Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klekoczący zawór w DI-D- regulacja?
Autor Wiadomość
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 03-05-2009, 12:54   Klekoczący zawór w DI-D- regulacja?

Witam. Zastanawia mnie czy to normalne ze zamiast równej "gry" zaworów, głównie podczas przyspieszania (tylko gdy jest nierozgrzany) i podczas jazdy równym tempem, słychać dosyć głośny klekot wg mnie tylko jednego zaworu. Jest to trochę wkurzające bo słychać to bardzo na zewnątrz jadąc z otwartą szybą. Moje pytanie brzmi, czy mimo samoczynnej regulacji zaworów można samemu podkręcić i wyregulować zawory? Proszę o porady.
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 03-05-2009, 14:15   

W tym silniku zawory nie mają samoczynnej regulacji. Reguluje się je w miarę potrzeby za pomocą płytek może nadszedł ten czas kiedy to trzeba zrobić

 
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 03-05-2009, 17:31   

OOOO. Coś nowego. Nie wiedziałem. Dzięki. Te płytki się przykleja do zaworu czy jak? Gdzie mogę dostać takie płytki?
 
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2009, 20:02   

LukaszSZ999 napisał/a:
OOOO. Coś nowego. Nie wiedziałem. Dzięki. Te płytki się przykleja do zaworu czy jak? Gdzie mogę dostać takie płytki?

Przedmówcy chodziło chyba o szczelinomierz, czyli takie płytki stalowe o określonej grubości, które się wtyka w szczelinę i ustawia wielkość przerwy 8)

Pozdrawiam
Arthus
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-05-2009, 22:25   

Szczelinomierz kupisz w każdej Castoramie i innych, za jakieś 3 pln. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2009, 23:08   

arthus napisał/a:
LukaszSZ999 napisał/a:
OOOO. Coś nowego. Nie wiedziałem. Dzięki. Te płytki się przykleja do zaworu czy jak? Gdzie mogę dostać takie płytki?

Przedmówcy chodziło chyba o szczelinomierz, czyli takie płytki stalowe o określonej grubości, które się wtyka w szczelinę i ustawia wielkość przerwy 8)

Pozdrawiam
Arthus

nie chodzi wcale o szczelinomierz, tylko regulacja zaworów polega na podkładabych płytkach o róznej grubości celem ustawienia odpowiedniego luzu na zaworach.
Szczelinomierz służy do zmierzenia luzu zaworowego.
POzdrawiam
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-05-2009, 23:09   

JackD, ustawiałeś kiedyś zawory? Sam? U mnie były w ten sposób regulowane i wszystko jest ok.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2009, 23:12   

Piwor napisał/a:
JackD, ustawiałeś kiedyś zawory? Sam? U mnie były w ten sposób regulowane i wszystko jest ok.

Przy pomocy płytek. nie ustawiałem sam.
A dlaczego pytasz/>?
POzdr.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-05-2009, 23:15   

Szczelinomierzem da się to spokojnie zrobić. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2009, 23:24   

Piwor napisał/a:
Szczelinomierzem da się to spokojnie zrobić. :)

Coś bliżej? Podkładasz pod płytkę część szczelinomierza??
Czy to nie jakaś maniana. Przecież koszt płytki to wg róznych żródeł to 10-20 zł.
POzdr.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-05-2009, 23:26   

Eh, bez płytek, wystarczy szczelinomierz. Starczy już offtopu, bo nas pogonią zaraz. :P
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 05-05-2009, 00:09   

szczelinomierzem jest urządzeniem pomiarowym. A jeżeli luz nie mieści się w normie to wtedy trzeba podłożyć płytkę o odpowiednim wymiarze lub wymienić. Co do płytek to kupuje się je w kompletach. Jeżeli tylko na jednym zaworze jest nieodpowiedni luz to lepiej pojechać do zakładu który specjalizuje się we francuzach który posiada kilka kompletów płytek o różnych rozmiarach, wymienią wtedy tylko jedną i koszt tej regulacji będzie tańszy niż zakup kompletu.

W przeciwieństwie do innych modeli w tym silniku nie reguluje się luzu za pomocą śrub tak jak to jest w innych silnikach tutaj zawór popycha płytka (podkładka) na którą naciska wałek rozrządu jak to widać na załączonym wcześniej rysunku. Jest tam również napisane że jeżeli luz odbiega od normy trzeba zamienić (z angielskiego popychacz) podkładkę
 
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 05-05-2009, 17:54   

A słychać u was coś takiego jak u mnie, czy jest to raczej równa praca?
 
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2009, 23:16   

LukaszSZ999 napisał/a:
A słychać u was coś takiego jak u mnie, czy jest to raczej równa praca?

U mnie są podobne objawy.Na zimnym silniku w zakresie obrotów 1500-2000 silnik pracuje jakby nie pracował co którys raz jeden cylinder. Szczególnie ostatniej zimy było to bardzo odczuwalne. Teraz przy tych temperaturach nie jest to bardzo odczuwalne. Ja stawiam na zawory. Ale może to być też coś innego.
Pozdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.