Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
??O filtrach
Autor Wiadomość
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-04-2009, 14:10   

a czy zmiana dolotu cos dala?? no oprocz tego ze zaczal blad wyskakiwac ;)
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 11-04-2009, 14:32   

U mnie tak - dziwęk się zmienił na przyjemniejszy dla ucha :) . I tylko po to to zrobiłem - broń boże żeby mi moc wzrosł :)
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-04-2009, 09:16   Re: check engine zaczelo sie palic !

martin344 napisał/a:
Moj kolega który ma Carisme na gaz, jezdzi z ta paląca sie kontrolka od silnika juz 8 lat i nic sie nie dzieje. Także po tych doswiadczeniach podejrzewam sonde lambda.

Sonda lambda na gazie daje nieco inne odczyty. Często jest tak, że na benzynie jeszcze wszystko jest OK a na gazie instalacja wariuje. Jeśli sąda jest ok a wyskakuje blad spalania na gazie, to najprawdopodobniej padniety emulator lambdy.


patryk666 napisał/a:
Zaczela mi sie palic kontrolka check engine po 2000 tys przjechane, po tysiacu wymienilem cały dolot

Obstawiał bym filtr. Dajesz troche wiecej powietrza, ktore nie zostało przewidziane. Moze to przeplywomierz wykrywa?
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
patryk666 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer sedan 1.8
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: bedzin
Wysłany: 12-04-2009, 12:17   

aLE ZASTANAWIAM SIE ZE moz oddac auto do cziowania/napisania całej mapy z zwiekszona dawka powietrza ,podniesionymi parametrami itp jak myslicie ?

[ Dodano: 12-04-2009, 19:00 ]
najbardziej zastanawia mnei fakt ze check engine zapala sie na długich trasach powyzej 300 km ..dziwne jak by od stozka zalezalo to przeciez na krotkich trasach do 50 km, na przygazówkach juz by sie świeciło ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-04-2009, 19:27   

Na dłuższych trasach jest wykonywany test katalizatora (wymagana odpowiednia prędkość i obroty przez jakiś założony czas). Wtedy też może się okazać jak się ma gaz że spaliny są za czyste, a jak się ma inny dolot lub majstrowało z rurą wydechową że ze spalaniem coś jest nie tak jak przewidziała fabryka.

A patrząc na zdjęcia które zamieściłeś w innym topicu to moim zdaniem ten stożek to zbiera ciepłe powietrze (ogrzane przez chłodnice i silnik) co pewnie powoduje spadek mocy w porównaniu z fabrycznym dolotem (który zbiera powietrze ze szczeliny maski? Czyli zimne z przed samochodu powodując nawet doładowanie dynamiczne jak się jedzie szybko).

Krzychu
 
 
patryk666 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer sedan 1.8
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: bedzin
Wysłany: 12-04-2009, 19:47   

pod maska w czasie jazdy wiucha ostro zimne powietrze z zewnarza ,wloty zasysaja powietrze do srodka wiec nie ma prawa tam byc cieplego powietrza, druga sprawa , dodatkowa ilosc zimnego powietrza wprowadza rura poczatkowa biegnac od przodu auta , plus jeszcze alozylem obejme aluminiowa na stozek od strony gdzie jest przewidziana duza "cieplota" ;) wiec nie powino byc zle , tak czy inaczej na hamownie sie wybieram za 2 tyg.

[ Dodano: 12-04-2009, 19:49 ]
plus to jest stożek fujitsa czy jakos tak ;) firmowy 250$ , wiec nie powinno byc problemow ;> bo w usa z tym stozkim nie maja zadnych,wiec czek engine obstawiam na co innego ;/
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-04-2009, 19:52   

Ja bym z tą wichurą i zimnym powietrzem nie był taki pozytywny ale ja sie nie znam. Drugie co chciałem powiedzieć dobry stożek a poprawny jego montaż to 2 różne rzeczy (doprowadzenie właśnie zimnego powietrza, dobranie długości układu dolotowego, jego przekroju). Zmieniłeś całkowicie pojemność i długość układu dolotowego co w moim odczuciu jest błędem ale ja jestem tylko amatorem.

Krzychu
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 12-04-2009, 22:18   

Ja jak wstawiałem Stożek do Mazdy - mialem 2 wyjścia: na krótkim ramieniu lub na długim w nadkolu - zamontowałem na krótkim - ciepłe zasysał aż się patrzy - potem wykonana została osłona - aluminium - został zastawiony cały strumien pomietrza od chłodnic obu i wyntylatorów - dalej samochód był jakby ospały - szczególnie na mieście. Zdecydowałem przenieść na długie ramie w nadkole - samochód od razu sie ożywił - i na beznzynie i gazie też - dodatkowo nie ma znaczenie czy na zimnym silniku czy nie - wiec to nie tylko temperatura jest ważna ale też długość i ukształtowanie samego dolotu - po wydłużeniu o ok 30-35cm wszystko działa jak trzeba - wygląda to tak :

http://yfrog.com/02dsc02227qj

W trakcie jazdy na trasie rura dolotowa jest czasami tak zimna że po zatrzymaniu skraplasię na niej para w gorące dni. Nadkole oczywiście jak tak zabezpieczone że woda i inne paskudztwa nie moga dobrać się do filtru. W mięście na krótkich odcinkach rura czasami jest ciepła - ale nigdy tak bardzo jak orginalne filtry i obudowy - moze ok 30st - w trasiie to może i do 10 spada :) (chodzi o lato ) - zimą oczywiście temperatura powietrza jest taka jak otoczenia - co daje ok -20 w Suwałkach :)
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3268
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 13-04-2009, 12:44   

Generalnie nie jest ważna długość dolotu tylko jego pojemność ! Dla każdego silnika jest ona wyliczana - więc robiąc to po amatorsku można osiągnąć różne wyniki ( często niezadowalające ) . Można oczywiście próbować metodą prób i błędów . Ja uważam , że najlepszym wyjściem jest użycie wkładu sportowego do oryginalnej puszki filtra . Są już dostępne firmy K&N za około 300 zł .
_________________

 
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 15-04-2009, 19:16   

prawdzalem te filtry K&N zamiennki standardowych, ale czy po wymianie na taki filtr nie przyczeia sie w ASO????

bo do stozka to raczej tak,
pozatym wkladka napwno jest bardziej dopasowana, jezeli chodzi o przeplyw powietrza , wielkosc powierzchni wlotu itp
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
poziomka 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2009, 19:30   

Uwex napisał/a:
Są już dostępne firmy K&N za około 300 zł

możesz podać jakiś namiar www

igor

[ Dodano: 15-04-2009, 19:32 ]
Cytat:
prawdzalem te filtry K&N zamiennki standardowych, ale czy po wymianie na taki filtr nie przyczeia sie w ASO????

nie za bardzo maja do czego a i tak przed przeglądem możesz sam wymienić na oryginalny

igor
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 15-04-2009, 20:23   

Ja znalazlem w szwedzkim sklepie za 950 koron = okolo 400 pln

http://www.gpartners.se/i...9_inkl_moms.pdf

nr filtra 33-2392
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3268
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 16-04-2009, 08:31   

poziomka - proszę
_________________

 
 
 
poziomka 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2009, 13:05   

Uwex napisał/a:
poziomka - proszę


dziękuję
zamówiłem dzisiaj - maja jedną sztukę w Polsce - za 3 dni ma do mnie dotrzeć.

dziękuję

igor
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3268
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 16-04-2009, 14:22   

poziomka - ciekawy jestem jakie będą efekty ? Czekam niecierpliwie na raport :lol:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.