[EA6A/W 2.0TD] Zasada działania kontroli wtrysku w TD |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-03-2011, 18:14 [EA6A/W 2.0TD] Zasada działania kontroli wtrysku w TD
|
|
|
Ostatnio przychodzą mi do głowy głupie pomysły. Tak więc narodziło się kolejne pytanie.
W TD 4D68 pompa jest sterowana elektronicznie przez ECU, które ustala czas wtrysku i kąt wtrysku na podstawie odczytów z czujników. M.in. z czujnika temp paliwa, temperatury powietrza i temp. silnika i chyba czujnika próżni.
Zastanawiam się, jak operując danymi z czujników, zmniejszyć dawkę paliwa wtryskiwaną do cylindrów. Chodzi o krótszy czas wtrysku z zachowaniem korekcji kąta. ECU dobiera czas względem powietrza, które jest dostarczane. Tutaj rodzi się pytanie. Czy im wyższa temp powietrza w dolocie, tym mniejsza dawka paliwa? Wydawało by się to logiczne... Powietrze o wyższej temp ma w tej samej objętości mniej cząstek tlenu, więc ECU powinno ograniczać dawkę paliwa. Jak sądzicie? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 02-03-2011, 18:41
|
|
|
Ja się na tym nie znam, ale ciekawe właśnie czy istniałaby taka opcja, żeby zmniejszyć spalanie Jak to przestawić, żeby to zadziałało |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-03-2011, 18:44
|
|
|
Mam pomysł jak to zrobić. W zasadzie to większy projekt i żałuję, że nie wpadłem na to wcześniej bo bym z tego magisterkę robił
Zrobię analizę. Przydałby się tylko oscyloskop, a skoro nie ma to może pokuszę się o kompa pokładowego |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 02-03-2011, 18:48
|
|
|
Działaj działaj, na zlocie i mi zrobisz |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 02-03-2011, 20:35
|
|
|
odnośnie spalania hmm.... |
Ostatnio zmieniony przez milo 10-08-2014, 11:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 03-03-2011, 11:16
|
|
|
Owczar napisał/a: | Tutaj rodzi się pytanie. Czy im wyższa temp powietrza w dolocie, tym mniejsza dawka paliwa? | wydaje się logiczne, ale z drugiej strony prawdą też jest, że im uboższa mieszanka (mało paliwa) w komorze spalania, tym temperatura spalania jest większa, a wiadomo, ze temperatura ogólnie jest zła, błee i wogóle, więc majstrując przy ECU w celu zmniejszenia dawki paliwa, możesz narazić silnik na zbyt łatwe przegrzanie, a co za tym idzie uszkodzenie głowicy itp. Jeśli jednak chcesz się z tym bawić, to po co majstrować z "oszukiwaniem" ECU (bo podejrzewam, że będziesz próbował podwyższyć wskazania czujki temp) nie lepiej pogrzebać w mapach wtrysku?? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-03-2011, 18:34
|
|
|
W galancie nie da się grzebać w mapach.
Chciałem oszukać mapy, bo planowałem wtrysk mgły wodnej.
Obmyśliłem już nawet układ sterujący wtryskiem i pracą silnika, ale narazie muszę się zająć innymi sprawami. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-03-2011, 18:42
|
|
|
Rozumiem że próbujesz zamulić zamulony już i tak samochód obejrzyj lepiej Owczar schematy śmie wątpić że to takie proste głupie świece żarowe u mnie biorą dane z 2 selenoidów, selenoida na pompie wtryskowej z czujników temperatury z czujnika rotacji silnika a to tylko świece żarowe Najlepiej było by się jakoś podpiąć pod ECU i zbadać jak to działa sądzę że to bardziej skomplikowany układ i że dane zachowanie układu wtryskowego jest uzależnione od więcej niż nawet 3-4 informacji trafiających do ECU na raz |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-03-2011, 19:01
|
|
|
Wszyc, to wszystko jest opisane w service manualu Nie zapominajmy, że to pompa mechaniczna z korekcją czasu i kąta wtrysku, więc prosta konstrukcja. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 05-03-2011, 09:44
|
|
|
większe ciśnienie doładowania i większe ciśnienie wtrysku i zimne powietrze dolotu do silnika = mniejsze spalanie i lepsza dynamika ( w poprzednim galancie 1.8 td 1989 r zastosowałem intercooler i zwiększyłem ciśnienie doładowania turbiny spalanie trasa 5 l i autko dużo bardziej żwawsze ) |
|
|
|
 |
|