 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Proton 420 2.0 TD |
Autor |
Wiadomość |
sidorczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Proton 420 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-10-2009, 01:09 Proton 420 2.0 TD
|
|
|
Witam
Na początku chciałbym wszystkich serdecznie pozdrowić. Jest to mój jeden z pierwszych, a nawet chyba pierwszy post.
Chciałbym kupić auto takie jak w opisie, Proton 420 2.0 TD. Czy samochody warte są swej uwagi? Na razie luźnie rozglądam się po allegro, otomoto i serwisach zagranicznych, ale chciałbym się czegoś więcej dowiedzieć o modelu zanim zdecyduje się konkretnie.
Jak z dostępnością części zamiennych, silnika, skrzyni biegów? Z tego co udało mi się z tego forum już dowiedzieć, to sporo części pasuje od Mitsubishi Lancera. Z ciężką dostępnością elementów blacharki liczę się, w końcu pojazd mało popularny w naszym kraju .
Jak spalanie, ogólnie kultura pracy silnika? Jak z ich awaryjnością? Przy nieszczęściu to jakich awarii mogę się spodziewać? Silniki awaryjne czy wręcz przeciwnie?
Mam nadzieję, że pomożecie mi. Dzięki, pozdrawiam |
|
|
|
 |
n4p
Mitsumaniak DIESEL POWER !
Auto: Proton 420 TD, 4D68P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-10-2009, 07:23
|
|
|
Witam,
Ja jestem posiadaczem w/w auta od ponad roku. Co mogę o nim powiedzieć...hmmm
Auto jak na swój wiek i cenę jest godne polecenia.
Cytat: | ak z dostępnością części zamiennych, silnika, skrzyni biegów? |
Większość części silnika to nic innego jak lancer V 2.0 D (trochę buda się różni - światła, kierunki, blachy,itd.). Przy filtrów to nic innego jak od lancera - filtry to samo. Co do skrzyni biegów (która wiadomo w miskach nie uchodzi z perfekcyjną) to pasuję również od Lancera 2.0D. Niedawno wymieniałem skrzynie (oznaczenie F5M22 jak się nie mylę) bo wiadomo zgrzyty na zimnym silniku 2 i 3 biegu doprowadziły do jej wymiany - dostępność jest więc nie ma się co martwić.
Cytat: | Jak spalanie, ogólnie kultura pracy silnika? Jak z ich awaryjnością? Silniki awaryjne czy wręcz przeciwnie? |
Spalanie
- eco (jazda emeryta) to tak od 6/6,5 L miasto - 5 trasa
- normalnie to 6,5/7 L miasto - 6 trasa
- jak sie "depnie" to potrafi 9 łyknąć
Silnik jeśli nie zajechany(zadbany), to problemów z nim nie ma. Mój misiek nie kopci, nie łyka oleju, silnik pracuję równo.
Awarie:
- Silnik nie lubi zbyt długiej jazdy na b. wysokich obrotach - gdyż się przegrzewa i uszczelki parcieją = wycieki
- Turbo - przed zakupem spr. czy w okolicach turbo nie ma wycieków - wiadomo naprawa/regeneracja/kupno nowej/używanej trochę kosztuję.
- Skrzynia biegów - odczuwalne "zgrzyty" przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 (bynajmniej tak u mnie).
- Tak jak i u innych miśkach tylko nadkola często rdzewieją, w protonie dochodzą jeszcze drzwi.
- Uszczelki - często jest tak że po jakimś okresie czasu niektóre uszczelki puszczają i następuje wyciek oleju. Sprawdzać co jakiś czas wszystkie uszczelki.
Podsumowanie:
Auto na pewno jest godne polecenia. Ekonomiczne, części dostępne (na znanym serwisie aukcyjnym jest co raz więcej części do protonów), mało awaryjne. 90 KM może nie powala osiągami ale jak na tę moc to nawet nieźle się sprawuję.
Cytat: | Przy nieszczęściu to jakich awarii mogę się spodziewać? Silniki awaryjne czy wręcz przeciwnie? |
w zeszłym roku pan z forda KA wjechał mi w "kufer" - lekko i tylko zderzak dostał. Natomiast po całym tym zdarzeniu. Pojawiła się kontrolka SRS (poduszka). Co się później okazało w wyniku kolizji "taśma" od poduszki pow. została lekko uszkodzona i była do wymiany.
DOBRE AUTO ZA MAŁĄ KASĘ !!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|