 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
ECU a kontrolka Chek Engine |
Autor |
Wiadomość |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 31-03-2009, 20:58 ECU a kontrolka Chek Engine
|
|
|
Koledzy mam pytanko.
Tak sie zastanawiam nad moim ECU czy czasem nie jest lekko walniety.
Otoz moim zdaniem jezeli jakis czujnik w osprzecie silnika jest walniety lub nie ma z nim polaczenia to powinien zaswiecic sie Chek Engine.U mnie natomiast jest tak ,ze silnik normalnie chodzi i jak odlacze czujnik polozenia przepustnicy czy silniczek krokowy czy czujnik stukowy czy kilka wtryskow to nie zaswieci sie ta kontrolka(oczywiscie w czasie pracy silnika na wolnych obrotach).Czujniki oczywiscie byly odlaczone pojedynczo i na np silniczku krokowym nie bylo roznicy po odlaczeniu.
Dalej--- W czasie pracy silnika podczas odlaczenia przeplywki silnik z trudnoscia dalej pracuje i Chek Engine sie zaswieci.
Czy ktos wie moze czy tak powinno byc?
Pytam sie poniewaz czasem (rzadko ale jednak) silnik lubi spadac z obrotow,nawet jak trzymam na 2000 obrotow to jakby na 1 sek silnik przestaje pracowac i momentalnie wraca na 2000 obroty i przez kilka sekund chodzi i pozniej sytuacja znow cie powtarza i tak teoretycznie przez jakis czas.Dodam ze dzieje sie tak w kazdym zakresie obrotow i w sytuacjach jak by to nazwac --jak mu sie zachce.
Podejrzewam padajaca przeplywke,ale nie mam pewnosci czy z Ecu jest wszystko jak powinno byc!!! |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 01-04-2009, 08:05
|
|
|
Witam, możesz sprawdzić ECU w prosty sposób, często padają w nim kondensatory elektrolitowe. Zrób tak: wyjmij ecu, rozbierz tak żebyś w rekach miał samą płytę i wtedy dokładnie sprawdzasz wszystkie kondensatory czy nie ma pod nimi wycieku, wycieki są żrące i powodują uszkodzenia na płycie i obwodach. Jeśli znajdziesz jakieś wycieki to musisz wymienić uszkodzone kondensatory, musisz wstawić o takiej samej pojemności i napięciu i dokładnie wyczyścić miejsce wycieku. Ja miałem padnięte 2 u siebie, na szczęście wyciek był niewielki ale dla pewności wymieniłem wszystkie, kosztują grosze. U mnie po odłączeniu stukowego także się nie zapala check engine jak odłączę przepływkę to silnik zachowuje się tak jak opisałeś, po południu odłączę też tps, krokowy i sondę lambda i ci napisze czy u mnie to spowoduje zapalenie check engine. pozdro |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 02-04-2009, 20:29
|
|
|
Wielkie dzieki n3000.Jutro sprawdze kompa.A czy tobie silnik krecil jak miales te kondensatory walniete?U mnie jak odlacze sondy to tez chek nie swieci.Jeszcze raz dzieki i czekam na nastepne czujniki(jesli masz mozliwosc i checi).
[ Dodano: 03-04-2009, 22:21 ]
Panowie,czy moze ktos sie orietuje jakie powinienem miec numery ECU?
To twin turbo 1991 wersja USA,bo chyba mam cos pokrecone.
bardzo pilnie potrzebne!!!!!!!!!! |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 07-04-2009, 12:37
|
|
|
Witam, sorry że tak późno ale nie miałem wcześniej czasu posprawdzać, a więc tak: odłączenie sond lambda u mnie nie powoduje zapalenia się check engine, stukowego tez nie ale jak odłączę tps to zapala się check engine. Ja wymieniałem kondensatory bo silnik przerywał podczas przyspieszania w okolicach 5000obr. po wymianie przerywanie ustało. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 08-04-2009, 21:56
|
|
|
Wielkie dzieki
Masz u mnie skrzynke piwka jak sie spodkamy,poniewaz dzieki tobie znalazlem przyczyne braku mocy.U mnie tez wystepowalo przerywanie przy okolo 5tys obrotow i jakis spadek mocy powyzej.Ale problem byl troszke gdzie indziej.Wyciaglem komp i rzeczywiscie jakis baran wymienial juz kondensatory i nozki dwoch nie byly nigdzie podlaczone.Pomijajac to.Pozniej sprawdzilem numery kompa i okazalo sie ,ze JAKIS K.... IDIOTA (poprzedni wlasciciel)wstawil nie koniecznie komp od tego modelu .I tu wlasnie byla przyczyna spadku mocy.
Dopowiem tylko ,ze za takie cos powinni karac,conajmniej 10 lat ciezkich robot w kamieniolomie i kilka razy e ryj!!!!!!
Jeszcze raz wielkie dzieki,a nowy komp jutro juz w drodze do wyposzczonego brakiem mocy bolida |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 09-04-2009, 07:41
|
|
|
Spoko cieszę się że udało się znaleźć przyczynę problemu, jak możesz to napisz jakie numery powinien mieć ECU do silnika turbo chętnie sprawdzę u siebie czy jest taki jak powinien być pozdro |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 09-04-2009, 19:12
|
|
|
Jezeli chodzi o numery do TURBO z poczatkowych rocznikow to znalazlem ze powinien byc MD159966(tak tez podaja w manualu),ale w necie dostepne tylko sa MD159964 oczywiscie do TURBO.I taki tez mam zamiar kupic ,bo z koncowka 66 nie moge nigdzie znalezc,albo niektorzy zycza sobie jakby byl ze zlota!!!
Jezeli mozesz to zerknij jaki posiadasz,bede wtedy pewniejszy jaki kupic.
Swoja droga ciekaw jestem jaka jest miedzy nimi roznica.Pewnie chodzi o emisje spalin.
Znalazlem tez do wersji California czyli MD159965,ale wtedy auto musi miec czujnik temperatury spalin ,a byly to tylko wersje na Californie.
Niestety komp ktory chcialem kupic nie wypalil i musze szukac dalej.Moze ktos ma kompa o takich numerach? |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 10-04-2009, 11:50
|
|
|
Sprawdziłem dziś numer ECU i mam MD 159966 więc na całe szczęście taki jak powinien być A czy MD 159964 nie jest czasem do modeli od 93r? (one mają dodatkowe czujniki, położenia wału i wałka rozrządu) |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 10-04-2009, 18:36
|
|
|
Wielkie dzieki.
Z tego co znalazlem wynika ,ze MD159964 byly w 1992 robione i na 3si tez pisali ze ten komp podejdzie zamiast 66.Tu znalazlem oznaczenia ecu wzgledem modeli i rocznikow
http://www.wrenchmonkey.c...artnumbers.html
Niestety nie wiedziec czemu 64 nie ma
Jezeli ktos ma taki ecu to chetnie kupie!!!!!!!!! |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 10-04-2009, 19:56
|
|
|
Z tego co wyczytałem to ma się zgadzać numer zaczynający się od E2T jest on poniżej numeru serii MD...... u mnie to E2T 35678 i takiego musisz szukać, numer MD jest mniej istotny.
(Important information about buying a replacement or repaired ECU:
You do not have to install the exact same ECU part number in your car BUT you do have to install a new ECU
with the same E2T number!
Pull out the ECU and under the part number on the label there will be a number starting with E2T.
Those numbers on your original ECU have to match your new ECU.) |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 21-04-2009, 17:55
|
|
|
Dzieki wszystkim za pomoc.Problem rozwiazany.
Opisze tu na co zmienilem ,moze komus sie przyda.
A wiec nabylem kompa o numerach MD159964 z wersji angielskiej z roku 1992 do Twin Turbo.I tu spostrzezenie ze rozni sie on lekko budowa skrzynki tj. jak sa te dwie nozki do mocowania go do karoserii po stronie wtyczek to sa one odwrocone w stosunku to wersji MD159966(wersja nie angielska).Oczywiscie rozstaw otworow na sruby jest identyczny.Po prostu u nas jest zabek na dolnej nozce a w MD159964 jest na gornej.Pewnie spowodowane jest to rozna strona umiejscowienia kierownicy.Pewnie dlatego nie moglem znalezc w anglii MD159966.
Auto oczywiscie wkoncu smiga jak powinno i powyzej 5tys obrotow jedzie jak marzenie i jest duzo zywsze ,a nie jak wczesniej ze czegos mu brakowalo.A i teraz jak N3000 pisal jak odlacze TPS to swieci sie Check Engine,bo wczesniej nic sie nie dzialo.
Tak wiec mozna wstawic ECU o numerach MD159964 zamiast MD159966 i co najwazniejsze to cena.W Polsce chcieli za taki ECU 1500zl ,a ja kupilem za 72 funty plus przesylka 20 funtow.A i moj nowy ecu mial juz wstawione dobre kondensatory.
Jeszcze raz dzieki wszystkim ,zwlaszcza podziekowania dla N3000 |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 24-04-2009, 08:41
|
|
|
Witam, fajnie że problem rozwiązany i autko już chodzi jak trzeba pozdro |
|
|
|
 |
|
|