Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Zasada działania kontroli wtrysku w TD
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-03-2011, 18:14   [EA6A/W 2.0TD] Zasada działania kontroli wtrysku w TD

Ostatnio przychodzą mi do głowy głupie pomysły. Tak więc narodziło się kolejne pytanie.

W TD 4D68 pompa jest sterowana elektronicznie przez ECU, które ustala czas wtrysku i kąt wtrysku na podstawie odczytów z czujników. M.in. z czujnika temp paliwa, temperatury powietrza i temp. silnika i chyba czujnika próżni.

Zastanawiam się, jak operując danymi z czujników, zmniejszyć dawkę paliwa wtryskiwaną do cylindrów. Chodzi o krótszy czas wtrysku z zachowaniem korekcji kąta. ECU dobiera czas względem powietrza, które jest dostarczane. Tutaj rodzi się pytanie. Czy im wyższa temp powietrza w dolocie, tym mniejsza dawka paliwa? Wydawało by się to logiczne... Powietrze o wyższej temp ma w tej samej objętości mniej cząstek tlenu, więc ECU powinno ograniczać dawkę paliwa. Jak sądzicie?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 02-03-2011, 18:41   

Ja się na tym nie znam, ale ciekawe właśnie czy istniałaby taka opcja, żeby zmniejszyć spalanie :) Jak to przestawić, żeby to zadziałało :roll:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-03-2011, 18:44   

Mam pomysł jak to zrobić. W zasadzie to większy projekt i żałuję, że nie wpadłem na to wcześniej bo bym z tego magisterkę robił :)

Zrobię analizę. Przydałby się tylko oscyloskop, a skoro nie ma to może pokuszę się o kompa pokładowego :)
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 02-03-2011, 18:48   

Działaj działaj, na zlocie i mi zrobisz :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 02-03-2011, 20:35   

odnośnie spalania hmm.... :shock:
Ostatnio zmieniony przez milo 10-08-2014, 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 03-03-2011, 11:16   

Owczar napisał/a:
Tutaj rodzi się pytanie. Czy im wyższa temp powietrza w dolocie, tym mniejsza dawka paliwa?
wydaje się logiczne, ale z drugiej strony prawdą też jest, że im uboższa mieszanka (mało paliwa) w komorze spalania, tym temperatura spalania jest większa, a wiadomo, ze temperatura ogólnie jest zła, błee i wogóle, więc majstrując przy ECU w celu zmniejszenia dawki paliwa, możesz narazić silnik na zbyt łatwe przegrzanie, a co za tym idzie uszkodzenie głowicy itp. Jeśli jednak chcesz się z tym bawić, to po co majstrować z "oszukiwaniem" ECU (bo podejrzewam, że będziesz próbował podwyższyć wskazania czujki temp) nie lepiej pogrzebać w mapach wtrysku??
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-03-2011, 18:34   

W galancie nie da się grzebać w mapach.
Chciałem oszukać mapy, bo planowałem wtrysk mgły wodnej.

Obmyśliłem już nawet układ sterujący wtryskiem i pracą silnika, ale narazie muszę się zająć innymi sprawami.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-03-2011, 18:42   

Rozumiem że próbujesz zamulić zamulony już i tak samochód :D obejrzyj lepiej Owczar schematy śmie wątpić że to takie proste głupie świece żarowe u mnie biorą dane z 2 selenoidów, selenoida na pompie wtryskowej z czujników temperatury z czujnika rotacji silnika a to tylko świece żarowe :D Najlepiej było by się jakoś podpiąć pod ECU i zbadać jak to działa :P sądzę że to bardziej skomplikowany układ i że dane zachowanie układu wtryskowego jest uzależnione od więcej niż nawet 3-4 informacji trafiających do ECU na raz :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-03-2011, 19:01   

Wszyc, to wszystko jest opisane w service manualu :) Nie zapominajmy, że to pompa mechaniczna z korekcją czasu i kąta wtrysku, więc prosta konstrukcja.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-03-2011, 09:44   

większe ciśnienie doładowania i większe ciśnienie wtrysku i zimne powietrze dolotu do silnika = mniejsze spalanie i lepsza dynamika ( w poprzednim galancie 1.8 td 1989 r zastosowałem intercooler i zwiększyłem ciśnienie doładowania turbiny spalanie trasa 5 l i autko dużo bardziej żwawsze )
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.