Przygotowania naszego EVO X na Time Attack |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek@AMS
Forumowicz
Auto: 1,400 HP EVO VIII
Kraj/Country: USA
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 65 Skąd: Chicago IL
|
Wysłany: 08-12-2008, 19:00 Przygotowania naszego EVO X na Time Attack
|
|
|
3 tygodnie temu zaczelismy przygotania naszego EVO X na Finaly Super Lap Battle Time Attack w Californi ktore sie odbywaja 12 Listopada.. Auto bedzie konkurowalo w klasie ulicznej...
EVO po powrocie z FireBall Run 2 ( cos podobnego do GumBall rally)
Piatek 9-10-08
Kit do usuniecia A/C
Dieta sirodka
13-13-08
Usuniecie fabrycznego dachu w przygotowaniach na AMS Carbon Kewlar dach
14-10-08
Maska i bagaznik Dry Carbon s Seibon oraz APR lip
Usuniecie fabrycznego dachu
15-10-08
Here are some pictures Ivan was talking about on how beefy the bracing and chassis support is on the X. Hence why she is such a fatty
Here are some early pics of our Carbon/Kevlar Roof. Our standard version is just standard Carbon fiber.
[b]16-10-08
Ivan just installed the Aerocatch hood pins....and he did an AWESOME job!
17-10-08
18-10-08
Instalacja Dachu z carbonu
Prototyp AMS EVO X turbo Kit z (po angielsku) Casted kolektorem
No I kilka fotek z wczorajszego testu na torze (30-10-08
A co o moce silnika, moge powiedziec ze przy gume rozmiaru 295 nie bylo problemu dryftowac
Graf z dyno...
Oraz lista przerubek:
2008 Mitsubishi Lancer Evolution X GSR
Silnik (Internally stock):
-AMS GT30R Turbo kit featuring AMS Stainless Steel Cast Exhaust manifold
-RC Engineering 780 cc injectors
-AMS EVO X fuel rail kit
-AMS Fuel Surge tank system
-AMS Upper Intercooler pipe
-AMS Front Mount Intercooler
-AMS Cold Air Intake
-AMS Turbo Back Exhaust System (Single tip race version with Titanium Muffler)
-AMS Silicone Radiator Hose Kit
-AMS ECU Reflash
-AMS Lightweight Battery Kit
Zawieszenie:
-JRZ Triple adjustable racing shocks with custom spring rates
-AMS Custom adjustable rear lateral links
- Whiteline roll-center adjustment kit (front)
Naped:
-AMS Shifter bushings
-Exedy stage 2 clutch
-AMS Lightweight front cross member with solid front motor mount
-AMS Lightweight 2pc driveshaft
-Cusco 1.5 way rear Limited Slip Differential
Hamulce:
-Stoptech 6 piston Big Brake Kit with 14” 2 pc rotors (front)
-Stoptech 4 piston Big Brake Kit with 13” 2 pc rotors (rear)
Sirodek:
-Buddy Club Racing seats
-AMS Harness Bar
-AEM Wideband O2 Gauge
-STRI Boost gauge
-Sparco Racing Harness
Nadwozie:
-AMS Carbon-fiber/ Kevlar roof
-APR Carbon-fiber front lip
-Seibon Dry Carbon hood
-Seibon Dry Carbon Trunk
-Seibon Carbon-fiber wide front fenders
-Enkei 18x10.5 NT03+M Wheels with BFGoodrich 295-35-18 G-Force T/A KD Tires |
Ostatnio zmieniony przez Rysiek@AMS 17-06-2009, 00:39, w całości zmieniany 7 razy |
|
|
|
 |
Rysiek@AMS
Forumowicz
Auto: 1,400 HP EVO VIII
Kraj/Country: USA
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 65 Skąd: Chicago IL
|
Wysłany: 08-12-2008, 19:01
|
|
|
Kilak fotek z komeptycji super lap battle gdzie evo startowalo w klasie ulicznej:
A teraz przez zime jest znowu w rozbiurce w przygotowaniach do zawody na wiosne. X jest w trasnformacji na pelny unlimited time attack machine!
 |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 08-12-2008, 19:26
|
|
|
Widzę, że kompletna demolka ale każdy cywilny EVO X musi to przejść żeby zostać "unlimited time attack machine". Widać pełen profesjonalizm.
Super maszyna, życzę powodzenia w wyścigach. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-12-2008, 19:44
|
|
|
Powodzonka w rajdzie
Pieknie wyszlo, ale brakuje rear spoiler Poza tym bajka autko
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 09-12-2008, 01:34
|
|
|
kazdy wasz projekt to jest cos fantastycznego.....
inetersuje mnie jedna sprawa... czemu w japonii do time attack dieta auta obniza mase w evo 9 ( np HKS EVO) schodzi do 1050kg.... czy to az taka roznica w evo x do evo 9 ze schodzicie "tylko o 200kg" czy to jakies przepisy? |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
Rysiek@AMS
Forumowicz
Auto: 1,400 HP EVO VIII
Kraj/Country: USA
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 65 Skąd: Chicago IL
|
Wysłany: 22-12-2008, 23:23
|
|
|
Kilka zdjec z postepu naszego projektu.
[SIZE="2"]W drodze na zamaczanie w kwasie[/SIZE]
[SIZE="2"]Po powrocie[/SIZE]
[SIZE="2"]no i ostra dieta
[/SIZE]
 |
|
|
|
 |
Rysiek@AMS
Forumowicz
Auto: 1,400 HP EVO VIII
Kraj/Country: USA
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 65 Skąd: Chicago IL
|
Wysłany: 08-01-2009, 17:43
|
|
|
Ivan, Shane oraz Shaun wycieli duzo wagi ze szkieletu EVO, ponad 150 funtow! Niestety spodziewanie dozo tej wagi wroci z powrtotem do auta kiedy bedziemy robic dno w bagazniku, podloge pod tylnim siedzeniem oraz podtrzymywanie chlodnicy ale na pewno te panele powinny byc o wiele letrze niz fabryczne.
Justin zajmuje sie klatka, niestety zajmuje to troszke dluzej nie przewidywalismy, staramy zrobic klatke jak najletrza jak sie da zachowujac potrzebna sztywnosc ramy oraz bespieczenstwo kierowcy. Klatka bedzie bardzo zmyslnie zrobiona co bedzie mozna zobaczyc w pozniejszych fotkach z postepu. Dodane do klatki takze pedzie podstawa na kolumne kierwonicza, skrzynke z pedlalami oraz umocowanie fotela kierowcy.
Justin takze modyfikowal ramy ( po angielsku subframe) z przodu oraz z stylu aby uleprzyc geometrie zawieszenia z naszym opuszceniem I teraz szkielet ciala siedzi nizej na tych ramach. Ivan takze testowal fitment na zawiesznie JRZ triple adjustable I takze dokonal kilka zmina przy ramie I wachaczach aby miec odpowidnia ilosc suspension travel. Opracowal zawieszenie tak ze 295-35-18 bedzie chowac sie w blotnikach zachowujac odpowidnie odstepy oraz geometrie.
Ivan takze spedzil troche czasu przy tylnich dzwiach, normalne bebechowabnie nie wystarczy. Chcial zrobic tylnie drzwi przykrecane na zus ale ze szkieletem nie bylo jak to zrobic zeby dowbze wyglodalo. W koncu zamowilismy nowa blache od dzwi z MItsubishi ( bez szkieletu) I przyspawalismy mocowania do ktorych blache bedzie przykrecona. Drzwi waza 8 funtow ( z kazdej strony) co zaoszczedza nam bradzo duzo wagi.
A teraz kilka fotek z naszego postepu.
Rama na podnosniku…
Maly meeting przed zaczeciem pracy
Progress na klatce…
Tylnia rama po modyfikacjach
Testowanie zawieszenie
Ivan z Sahunem sakladaja tylnie drzwi
Justin spawa punkty mocowania drzwi
Shaun przygototwywuje szkielet do spawania klatki
Troche wiecej postepu przy klatce, fotel jest tam tylk na przymiezenie, bedzie on zamontowany znacnie dalej za pilarem sirodkowym
Justin przerabia szkielet na kltke. Klatka bedzie polaczona do tylniej ramy.
Tylnie drzwi z oknami leksanu
Srobki mocujace tylnie drzwi
punkty mocowania drzwi…
|
|
|
|
 |
Rysiek@AMS
Forumowicz
Auto: 1,400 HP EVO VIII
Kraj/Country: USA
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 65 Skąd: Chicago IL
|
Wysłany: 22-01-2009, 22:00
|
|
|
Kilka nowych fotek progresu:
Ivan bebeszy przednie drzwi
postemp przy klatce
Ivan rzeznik B]
[B]Przednie drzwi
dalszy progress przy klatce
Przymirzenia siedzenia kierowcy
auot powycinane jak ser FTW!
Ivan z Shaun sakladaja przednia rame ( po ungielsku sub frame) aby zprawdzic odleglosci. Szkielet EVO X teraz siedzi ½ incza nizej na przedniej I tylniej ramie
Spawy na wzmocnienie
Przymierzenia reszty paneli
Ivan orbi klamke do drzwi
Zkonczona klamka do drzwi |
|
|
|
 |
Rysiek@AMS
Forumowicz
Auto: 1,400 HP EVO VIII
Kraj/Country: USA
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 65 Skąd: Chicago IL
|
Wysłany: 17-02-2009, 17:02
|
|
|
Czas na nastepna runde nowinek z budowy naszego TA-X:
Zaczecie prac przy wide body kit...
Ivan klepie fabryczny blotnik..
Tony wsapwa przedluznie blotnika
& Shane wykancza aby ladnie linie plynely
Pierwszy prototyp blotnika
blotnik z innego konta, musze przyznac ze chlopaki sie spisali niezle biorac pod uwage ze to ich pierwszy raz robienia takiegoe czegos!!!
Justin instaluje zapadajaca kulumne kireownicy oraz pedaly
Inny kat z zamocowanym siedzeniem kierowcy
Ivan zaczyna prace przy tylnym blotniku
Matt spawa wzmocnienia przy mocowaniu zawieszenia
gotowe na przymierzenia silnika
Progres przy klatce..
Matt konczy spawanie szkieletu..
Wzmocnienia przy tylnium mocowaniu zawieszenia
Matt zaspawa niezbedne dziury w firewall
AP podnosniki
troszke wiecej progresu przy klatce
Ivan i Justin z rana przed rozpoczeciem prac, takze zostal zamontowany zbiornik paliwa
Klatka prawie zkonczona
Wzmocnienia przy mocowaniu przedniego zawieszenia
Ivan zaczyna prace przy desce rozdzielczej
kilka godzin puzniej...
Ivan przygotowuje deske na tapicerke...
ze skory aligatora i strusia haha JDM special!
Dumny ivan...
Justin mazy za kierownica
 |
|
|
|
 |
Rysiek@AMS
Forumowicz
Auto: 1,400 HP EVO VIII
Kraj/Country: USA
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 65 Skąd: Chicago IL
|
Wysłany: 09-03-2009, 23:57
|
|
|
Kilka fotek z nastepnej rundy postepu przy naszym projekcie:
Umocowanie na bak paliwa ( fuel cell)
AP podnosnik umocowany do tylniego dyfra/ramy (subframe)
Justin spawa umocowania na deske rozdzielcza
Lusterko tylniego widoku
ATL bak paliwa gotowy do instalacji
Przymiarka baku oraz zbiornika zapobiegajacemu glodu paliwa
Nasz mechanizm zmiany biegow, przesuniety do tylu oraz uniesiony 4 inche aby galka zmiany biegow byla blizej kierownicy. Obudowa z Karbonu ..
Inny kat
Bak podlaczony
Ivan zklada tylnie panele podlogi
Zskielet montowania mechanizmu do zmiany biegow oraz pedaly tilton
Wykonczona tylnia sekcja |
|
|
|
 |
Rysiek@AMS
Forumowicz
Auto: 1,400 HP EVO VIII
Kraj/Country: USA
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 65 Skąd: Chicago IL
|
Wysłany: 31-03-2009, 22:10
|
|
|
kilka fotek postepow budowy:
Tylnia podloga
jeden z naszych wariatow odpowiedzialnych za ten projekt- Ivan!!
Od lewej: Justin, Marcin & Ivan...
Dolot do intercoolera
Ivan przymierza chlodnice
Mistrzowie odpowiedzialny z budowe evo : Justin i Ivan
Koncowe sbiorniki do FMIC
Nasz szalony sytem wydechowy...
Justin skladajac wydech
rury bedy wychodzic przez tylnie drzwi
 |
|
|
|
 |
Rysiek@AMS
Forumowicz
Auto: 1,400 HP EVO VIII
Kraj/Country: USA
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 65 Skąd: Chicago IL
|
Wysłany: 14-04-2009, 20:10
|
|
|
Ponownie dziekuje za pozytywne komentarze. Takze wiem ze cierpliwie czekacie na wiecej ralacji wiec oto kilka fotek z najnowszych postepow przy budowie:
Rury do intercooler i prototyp przedniego splitera
tak mniejwiecej bedzie wygladalo wyjscie wydechu przez drzwi
prototyp odlotu od intercoolera
[SIZE="4"]
a to jedna z glownych przyczyn wyjscia wydechu przez drzwi [/SIZE]
z powazaniem
Ryszard Karbowiak |
|
|
|
 |
Rysiek@AMS
Forumowicz
Auto: 1,400 HP EVO VIII
Kraj/Country: USA
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 65 Skąd: Chicago IL
|
Wysłany: 27-04-2009, 20:03
|
|
|
Dziekuje bardzo za mile komentarze. We really appreciate them!
Kilka nowych fotek postepu przy budowie:
Shane wykancza usuniecie klamek
Ivan i Martin rozawzaja nad kolami/oponami
Justi buduje wylot od chlodnicy
zkonczony prototyp wylotu z kartury
[bwylot w versji aluminiowej [/b]
widok sirodka
usuniety z auta
usunieta klapka od baku
AIM dash zamontowany na kolumnie kierowniczej
obecne kola/opny- po pierwszy wyscigu planujemy zalozycz nasz zestaw szerokich blotnikow wiec kola i opny sie zmienia
 |
|
|
|
 |
LEWY
Mitsumaniak

Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 516 Skąd: Prabuty/Gdynia
|
Wysłany: 27-04-2009, 20:23
|
|
|
Bosko to wyglada,
gratuluje fury i umiejętności.
Dlaczego akurat wydech w dzwiach? bo do zderzaka za wiele nie zostało,
a jak miał być króki
to dlaczego nie w przednim?
Pytam z ciekawości, a nie (Broń Boże ze chcę się mądrzyć)
ps Fajnie chodzić do takiej pracy z radością.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rysiek@AMS
Forumowicz
Auto: 1,400 HP EVO VIII
Kraj/Country: USA
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 65 Skąd: Chicago IL
|
Wysłany: 07-05-2009, 18:19
|
|
|
Dziekuje bardzo za mily komentarz! Musze przyznac ze uwielbiam swoja prace
Z przyblizajazca sie data wyscigow budowa naszego evo jest w przyspieszonym tepie. W zeszla niedziele mielismy zlot samochodowy na ktorym okazalo sie 1,000 ludzi. Podczas tego zlotu pierwszy raz pokazalismy nasze evo publicznie, a oto kila zdjec z przygotowan :
Joe przygotowywuje tylni zdezak do malowania
Przygotowania evo na malowanie
Nasza chamownia przerabiana w komore malowania
wiecej przygotowan...
W drodze na malowanie
finalowe przygotowania przed malowaniem
Shane i Corey miksuja farbe
Shane sprawdzajac mieszanke
Corey ustawia pistolet do malowania
Evo po pierwszej warstwie farby
skonczone
z powrotem na fabrykacji
Shane I corey - dwojka odpowiedzialna za malowanie
A to jak evo wygladalo podczas zlotu
Poniedzialek po zlocie...
[B]Linie powietrza do podnosnikow
[B]Justin testuje ustawiane swaybars |
|
|
|
 |
|