 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Firkowe motorki :) |
Autor |
Wiadomość |
Firebee
admin mitsumaniak

Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 4104 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 22-10-2015, 19:31 Firkowe motorki :)
|
|
|
To może tu będzie co pisać:)
Historia krótka, acz owocna
po koniec czerwca tego roku coś mnie naszło na posiadanie motocykla (kryzys wieku średniego?)... Przypomniałem sobie, że w mojej (byłej) rodzinie był motocykl w dobrym stanie i nie używany od dłuższego czasu... Kilka telefonów i oto pojawił się u mnie
Yamaha Virago 535 tu jeszcze w Niemczech
tu już w moich rękach:
jeden właściciel od nowości (czyli od 1996r.) - prawie rodzina:)
Motocykl od 1996r. przejechał 35000km, od 4 lat nie jeździł za dużo, kwota zakupu po prostu symboliczna, przewiezienie do Polski 100 eur, po zatankowaniu odpalił i od razu bezproblemowo jeździł
w połowie sierpnia zdałem prawko na motocykl
pojeździłem parę setek kilometrów Wirówką z chłopakami z podobnych motorków i doszedłem do wniosku, że trzeba mi czegoś innego, czegoś co zastąpi mi samochód (właduję w niego kupę dokumentacji, projektów, a na ewentualne spotkania w miarę cywilnie mogę pójść, czyli kask zostawię przy motorze a nawet kurtkę)...
A więc z racji tego, że za Yamahę naprawdę dałem grosze pozostawiam ją na niedzielne wypady, a do codziennej jazdy kupiłem pod koniec sierpnia to:))
tu jeszcze świeżo sprowadzony:
Suzuki DL650 Vstrom, rok 2004, przebieg 65000, w samym wrześniu przejechane ze 3000km i stan oceniam na bardzo dobry.
Wyposażenie kompletne praktycznie, firmowe kufry, grzane manetki, siedzenie żelowe, pokrowiec na nawi, osłony na łapki, stopka centralna, gmole, itp itd... Niemiec też trochę zaszalał ze zmianami: kierunkowskazy i tylna lampa ledowa, 2 rodzaje klaksonu:)
jedyna wada to taka, że jestem za niski trochę jednak na niego i jakikolwiek błąd na postoju (a już taki miałem), może się kończyć połamaniem kufrów
Poza tym idealny do turystyki, regulowana twardość zawieszenia, prowadzi się idealnie...
Ale co ja tam mogę wiedzieć. dopiero zaczynam przygodę z motocyklami |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 22-10-2015, 20:05
|
|
|
No ładne sprzęty |
_________________
 |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 22-10-2015, 20:20
|
|
|
Firebee, oszalałeś.... Ja rozumiem jeden motocykl, ale trzy na raz? Vstrom'ki zazdroszczę |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22-10-2015, 21:02
|
|
|
Firebee napisał/a: | jedyna wada to taka, że jestem za niski trochę jednak na niego | Są na to sposoby
1. Można przerobić siedzenie, jest np. firma Mariomoto z Rybnika, która robi to wysyłkowo
2. Tam w zawieszeniu są taki kości, które po zmianie na dłuższe (zdaje się, że tak, na dłuższe) motocykl "siada" niżej. W razie czego mogę poszukać namiarów na te kości.
Ale może to po prostu kwestia przyzwyczajenia się do motka Będziesz zadowolony. Już widzę, że jesteś
A to mój osiołek:
 |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
jacekxx
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 255 Skąd: Tarnawatka
|
Wysłany: 22-10-2015, 21:09
|
|
|
To piękne motocykle masz na początek. Szerokości życzę. Szkoda, że sezon już się kończy. |
_________________ Zobacz i oceń mojego gala
 |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 22-10-2015, 21:27
|
|
|
W Marimoto jest drogo, ja obszywałem kanapę w Wijalis, też wysyłkowo i połowa ceny, a jakość ta sama.
Skoro nie widać rożnicy to po co przepłacać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Firebee
admin mitsumaniak

Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 4104 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 22-10-2015, 22:41
|
|
|
JCH napisał/a: | Firebee napisał/a: | jedyna wada to taka, że jestem za niski trochę jednak na niego | Są na to sposoby
1. Można przerobić siedzenie, jest np. firma Mariomoto z Rybnika, która robi to wysyłkowo
2. Tam w zawieszeniu są taki kości, które po zmianie na dłuższe (zdaje się, że tak, na dłuższe) motocykl "siada" niżej. W razie czego mogę poszukać namiarów na te kości.
Ale może to po prostu kwestia przyzwyczajenia się do motka Będziesz zadowolony. Już widzę, że jesteś
A to mój osiołek:
Obrazek |
o proszę Jacek ma też Osiołka Był Zlot Osiołków ostatnio na południu, ale trochę daleko i odpuściłem
Zadowolony jestem z niego bardzo. Tylko jak to początki laika... nie wiedziałem o smarowaniu łańcucha co 1000km i albo ja przygrzałem łańcuch, albo był przygrzany wcześniej w jednym miejscu. Wydawał nam się za luźny i podciągneliśmy, a jak podciągneliśmy to coś mi co chwilę szorowało.. okazało się, że kręcąc kołem w jednym miejscu jest luźny, a w jednym sztywny jak skała... poluźniony spowrotem i na nowy sezon zmiana łańcucha czeka.
Co do wysokości myślę, że się przyzwyczaję. przesiadając się z Wirówki na Osiołka to jak z dziecinnego motocykla na jakiegoś TIRa, ale już na trasie jest świetnie:)
Ruszając z parkingu raz zgasł mi na skręconym kole i poleciał, nogą trzymałem, ale nie miałem szans go podnieść sam, kolega przybiegł i uratował moje kufry
Siedzenie już jest jakieś inne. Niemiec, poprzedni właściciel zostawił tylko skorupę siedziska i obłożył jakieś żelowe. Wygodne jest, ale faktycznie szukając Vstromów siedziałem już na niższym...
Wybór był pomiędzy Vstromem a Deauville. Te dwa mi się na początek mojej przygody podobały |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 23-10-2015, 11:36
|
|
|
Firebee napisał/a: | nie wiedziałem o smarowaniu łańcucha co 1000km | No cóż, taki urok tego "sportu". Można sprawę załatwić taką automatyczną smarowaczką ale jak masz stopkę centralną to smarowanie łańcucha to chwila moment
Firebee napisał/a: | na nowy sezon zmiana łańcucha czeka. | Przy jednej robocie sprawdź i może wymień również zębatkę zdawczą, bo ona się zużywa szybciej niż ta tylna. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
jacekxx
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 255 Skąd: Tarnawatka
|
Wysłany: 23-10-2015, 11:46
|
|
|
Koszt zębatek nie wielki w stosunku co do ceny dobrego łańcucha więc najlepiej jest wymienić komplet tzn dwie zębatki i łańcuch. |
_________________ Zobacz i oceń mojego gala
 |
|
|
|
 |
Firebee
admin mitsumaniak

Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 4104 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 23-10-2015, 14:03
|
|
|
tak też zrobię, wymienię cały komplet. smarowanie z centralną faktycznie bajka;) |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 23-10-2015, 15:31
|
|
|
Ja smarowałem co 300-350km aż zkleciłem sobie olejarkę do łańcucha i teraz się samo smaruje. Kosz ok 100zł mnie wyszedł. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Firebee
admin mitsumaniak

Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 4104 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 31-01-2016, 21:31
|
|
|
heh... wygląda na to, że w tym roku sezon rozpocznie się już w lutym Już przebieram nogami A co powiecie o Hondzie Pan European?
http://allegro.pl/honda-s...03.html#thumb/2
może jeszcze nie w tym sezonie, ale to chyba moje docelowe moto... Dlaczego taki wybór.. teraz już mając V-Stroma brakuje mi do maxa wału kardana i ABSu |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 31-01-2016, 22:46
|
|
|
Spokojnie z tym rozpoczynaniem sezonu Poczekaj aż się pogoda ustabilizuje. W dodatku jest kupę syfu na jezdni i kierowcy samochodów nieprzyzwyczajeni, że ktoś na moto jedzie. Więc ostrożnie
Pan European to już jest kredens. Zależy do czego komu moto potrzebne - do dalekiej, komfortowej turystyki - to tak. Ale ten kloc waży prawie 300 kg!
ABS rozumiem (choć są i wady jego posiadania) ale jaki masz problem z łańcuchem? |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Firebee
admin mitsumaniak

Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 4104 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 31-01-2016, 23:06
|
|
|
JCH napisał/a: | Spokojnie z tym rozpoczynaniem sezonu Poczekaj aż się pogoda ustabilizuje. W dodatku jest kupę syfu na jezdni i kierowcy samochodów nieprzyzwyczajeni, że ktoś na moto jedzie. Więc ostrożnie
Pan European to już jest kredens. Zależy do czego komu moto potrzebne - do dalekiej, komfortowej turystyki - to tak. Ale ten kloc waży prawie 300 kg!
ABS rozumiem (choć są i wady jego posiadania) ale jaki masz problem z łańcuchem? |
nie pamiętam o jego smarowaniu i już raz go przypaliłem.. (albo był przyjarany przed zakupem...) |
|
|
|
 |
|
|