Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsze Cudo.
Autor Wiadomość
Postremus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 192
Skąd: Łobez
  Wysłany: 21-03-2009, 17:46   Pierwsze Cudo.

Witam ;)

Jestem Łukasz i pochodzę z małej miejscowości Łobez.

Po skończeniu szkoły postanowiłem zabrać się za "robotę" i studia zaoczne. Na początek przygotowanie zawodowe. Dojeżdżałem do pracy samochodami znajomych. Fiat 126p , Seat Toledo , Volkswagen Golf 3 , Opel Astra , Volkswagen Polo. Lecz to nie było to. Postanowiłem, iż uzbieram troszkę pieniędzy na swoje własne autko. Zarabiając co miesiąc 660 zł trudno jest opłacić szkołę i odłożyć na samochód. Dałem radę. Pewnego dnia dostałem wiadomość, że jest do sprzedania tanio samochód. Mitsubishi Galant.... pomyślałem sobie może warto się przyjrzeć samochodowi. Zobaczyłem na własne oczy to cudo od razu mnie zainspirowało. Postanowiłem kupić.
Mitsubishi Galant 2.0 Benzyna + LPG. Pomyślałem, że to jest właśnie auto dla młodego "zawodnika". Autko posiada przyciemnione szyby oprócz przedniej. Nie wiem dokładnie ile pali gazu lecz tankując gaz za 60 zł (u mnie jest po 1.90) i przejechając 100 kilometrów zapala mi się czerwona kontrolka. Czeka mnie w nim sporo naprawy miedzy innymi.
Tarcze hamulcowe.
amortyzatory (tył)
opony
tłumik i itp.

Problemem jest to, iż rozładowuje mi akumulator po jednym dniu postoju. Prawdopodobnie jest to radio lecz patrząc niczego błędnego nie zauważyłem. Teraz spróbuję zrobić włącznik i wyłącznik radia osobno. Tłumik jest troszkę "podziurawiony" lecz fajnie "furka" xD Mam nadzieję, że mi troszkę posłuży ;)



Zdjęcia -- >









Ostatnio zmieniony przez Postremus 24-03-2009, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 24-03-2009, 17:09   

Mam taki sam problem jak ty. Po jednej/dwóch chłodniejszych nockach mam wyładowany akumulator, coś pobiera energię na wyłączonym silniku..
Daj znać jakbyś znalazł przyczynę takiego zachowania. Jak znajdę chwilę czasu to też przy tym coś poszperam.
Pozdrawiam i szerokości życzę.
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

 
 
 
fck 
Forumowicz


Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 342
Skąd: Płock
Wysłany: 24-03-2009, 20:56   

bardzo fajny galancik, szkoda ze nie sedan :o
_________________
Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 24-03-2009, 22:22   

HB jest ładniejszy od sedana :badgrin:
A tak na poważnie to na początek posprawdzałbym wyłączniki drzwi, czyli światełka w drzwiach ,w bagażniku ewen. kontrolki i stacyjka - czy po wyjęciu kluczyka rozłącza wszystkie odbiorniki włącznie z radiem.
Powodzenia.
 
 
Postremus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 192
Skąd: Łobez
Wysłany: 24-03-2009, 22:43   

u157 napisał/a:

(...) - czy po wyjęciu kluczyka rozłącza wszystkie odbiorniki włącznie z radiem.
Powodzenia.



po 1 zgadzam się z HB wygląda lepiej ^^
po 2 po wyjęciu kluczyków odcinam zapłon. Nawet zegarek mi się nie świeci tylko radio mogę wtedy włączyć...
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 24-03-2009, 23:20   

A lampki w drzwiach i w bagażniku.
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
Postremus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 192
Skąd: Łobez
Wysłany: 25-03-2009, 06:22   

u157 napisał/a:
A lampki w drzwiach i w bagażniku.


Światła także się palą po odcięciu zapłonu.
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 25-03-2009, 21:45   

Mam na myśli, czy nie zostają włączone po zamknięciu drzwi czy klapy bagażnika i wtedy rozładowują akumulator.
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
Postremus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 192
Skąd: Łobez
Wysłany: 25-03-2009, 22:30   

nie nie palą się. Wszystko zostaje wyłączone. Dziś odłączyłem radio zobaczę efekt :)
_________________
Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0

 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-03-2009, 22:55   

Postremus napisał/a:
Dziś odłączyłem radio zobaczę efekt
Dobry pomysł radyjko b.często jest powodem takich zachowań. A co z alarmem masz jakiś? to też często powód takiego zachowania. Aku stary czy w miarę nowy?
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Postremus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 192
Skąd: Łobez
Wysłany: 26-03-2009, 06:19   

Aku w miarę nowy ;) nawet na 2 jeżdżę :) Nie posiadam alarmu tylko centralny zamek.
_________________
Seat Toledo 1.6 vs Mitsubishi Galant 2.0

 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2009, 09:51   

Witaj na forum :)

W temacie prądu w aucie warto zacząć od podstawowych czynnosci:
- przeczyszczenie klem
- uzupelnienie wody destylowanej w aku
- przeczyszczenie masy (pewnie juz dawno sruby pordzewialy, warto rozebrac, przeczyscic, przesmarowac)
- sprawdzenie czujników w drzwiach (tez mogly pordzewiec i robią zwarcie)
- na koniec naladowac akumulator tak aby sie porządnie wygrzał małym prądem przez noc.
- pozniej sprawdzić ile pradu auto ciągnie na postoju
- czy alernator laduje

itp.

Ostatnią rzecz jaką bym zrobił to oddzielny włącznik odcinający zasilanie radia :?
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-03-2009, 12:42   

Najpierw sprawdź to o czym pisał Kofi, potem multimetr w rękę, przez niego podpinasz szeregowo klemę i sprawdź jaki masz pobób prądu. Możesz tym sposobem szukać także powodu rozładowywania aku. Na podłączonym multimetrze możesz np odpiąć radio, i zobaczysz czy jest różnica, w ten sam sposób mozesz posprawdzać wszystkie czujniki w drzwiach i bagażniku.
 
 
Postremus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 192
Skąd: Łobez
Wysłany: 26-03-2009, 15:36   

Kofi napisał/a:
Witaj na forum :)

W temacie prądu w aucie warto zacząć od podstawowych czynnosci:
- przeczyszczenie klem
- uzupelnienie wody destylowanej w aku
- przeczyszczenie masy (pewnie juz dawno sruby pordzewialy, warto rozebrac, przeczyscic, przesmarowac)
- sprawdzenie czujników w drzwiach (tez mogly pordzewiec i robią zwarcie)
- na koniec naladowac akumulator tak aby sie porządnie wygrzał małym prądem przez noc.
- pozniej sprawdzić ile pradu auto ciągnie na postoju
- czy alernator laduje

itp.

Ostatnią rzecz jaką bym zrobił to oddzielny włącznik odcinający zasilanie radia :?



1. Klemy czyste i czyszczone.
2. Woda w aku ok
3. Masa zrobione.
4. Aku naładowane przez noc. Nawet drugi aku także przez noc.
5. Alternator ładuje dziś sprawdzałem u elektryka.

Odłączyłem radio przekonam się czy to ono tyle problemów sprawia. Także mam zamiar zrobić włącznik tylko najpierw muszę dojść który to kabel od radia ;/. Mam taką prośbę gdzie ja znajdę odparownik (dobrze nazwałem?) ? .
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2009, 18:18   

Hmmm...nie wydaje mi sie aby podtrzymanie pamięci w radiu zabierało tyle prądu, że aku nie wytrzymuje. A ile prądu idzie w auto przy odłączonym zapłonie?
Może z masą radia coś nie tak?
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.