Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] problemy paliwowe kontra Tactrix / EvoScan
Autor Wiadomość
delux 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari Gdi 2000
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-10-2008, 13:25   [Cari 1.8 GDI] problemy paliwowe kontra Tactrix / EvoScan

Jak widziałem panowie od Galanta już próbowali:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=tactrix

Mam kabelek i evoscana, bawię się diagnostyką problemu paliwowego.
Wykukałem sobie numerek parametru odpowiadający jak się zdaje za ciśnienie paliwa po stronie wysokiej i widzę wyraźne wahania (drgania) jak przyspieszam (próbuje przyspieszać ;) ).

Może ktoś ma podobne doświadczenia i może się nimi podzielić?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-10-2008, 19:53   

Zapodaj o który parametr ci chodzi to mogę w swojej wykres zrobić z tego odczytu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
delux 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari Gdi 2000
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-10-2008, 20:18   

u mnie to jest 87, jak wrzucisz na jeden wykres 87, inj. duty cycle i rpm to zobaczysz jak ciśnienie spada (a może u Ciebie nie) z obrotami, u mnie spada też ze wzrostem inj. duty cycle.

Wogóle chętnie zobaczyłbym logi sprawnego wozu dla powównania, zwłaszcza air flow itp.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-10-2008, 20:25   

Pobawię się EvoScan w weekend to zrobię wykres tych parametrów.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
delux 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari Gdi 2000
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-11-2008, 18:01   

i jak tam?
:)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-11-2008, 13:18   

Niestety zarobiony byłem i nie miałem czasu na EvoScan ale postaram się w tygodniu na przejazd podpiętym laptopem...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
adipaw
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2008, 15:08   

saphire pytanko przy okazji.
dasie tym twoim kablem i tym evoscanem błąd poduchy wywalić??
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-11-2008, 21:16   

Nie sądzę bo błąd poduchy "siedzi" w kompie od SRS a nie w ECU - to chyba tylko MUT'em w serwisie ci zrobią.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
delux 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari Gdi 2000
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-11-2008, 08:51   

w razie czego to ja nadal bardzo chętnie :mrgreen:

[ Dodano: 11-11-2008, 12:21 ]
do teraz zainstalowałem po stronie niskiej wskaźnik i nie pokazuje spadków jednak ciśnienie jest za wysokie jak na manualowe 3.24Bar (wg wskaźnika 3.9Bar).
Nie do końca ufam temu wskaźnikowi bo jest raczej pasztetowy.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-04-2009, 11:51   

delux napisał/a:
u mnie to jest 87, jak wrzucisz na jeden wykres 87, inj. duty cycle i rpm to zobaczysz jak ciśnienie spada (a może u Ciebie nie) z obrotami, u mnie spada też ze wzrostem inj. duty cycle.

Wogóle chętnie zobaczyłbym logi sprawnego wozu dla porównania, zwłaszcza air flow itp.


BTW. w końcu zabieram się za ten wykres ale 87 w hex jak dla EvoScan czy to w dec podałeś i jakiś przelicznik wzoru dla EvoScan czy tak surowe dane?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
delux 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari Gdi 2000
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-04-2009, 16:43   

87 hex, przelicznik trzeba ustalić. kolega ze sprawną jak na moje oko pompą miał ~150 jednostek w normie czyli ??? MPa :D
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-04-2009, 18:25   

Parametr 87 hex u mnie stale waha się między 143 a 159. Jeśli to rzeczywiście ciśnienie to muszę popatrzeć jakie są "normalne" wartości pompy by to odpowiednio przeliczyć ale przy czujniku ciśnienia atmosferycznego przeliczają na kPa mnożąc odczyty przez 2 a wtedy miał bym między 280-318 kPa - wg Workshopa na biegu jałowym podają że pompa ma 265 kPa więc może takie przeliczenie ma sens.

Przy okazji dla niedowiarków czy oszczędniej hamować silnikiem czy na luzie - przy hamowaniu silnikiem lambda=0 oraz wtryskiwacze=0 więc paliwo nie jest podawane.

Tutaj masz log tekstowy do pobrania - to CSV więc można go otworzyć choćby w Excell'u jako plik tekstowy z separatorem , (przecinkiem): EvoScanDataLog_2009.04.18_13.37.25.zip

[ Dodano: 18-04-2009, 18:25 ]
Poniżej najnowsze wykresy - trasa jakieś 1km dość stromo pod górę, później 2km z góry, później 0.5km pod górę, 1km po płaskim i znów 0.5km pod górę:











_________________
Bartek `saphire` Siębab
Ostatnio zmieniony przez saphire 19-04-2009, 17:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
delux 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari Gdi 2000
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-04-2009, 13:25   

dzięki, to potwierdza moje obserwacje.
niestety moje negatywne doświadczenia z tą prześwietną konstrukcją są już dużo dalej :?
pozdr

[ Dodano: 20-04-2009, 07:34 ]
saphire napisał/a:
miał bym między 280-318 kPa - wg Workshopa na biegu jałowym podają że pompa ma 265 kPa więc może takie przeliczenie ma sens.


btw
te kPa to chyba po stronie niskiego ciśnienia, pompa daje kilka MPa czyli kilkadziesiąt barów...
 
 
sudan
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2009, 09:43   

co jeszcze mozna zrobic pprogramem evoscan ?? czy mozna wyregulowac wolne obroty w GDI ? widzialem wczoraj jak hula VAG w seacie leonie i jestem pod wrazeniem.
zadalem pytanie juz na forum volvo wiec zadam i u Was : jakiego programu potrzebuje JA skoro mam volvo z silnikiem mitsubishi :?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-05-2009, 11:30   

delux napisał/a:
dzięki, to potwierdza moje obserwacje.
niestety moje negatywne doświadczenia z tą prześwietną konstrukcją są już dużo dalej :?
pozdr

[ Dodano: 20-04-2009, 07:34 ]
saphire napisał/a:
miał bym między 280-318 kPa - wg Workshopa na biegu jałowym podają że pompa ma 265 kPa więc może takie przeliczenie ma sens.


btw
te kPa to chyba po stronie niskiego ciśnienia, pompa daje kilka MPa czyli kilkadziesiąt barów...


Ano po stronie wysokiego to jest chyba między 4-5 MPa tyle że nie wiadomo o który pomiar chodzi w tym parametrze - czy niskiego czy wysokiego właśnie... :rolleyes:

[ Dodano: 05-05-2009, 11:33 ]
sudan napisał/a:
co jeszcze mozna zrobic pprogramem evoscan ?? czy mozna wyregulowac wolne obroty w GDI ? widzialem wczoraj jak hula VAG w seacie leonie i jestem pod wrazeniem.
zadalem pytanie juz na forum volvo wiec zadam i u Was : jakiego programu potrzebuje JA skoro mam volvo z silnikiem mitsubishi :?


Skoro masz silnik GDI to właśnie np. EvoScan się nadaje (choc bardziej pod Evo jest robiony).

Co do wolnych obrotów to regulacja jest mechanicznie śrubkami w przepustnicy a jedynie kontrola parametrów na kompie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.