocy? Bo jak na moje odczucia, to jeździ jakby miał z 90KM max....:( |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-04-2009, 14:41
|
|
|
misza116 napisał/a: | Swiece.....hmm....kupiłem na razie świnkę skarbonkę na fundusze Będą jako następna inwestycja
Komp pokazał czujnik położenia wałka rozrządu. Zakupiony, używany z allegro..ponoć dobry, modlę się, żeby tak było. Dziś przyjdzie, jak założę napiszę o zmianach.
Co do pompy ciśnienia...mam na niej ciśnienie 4,6..... Jak rozumiem, to oznacza jej rychły koniec...mam rację? Czy to bardzo wpływa na spadek mocy? Bo jak na moje odczucia, to jeździ jakby miał z 90KM max....:( |
Możliwe że czujnik po wymianie "zrobi dobrze" a na pompie wysokiego ciśnienia to ciśnienie to takie niskie masz bez względu na obroty? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
misza116
Mitsumaniak
Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 638 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-04-2009, 15:23
|
|
|
Nie chce przekłamać, bo dokładnego odczytu z kompa nie pamiętam, ale nawet na wysokich obrotach wychodziło daleko od 5...okolice 4.6 , 4.7..........
Prawda to, że niektóre na takim ciśnieniu już w ogóle nie jeżdżą? |
|
|
|
 |
pawelluss
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 1 Skąd: szczecinek
|
Wysłany: 18-04-2009, 15:34
|
|
|
witam misza116 mozesz napisac czy wymiana czujnika ci pomogla bo mam podobny problem wyrzuca mi błąd 23 odpala i gasnie tak jakby chodzil na dwa gary |
|
|
|
 |
misza116
Mitsumaniak
Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 638 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-04-2009, 15:53
|
|
|
pawelluss dziś wymieniłem czujnik podczas przerwy w pracy, więc jeszcze nie przetestowany w warunkach bojowych . Póki co autko odpaliło bez problemu, ale pojeżdżę dziś trochę po mieście i wieczorem napiszę, czy autko odżyło.
[ Dodano: 20-04-2009, 22:18 ]
Jest ok, autko pali bez problemu, zarówno na zimnym jak i na ciepłym
CE już się nie zapala, chociaż myślałem, że trzeba będzie kasować błąd (?).
pozdr |
|
|
|
 |
|
|