 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana rozrządu....... |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-06-2005, 20:08 Wymiana rozrządu.......
|
|
|
....czyli jak miło i pożytecznie spędzić wieczorek w garażu.
Opisuję wymiane w 4g63 SOHC, bardzo podobnie jest w 4d65 i 4g37, 4G15 (łatwiej, ponieważ nie ma wałków balansowych)
Potrzebne narzędzia:
Klucze nasadowe 10,12,14,17,22 + Ampulowy klucz 10 mm
Klucz płasko-oczkowy 10
Klucz dynamometryczny (przydatny ale nie wymagany)
Klucz udarowy (elektryczny lub pneumatyczny) min. 400 Nm (najwygodniejsze rozwiązanie) lub ok. 0.5 mb grubego płaskownika z otworem fi 8 na końcu w celu zablokowania wału korbowego podczas odkręcania dolnych kół zębatych na wale korbowym. Mozna też zablokować wał przez wrzucenie wstecznego biegu i zaparcie się o hamulec - metoda skuteczna w autach z manualną skrzynią, ale skutecznie niszcząca całe przeniesienie napędu - NIE POLECAM tej metody.
Ok. 1 l benzyny ekstrakcyjnej + najlepiej kompresor do przedmuchiwania
Oto pacjent z objawami ucieczki oleju przez rozrząd:
Z dolu wygladalo to tak:
Został nabyty drogą kupna zestawik naprawczy:
Paski Mitsuboshi, rolki GMB i uszczelniacze Takoma
Po zdjęciu poduszki, pasków od alternatora i wspomagania, osłon:
Zwracam uwagę na odwrotnie założoną rolkę napinającą pasek balansowy, który dzięki tej operacji zrobil się o połowę cieńszy....
Przed dalszą rozbiórką poluzowałem wszystkie sruby mocujące koła pasowe na wałku rozrządu, wałku balansowym, pompie oleju i wale głównym. Dobrym zwyczajem jest ustawienie rozrządu na znaczniki.
Pompa wody:
Po zdjeciu koła z wałka rozrządu widać pierwszego winowajcę:
A na dole trzech pozostałych:
Wał główny:
Wałek balansowy:
I pompa oleju:
Więc pranie 5 litrów benzyny extrakcyjnej, pędzel i sprężone powietrze:
Dół:
Góra:
Dla porównania pompa wody (uważny obserwator zaoserwuje drobną niechronologię):
Osłona rozrządu po praniu:
Potem wymiana uszczelniaczy (jak słusznie Krzyżak zauważył, zapomniałem napisać, ze uszczelniacze pokrywamy olejem, żeby ich nie uszkodzić przy montażu), DOKŁADNE mycie rąk i składamy:
Pasek Balansowy ustawiamy na marki,
zakladamy pasek, prawidlowo zakładamy rolkę i napinamy pasek tak, żeby uginał się 5-7 mm:
następnie marki głównego paska:
Osławiony wałek balansowy od strony pompy oleju:
śrubokręt wchodzi na ponad 5 cm (w tle widać kawałek rozrusznika):
Niech ktoś jeszcze raz zapyta "jak ustawić wałek balansowy" - obiecuję, że uduszę - fotka wyjętego silnika z zatkniętym śrubokrętem w otworze inspekcyjnym. Otwór w czasie eksploatacji jest zaślepiony śrubą z łebkiem na klucz 14.
Zakładamy pasek w kolejności na koło rozrządu, pompa oleju, wał, napinacz). Ze wzgledu na gabaryty aparatu (Nikon D70 + SB800) nie mam zdjec napinacza, ale opiszę dokładnie - ustawiamy napinacz w pozycji full "odpięty", przykręcamy delikatnie dolną śrubę, wtedy zakładamy pasek.
Po nałozeniu paska zwalniamy śruby napinacza - pozwalamy zadziałać sprężynie. Wykonujemy kilka energicznych ruchów wałem zgodie z ruchem wskazówek zegara w celu ułożenia paska. Dokręcamy napinacz i sprawdzamy napężenie:
Obrazek chyba nie wymaga komentarza
Jeżeli nasza sprężyna ma 14 lat (tak jak moja) napręzenie moze byc niewystarczające, wtedy luzujemy śruby i działajac siłą w stronę pokazaną na obrazku:
poprawiamy naturę..... Pamiętajmy, że zbyt mocne naprężenie skraca życie paska.....
Paski na miejscu wyglądają tak:
Osłony:
I inne pierdoły doprowadzając do stanu sprzed rozbiórki:
i odjazd.....
Zostało mi parę części, a mówią, że ruskie budziki działają lepiej bez paru elementów:
[:D]
Dla porządku podaję obrazek z momentami dokręcania poszczególnych składowych:
PS. Przepraszam wszystkich modemowców
Niebawem suplement do silników DOHC, 4G63 SOHC 16v i 4G64 (z hydrosztosem - czyli napinaczem hydraulicznym) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|