Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
klima sama sie włacza jak ustawie nawiew na szybe
Autor Wiadomość
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2006, 18:56   klima sama sie włacza jak ustawie nawiew na szybe

Mam w mojej carismie automatyczna klimatyzacje. Kiedy dam nawiew tylko na przednia szybe przy wylaczonej klimatyzacji czuje, ze wlacza sie sprezarka, ale nie zapala sie kontrolka klimi, mowiaca o tym, ze jest wlaczona i za bardzo nie moge jej wyłaczyć. Na dodatek stałem sie ofiarą tej klimy bo po jednej wycieczce miałem 39,7st.C. Moze tak ma byc, jak jest u Was? Samochodzik z klimatronikiem model na 2000 rok
pozdro
Ostatnio zmieniony przez Matejko 19-07-2006, 22:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-07-2006, 19:03   

Nie wiem czy o to chodzi w twoim przypadku, ale w niektórych samochodach przy klimatroniku automat włącza sprężarkę, w momencie włączenia nadmuchu na przednią szybę. Klimatyzacja osusza powietrze i dzięki temu dużo szybciej odparowują szyby.
Ale żeby potwierdzić na 100%, że tak jest w przypadku klimatronika w Cari, musisz poczekać na odpowiedź kogoś, kto go ma :)
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2006, 19:30   

ufff... troszeczke mnie uspokoiłeś :)
ale czekam na inne odpowiedzi.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-07-2006, 20:05   

a może poprostu jest ustawiony tryb "auto", i klima sama się włącza i wyłącza.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-07-2006, 22:07   

Normalka..... Tak ma być - wiejesz na szybę = chcesz odparować ją = potrzebujesz suchego powietrza, co zapewnia klima....

A sposobem na uniknięcie 39,7 po wycieczce jest ustawianie na klimatroniku temperatury wewnątrz auta niższej od zewnętrznej o 3-4 stopnie, a nie o 15 czy 20 :wink: - przy mocnym nasłonecznieniu i tak temperatura powietrza wylatującego z kratek będzie miło chłodna, a unikniesz przeziębienia.......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 18-07-2006, 06:52   

Potwierdzam przedmówcę :D

W sytuacji załaczenia nawiewu na szybe klima się włacza :arrow: miałem wcześniej Lagune z klimatronikiem działała w taki sam sposób- i nie można było jej wyłaczyć.

W kwesti chłodzenia można dodać, że na sam początek dajesz temperature na okolo 17 stopnie, schładzasz wnętrze przez około 1-2 min i poźniej robisz tak napisał Bartek i lepiej nie dawać bezposredniego nawewu na siebie :wink:

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2006, 17:27   

Bartek napisał/a:
A sposobem na uniknięcie 39,7 po wycieczce jest ustawianie na klimatroniku temperatury wewnątrz auta niższej od zewnętrznej o 3-4 stopnie, a nie o 15 czy 20 :wink:

Niektóre autka (w tym moje) zostało w związku z tym zaprojektowane jako idiotoodporne, i najniższą możliwą do ustawienia temperaturą jest 16 stopni. Latem mi to nie przeszkadza, ale zimą to trochę za dużo gdy się jedzie w ciepłych ciuchach. Będę musiał odwiedzić jakiegoś fachmana od elektroniki Renault - może dałoby radę przestawić to minimum na 10-12 stopni.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2006, 23:56   

Bartek napisał/a:
A sposobem na uniknięcie 39,7 po wycieczce jest ustawianie na klimatroniku temperatury wewnątrz auta niższej od zewnętrznej o 3-4 stopnie, a nie o 15 czy 20 :wink:



to ja ciebie bartek podziwiam 8) bo sobie nie wyobrazam jazdy autem gdy na zewn jest temp 34C a ja na klimatroniku mialbym 28C, u mnie praktycznie zawsze 19C i jakos (odpukac) nie choruje.

Alek napisał/a:
..... Będę musiał odwiedzić jakiegoś fachmana od elektroniki Renault - może dałoby radę przestawić to minimum na 10-12 stopni.


alek chcesz miec w aucie zima 10C ?
Ostatnio zmieniony przez arturro 18-07-2006, 23:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-07-2006, 00:21   

Tak naprawdę to do klimy trzeba się chyba przyzwyczaić - po pierwszych 2 tyg. jazdy z klimą byłem przeziębiony. Potem już nigdy mi się to nie zdarzyło mimo tego, że nawet w największe upały klima jest ustawiona na max chłodzenie.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-07-2006, 09:16   

arturro napisał/a:
u mnie praktycznie zawsze 19C i jakos (odpukac) nie choruje.


Jakiś cyborg jesteś ;) - ja klime odchrowałem i to przy 28 na zwenątrz, a ja sobie pojeździłem po mieście z klimą ustawioną na 20.... Teraz przy 36 na zwenętrznym termometrze miałem ustawione 30 wewnątrz i naprawde nie chciało mi się wysiadać......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2006, 16:33   

arturro napisał/a:

alek chcesz miec w aucie zima 10C ?

Myślę że coś koło tego byłoby OK, bo to co daje mi mój klimatronik to trochę za dużo.
Problemem mojej klimy (jak chyba i większości automatycznych) jest też to, że nie mogę przejść na pełen manual i sterować intensywnością chłodzenia / grzania zamiast temperaturą. Latem by się to przydało.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-07-2006, 16:56   

Alek, zmierxz sobie temperaturę powietrza, tuż przy kratce nawiewu podczas pracy klimy ustawionej na 16 stopni. temp. będzie wynosiła ok 7 stopni (przy sprawnej klimie), gdyby, przy ustawionej 16 leciało powietrze o temp 16, to czekałbyś ze dwie doby zanim Ci się ochłodzi w aucie w taki upał. dlatego nic nie zmieniaj, bo powietrze i tak leci sporo chłodniejsze.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-07-2006, 17:12   

Alek napisał/a:
Problemem mojej klimy (jak chyba i większości automatycznych) jest też to, że nie mogę przejść na pełen manual i sterować intensywnością chłodzenia / grzania zamiast temperaturą. Latem by się to przydało.

Nie wiem jak jest przy automatycznej w Cari ale w Galu moge sterowac manulanie zarowno temperetaura jak i sila nawiewu niezaleznie od siebie 8) a cos mi sie zdaje z w Cari automatyczna klima jest podobna/taka sama? ale tego nie wiem bo w Cari mialem reczna.
_________________
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-07-2006, 17:27   

piwkotom napisał/a:
a cos mi sie zdaje z w Cari automatyczna klima jest podobna/taka sama


si senior :)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2006, 20:10   

Nie zrozumieliśmy się z tą "intensywnością", więc wyjaśnię.
Klimatroniki mogą być:
- automatyczne, czyli takie które same dobierają siłę nadmuchu, jego kierunek i temperaturę wdmuchiwanego powietrza
- półautomatyczne lub pracujące w trybie półautomatycznym, czyli samemu ustawia się siłę i kierunek wiuwu.
W obu tych typach przez nas zadawana jest temperatura powietrza W KABINIE, a automatyka jej pilnuje. Czasem uwzględnia przy tym także np. kwestię nasłonecznienia, bo ostre słońce może nas grzać bez podwyższania temperatury w kabinie.
Natomiast w klimach ręcznych ustawiamy nie żądaną temperaturę w kabinie, a siłę, czyli intensywność chłodzenia. Możemy to zrobić dobierając odpowiedni bieg klimy (w każdym razie w mojej Carismie tak było), siłę nadmuchu, a doprecyzować to wszystko możemy bardzo delikatnym podkręceniem ogrzewania.
I tak zorganizowana ręczna klima Carismy latem sprawdzała mi się lepiej niż klimatronik Laguny, w którym w pewnych sytuacjach muszę nieźle namachać się klawiszami żeby uzyskać to co chcę.
Mroźną zimą klima i tak nie działa, a temperatura w kabinie ustalana jest z pomocą samej nagrzewnicy. I problem (Laguny) w tym, że najniższą możliwą do automatycznego utrzymywania temperaturą jest 16.5 stopnia. Mogę co prawda ustawić 16 stopni, ale wtedy działa wspominane już pełne chłodzenie, czyli silny nadmuch samego zimnego powietrza. Pomimo że mogę ręcznie osłabić nadmuch, to cały czas z kratek leci mróz - a przecież nie o to chodzi. Dlatego chcę mieć możliwość ustawienia na klimatroniku temperatury 10 stopni.
Nota bene w kratce nawiewu mam przy włączonej na full klimie 3.5 (trzy i pół) stopnia - zmierzone w "klimowym" warsztacie podczas ostatniego przeglądu. To jeden z lepszych znanych tam wyników. Widać i Renault potrafi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.