klima sama sie włacza jak ustawie nawiew na szybe |
Autor |
Wiadomość |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2006, 18:56 klima sama sie włacza jak ustawie nawiew na szybe
|
|
|
Mam w mojej carismie automatyczna klimatyzacje. Kiedy dam nawiew tylko na przednia szybe przy wylaczonej klimatyzacji czuje, ze wlacza sie sprezarka, ale nie zapala sie kontrolka klimi, mowiaca o tym, ze jest wlaczona i za bardzo nie moge jej wyłaczyć. Na dodatek stałem sie ofiarą tej klimy bo po jednej wycieczce miałem 39,7st.C. Moze tak ma byc, jak jest u Was? Samochodzik z klimatronikiem model na 2000 rok
pozdro |
Ostatnio zmieniony przez Matejko 19-07-2006, 22:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-07-2006, 19:03
|
|
|
Nie wiem czy o to chodzi w twoim przypadku, ale w niektórych samochodach przy klimatroniku automat włącza sprężarkę, w momencie włączenia nadmuchu na przednią szybę. Klimatyzacja osusza powietrze i dzięki temu dużo szybciej odparowują szyby.
Ale żeby potwierdzić na 100%, że tak jest w przypadku klimatronika w Cari, musisz poczekać na odpowiedź kogoś, kto go ma |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2006, 19:30
|
|
|
ufff... troszeczke mnie uspokoiłeś
ale czekam na inne odpowiedzi. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-07-2006, 20:05
|
|
|
a może poprostu jest ustawiony tryb "auto", i klima sama się włącza i wyłącza. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-07-2006, 22:07
|
|
|
Normalka..... Tak ma być - wiejesz na szybę = chcesz odparować ją = potrzebujesz suchego powietrza, co zapewnia klima....
A sposobem na uniknięcie 39,7 po wycieczce jest ustawianie na klimatroniku temperatury wewnątrz auta niższej od zewnętrznej o 3-4 stopnie, a nie o 15 czy 20 - przy mocnym nasłonecznieniu i tak temperatura powietrza wylatującego z kratek będzie miło chłodna, a unikniesz przeziębienia....... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 18-07-2006, 06:52
|
|
|
Potwierdzam przedmówcę
W sytuacji załaczenia nawiewu na szybe klima się włacza miałem wcześniej Lagune z klimatronikiem działała w taki sam sposób- i nie można było jej wyłaczyć.
W kwesti chłodzenia można dodać, że na sam początek dajesz temperature na okolo 17 stopnie, schładzasz wnętrze przez około 1-2 min i poźniej robisz tak napisał Bartek i lepiej nie dawać bezposredniego nawewu na siebie
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2006, 17:27
|
|
|
Bartek napisał/a: | A sposobem na uniknięcie 39,7 po wycieczce jest ustawianie na klimatroniku temperatury wewnątrz auta niższej od zewnętrznej o 3-4 stopnie, a nie o 15 czy 20 |
Niektóre autka (w tym moje) zostało w związku z tym zaprojektowane jako idiotoodporne, i najniższą możliwą do ustawienia temperaturą jest 16 stopni. Latem mi to nie przeszkadza, ale zimą to trochę za dużo gdy się jedzie w ciepłych ciuchach. Będę musiał odwiedzić jakiegoś fachmana od elektroniki Renault - może dałoby radę przestawić to minimum na 10-12 stopni. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2006, 23:56
|
|
|
Bartek napisał/a: | A sposobem na uniknięcie 39,7 po wycieczce jest ustawianie na klimatroniku temperatury wewnątrz auta niższej od zewnętrznej o 3-4 stopnie, a nie o 15 czy 20 |
to ja ciebie bartek podziwiam bo sobie nie wyobrazam jazdy autem gdy na zewn jest temp 34C a ja na klimatroniku mialbym 28C, u mnie praktycznie zawsze 19C i jakos (odpukac) nie choruje.
Alek napisał/a: | ..... Będę musiał odwiedzić jakiegoś fachmana od elektroniki Renault - może dałoby radę przestawić to minimum na 10-12 stopni. |
alek chcesz miec w aucie zima 10C ? |
Ostatnio zmieniony przez arturro 18-07-2006, 23:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-07-2006, 00:21
|
|
|
Tak naprawdę to do klimy trzeba się chyba przyzwyczaić - po pierwszych 2 tyg. jazdy z klimą byłem przeziębiony. Potem już nigdy mi się to nie zdarzyło mimo tego, że nawet w największe upały klima jest ustawiona na max chłodzenie. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-07-2006, 09:16
|
|
|
arturro napisał/a: | u mnie praktycznie zawsze 19C i jakos (odpukac) nie choruje. |
Jakiś cyborg jesteś - ja klime odchrowałem i to przy 28 na zwenątrz, a ja sobie pojeździłem po mieście z klimą ustawioną na 20.... Teraz przy 36 na zwenętrznym termometrze miałem ustawione 30 wewnątrz i naprawde nie chciało mi się wysiadać...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2006, 16:33
|
|
|
arturro napisał/a: |
alek chcesz miec w aucie zima 10C ? |
Myślę że coś koło tego byłoby OK, bo to co daje mi mój klimatronik to trochę za dużo.
Problemem mojej klimy (jak chyba i większości automatycznych) jest też to, że nie mogę przejść na pełen manual i sterować intensywnością chłodzenia / grzania zamiast temperaturą. Latem by się to przydało. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-07-2006, 16:56
|
|
|
Alek, zmierxz sobie temperaturę powietrza, tuż przy kratce nawiewu podczas pracy klimy ustawionej na 16 stopni. temp. będzie wynosiła ok 7 stopni (przy sprawnej klimie), gdyby, przy ustawionej 16 leciało powietrze o temp 16, to czekałbyś ze dwie doby zanim Ci się ochłodzi w aucie w taki upał. dlatego nic nie zmieniaj, bo powietrze i tak leci sporo chłodniejsze. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-07-2006, 17:12
|
|
|
Alek napisał/a: | Problemem mojej klimy (jak chyba i większości automatycznych) jest też to, że nie mogę przejść na pełen manual i sterować intensywnością chłodzenia / grzania zamiast temperaturą. Latem by się to przydało. |
Nie wiem jak jest przy automatycznej w Cari ale w Galu moge sterowac manulanie zarowno temperetaura jak i sila nawiewu niezaleznie od siebie a cos mi sie zdaje z w Cari automatyczna klima jest podobna/taka sama? ale tego nie wiem bo w Cari mialem reczna. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-07-2006, 17:27
|
|
|
piwkotom napisał/a: | a cos mi sie zdaje z w Cari automatyczna klima jest podobna/taka sama |
si senior |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2006, 20:10
|
|
|
Nie zrozumieliśmy się z tą "intensywnością", więc wyjaśnię.
Klimatroniki mogą być:
- automatyczne, czyli takie które same dobierają siłę nadmuchu, jego kierunek i temperaturę wdmuchiwanego powietrza
- półautomatyczne lub pracujące w trybie półautomatycznym, czyli samemu ustawia się siłę i kierunek wiuwu.
W obu tych typach przez nas zadawana jest temperatura powietrza W KABINIE, a automatyka jej pilnuje. Czasem uwzględnia przy tym także np. kwestię nasłonecznienia, bo ostre słońce może nas grzać bez podwyższania temperatury w kabinie.
Natomiast w klimach ręcznych ustawiamy nie żądaną temperaturę w kabinie, a siłę, czyli intensywność chłodzenia. Możemy to zrobić dobierając odpowiedni bieg klimy (w każdym razie w mojej Carismie tak było), siłę nadmuchu, a doprecyzować to wszystko możemy bardzo delikatnym podkręceniem ogrzewania.
I tak zorganizowana ręczna klima Carismy latem sprawdzała mi się lepiej niż klimatronik Laguny, w którym w pewnych sytuacjach muszę nieźle namachać się klawiszami żeby uzyskać to co chcę.
Mroźną zimą klima i tak nie działa, a temperatura w kabinie ustalana jest z pomocą samej nagrzewnicy. I problem (Laguny) w tym, że najniższą możliwą do automatycznego utrzymywania temperaturą jest 16.5 stopnia. Mogę co prawda ustawić 16 stopni, ale wtedy działa wspominane już pełne chłodzenie, czyli silny nadmuch samego zimnego powietrza. Pomimo że mogę ręcznie osłabić nadmuch, to cały czas z kratek leci mróz - a przecież nie o to chodzi. Dlatego chcę mieć możliwość ustawienia na klimatroniku temperatury 10 stopni.
Nota bene w kratce nawiewu mam przy włączonej na full klimie 3.5 (trzy i pół) stopnia - zmierzone w "klimowym" warsztacie podczas ostatniego przeglądu. To jeden z lepszych znanych tam wyników. Widać i Renault potrafi. |
|
|
|
 |
|