Carisma 1.8 GDI Wachlują obroty |
Autor |
Wiadomość |
matmedia
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.3 GLX, Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 20 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-05-2009, 08:18 Carisma 1.8 GDI Wachlują obroty
|
|
|
Witam, mam problem z moją nowo nabytą Carismą 1.8GDI. Zaczęło się od tego, że na wolnych obrotach strasznie wachlował w zakresie 500-1200rpm, czyszczenie przepustnicy nic nie dało. Po 2 tygodniach jazdy autem zauważyłem, że dość ciężko odpala tzn. muszę kilka razy nim zakręcić nim zaskoczy i odpali, a do tego spalanie tj. z komputera przy wyłączonej klimie w cyklu miejskim wyświetla mi średnią 11,8L/100km. Nie wiem do końca ile powinien łyknąć, ale wydaje mi się, że te 11,8 to nieco za dużo. Proszę o jakieś wskazówki co z tym robić. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 08-05-2009, 08:58
|
|
|
sprawdz świece i kable |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-05-2009, 09:57
|
|
|
Silniczek krokowy moze byc tez za to odpowiedzialny...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 11-05-2009, 13:05 Re: Carisma 1.8 GDI Wachlują obroty
|
|
|
matmedia napisał/a: | Carismą 1.8GDI |
siwek napisał/a: | sprawdz świece i kable |
Przecież on ma GDI więc jakie kable???
Masz raczej problem z krokowcem/bypass'em w przepustnicy tylko napisz jaką masz czy przed czy po lifcie. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Czyngis
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 8 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16-06-2009, 08:25
|
|
|
Nie wiadomo czy tu nie chodzi o zawór ssący. Poprzedni właściciel zalał silnik mineralem i silnik przez to nie dopalał mi paliwa. Nierówno chodził, miał problemy z odpaleniem, nie dopalał paliwa. Brak było specyficznego zapachu spalin z carismy. Może się tu okazać, że wina jest po stronie hydraulicznych popychaczy; mogą mieć problem z całkowitym otwarciem zaworów wydechowych i ssących. |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2009, 09:50
|
|
|
no mam podobny problem, to zdecydowanie krokowy. te wysokie spalanie to własnie przez ten silniczek bo jest zła mieszanka, mozna go wyciagnac i wyczysci oraz zmierzyc czy nie padł jednen z 2 obwodów w elektrocewce ( u mnie tak sie stało ) na forum jest dokładny opis jak to zrobic. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 16-06-2009, 22:10
|
|
|
W mojej GDI która sprzedałem pojawił sie problem zaraz po sprzedaży, podczas oglądania zrobiliśmy chyba ok. 30km. kanał wolne obroty i nic, potem u klienta pojawił się problem właśnie nierównej a raczej za niskich obrotów, (u mnie nigdy tego nie było a u nowego właściciela od razu po zalaniu paliwka BP) po diagnostyce wyszło że :
sonda lambda raz działa a raz ma jakiś dziwny odczyt, Moim zdaniem jest to właśnie problem związany z obrotami, choć nigdy tego nie robiłem i nie miałem problemów z Lambdą więc może trzeba sprawdzić ten trop.
Krokowiec na pewno czysty i przepustnica też. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
ciniak
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 28-06-2009, 21:51
|
|
|
Kupując moją cari (GDI przed liftem) miałem identyczne problemy. Pojechałem do serwisu aut japońskich podpiąć pod kompa i okazało się że krokowy był walnięty. Gość zaproponował czyszczenie przepustnicy i reset kompa dla pewności. zabieg ten niewiele pomógł. Zakupiłem kompletną przepustnice używkę, wyczyściłem i problem z głowy. Niestety pojawiła się inna dolegliwość, obroty biegu jałowego prawie zawsze ustawiają się na drugiej kresce od dołu (na obrotomierzu) tylko sporadycznie oscylują w granicach ok 700 obr. Czy to normalne w GDI czy nie całkiem? Fakt, że mechanior kazał przyjechać zresetować komp. po przełożeniu przepustnicy, czego oczywiście z braku czasu nie uczyniłem.
Pozdrawiam: ciniak |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
|