Pierwsze Cudo. |
Autor |
Wiadomość |
Postremus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 192 Skąd: Łobez
|
Wysłany: 21-03-2009, 17:46 Pierwsze Cudo.
|
|
|
Witam
Jestem Łukasz i pochodzę z małej miejscowości Łobez.
Po skończeniu szkoły postanowiłem zabrać się za "robotę" i studia zaoczne. Na początek przygotowanie zawodowe. Dojeżdżałem do pracy samochodami znajomych. Fiat 126p , Seat Toledo , Volkswagen Golf 3 , Opel Astra , Volkswagen Polo. Lecz to nie było to. Postanowiłem, iż uzbieram troszkę pieniędzy na swoje własne autko. Zarabiając co miesiąc 660 zł trudno jest opłacić szkołę i odłożyć na samochód. Dałem radę. Pewnego dnia dostałem wiadomość, że jest do sprzedania tanio samochód. Mitsubishi Galant.... pomyślałem sobie może warto się przyjrzeć samochodowi. Zobaczyłem na własne oczy to cudo od razu mnie zainspirowało. Postanowiłem kupić.
Mitsubishi Galant 2.0 Benzyna + LPG. Pomyślałem, że to jest właśnie auto dla młodego "zawodnika". Autko posiada przyciemnione szyby oprócz przedniej. Nie wiem dokładnie ile pali gazu lecz tankując gaz za 60 zł (u mnie jest po 1.90) i przejechając 100 kilometrów zapala mi się czerwona kontrolka. Czeka mnie w nim sporo naprawy miedzy innymi.
Tarcze hamulcowe.
amortyzatory (tył)
opony
tłumik i itp.
Problemem jest to, iż rozładowuje mi akumulator po jednym dniu postoju. Prawdopodobnie jest to radio lecz patrząc niczego błędnego nie zauważyłem. Teraz spróbuję zrobić włącznik i wyłącznik radia osobno. Tłumik jest troszkę "podziurawiony" lecz fajnie "furka" xD Mam nadzieję, że mi troszkę posłuży
Zdjęcia -- >
 |
Ostatnio zmieniony przez Postremus 24-03-2009, 21:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Lechfan
Mitsumaniak P a w e ł

Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 403 Skąd: Wrocław/Kępno
|
Wysłany: 24-03-2009, 17:09
|
|
|
Mam taki sam problem jak ty. Po jednej/dwóch chłodniejszych nockach mam wyładowany akumulator, coś pobiera energię na wyłączonym silniku..
Daj znać jakbyś znalazł przyczynę takiego zachowania. Jak znajdę chwilę czasu to też przy tym coś poszperam.
Pozdrawiam i szerokości życzę. |
_________________ Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -
 |
|
|
|
 |
fck
Forumowicz

Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 342 Skąd: Płock
|
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 24-03-2009, 22:22
|
|
|
HB jest ładniejszy od sedana
A tak na poważnie to na początek posprawdzałbym wyłączniki drzwi, czyli światełka w drzwiach ,w bagażniku ewen. kontrolki i stacyjka - czy po wyjęciu kluczyka rozłącza wszystkie odbiorniki włącznie z radiem.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
Postremus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 192 Skąd: Łobez
|
Wysłany: 24-03-2009, 22:43
|
|
|
u157 napisał/a: |
(...) - czy po wyjęciu kluczyka rozłącza wszystkie odbiorniki włącznie z radiem.
Powodzenia. |
po 1 zgadzam się z HB wygląda lepiej ^^
po 2 po wyjęciu kluczyków odcinam zapłon. Nawet zegarek mi się nie świeci tylko radio mogę wtedy włączyć... |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 24-03-2009, 23:20
|
|
|
A lampki w drzwiach i w bagażniku. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
Postremus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 192 Skąd: Łobez
|
Wysłany: 25-03-2009, 06:22
|
|
|
u157 napisał/a: | A lampki w drzwiach i w bagażniku. |
Światła także się palą po odcięciu zapłonu. |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 25-03-2009, 21:45
|
|
|
Mam na myśli, czy nie zostają włączone po zamknięciu drzwi czy klapy bagażnika i wtedy rozładowują akumulator. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
Postremus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 192 Skąd: Łobez
|
Wysłany: 25-03-2009, 22:30
|
|
|
nie nie palą się. Wszystko zostaje wyłączone. Dziś odłączyłem radio zobaczę efekt |
_________________ Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0
 |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
Postremus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 192 Skąd: Łobez
|
Wysłany: 26-03-2009, 06:19
|
|
|
Aku w miarę nowy nawet na 2 jeżdżę Nie posiadam alarmu tylko centralny zamek. |
_________________ Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0
 |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-03-2009, 09:51
|
|
|
Witaj na forum
W temacie prądu w aucie warto zacząć od podstawowych czynnosci:
- przeczyszczenie klem
- uzupelnienie wody destylowanej w aku
- przeczyszczenie masy (pewnie juz dawno sruby pordzewialy, warto rozebrac, przeczyscic, przesmarowac)
- sprawdzenie czujników w drzwiach (tez mogly pordzewiec i robią zwarcie)
- na koniec naladowac akumulator tak aby sie porządnie wygrzał małym prądem przez noc.
- pozniej sprawdzić ile pradu auto ciągnie na postoju
- czy alernator laduje
itp.
Ostatnią rzecz jaką bym zrobił to oddzielny włącznik odcinający zasilanie radia |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-03-2009, 12:42
|
|
|
Najpierw sprawdź to o czym pisał Kofi, potem multimetr w rękę, przez niego podpinasz szeregowo klemę i sprawdź jaki masz pobób prądu. Możesz tym sposobem szukać także powodu rozładowywania aku. Na podłączonym multimetrze możesz np odpiąć radio, i zobaczysz czy jest różnica, w ten sam sposób mozesz posprawdzać wszystkie czujniki w drzwiach i bagażniku. |
|
|
|
 |
Postremus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 192 Skąd: Łobez
|
Wysłany: 26-03-2009, 15:36
|
|
|
Kofi napisał/a: | Witaj na forum
W temacie prądu w aucie warto zacząć od podstawowych czynnosci:
- przeczyszczenie klem
- uzupelnienie wody destylowanej w aku
- przeczyszczenie masy (pewnie juz dawno sruby pordzewialy, warto rozebrac, przeczyscic, przesmarowac)
- sprawdzenie czujników w drzwiach (tez mogly pordzewiec i robią zwarcie)
- na koniec naladowac akumulator tak aby sie porządnie wygrzał małym prądem przez noc.
- pozniej sprawdzić ile pradu auto ciągnie na postoju
- czy alernator laduje
itp.
Ostatnią rzecz jaką bym zrobił to oddzielny włącznik odcinający zasilanie radia |
1. Klemy czyste i czyszczone.
2. Woda w aku ok
3. Masa zrobione.
4. Aku naładowane przez noc. Nawet drugi aku także przez noc.
5. Alternator ładuje dziś sprawdzałem u elektryka.
Odłączyłem radio przekonam się czy to ono tyle problemów sprawia. Także mam zamiar zrobić włącznik tylko najpierw muszę dojść który to kabel od radia ;/. Mam taką prośbę gdzie ja znajdę odparownik (dobrze nazwałem?) ? . |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-03-2009, 18:18
|
|
|
Hmmm...nie wydaje mi sie aby podtrzymanie pamięci w radiu zabierało tyle prądu, że aku nie wytrzymuje. A ile prądu idzie w auto przy odłączonym zapłonie?
Może z masą radia coś nie tak? |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
|