[C58A 1.8] pali a zaraz gaśnie.... |
Autor |
Wiadomość |
wilson [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2008, 11:46 [C58A 1.8] pali a zaraz gaśnie....
|
|
|
Panowie prosze o pomoc w zidentyfikowaniu problemu: posiadam Colta z 91r z motorkiem 1.8 Gti i w ostatnim czasie coś się podziało...zaczęło sie niewinnie- przerywał czasem na wolnych obrotach i podczas mocniejszego przyspieszania w pewnym momencie jakby go cos przyduszało ale zaraz zbierał sie spowrotem. z czasem było coraz gorzej gdyż przestał trzymać obroty i gasł na wolnych obrotach... w ostatnim czasie podczas jazdy zauważyłem dźwięki jak w maluchu gdy zapłon byl przestawiony i zaraz później skończyło sie rumakowanie. teraz wygląda to tak ze odpalam,pracuje chwilke na wolnych obrotach po czym sam gaśnie..odpalam-znowu to samo.natomiast gdy po odpaleniu dodam gaz,momentalnie gaśnie jakbym odcinał zapłon... mieszkam w nowym miejscu,nie mam znajomych a tym bardziej kasy na mechanika wiec proszę o pomysły,od czego zacząć?? |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2008, 12:53
|
|
|
Nie wiem jak to wygląda w 1.8 ale w 1.5 identyczne objawy miałem jak padała optyka w aparacie zapłonowym. W moim przypadku wystarczyło polutować na nowo płytke z optyką aparatu, jak poszukasz na forum to gdzieś kiedyś był opis jak to zrobić. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24332 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-12-2008, 16:12
|
|
|
ECU |
|
|
|
 |
wilson [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2008, 20:19
|
|
|
http://moto.allegro.pl/it...owa_aparat.html czy chodzi o cos takiego?? nie rozumiem dokladnie. czyli szukac przyczyny w elektronice?? ktos podsunal mi pomysl ze to pompa paliwa... bardzo prosze o dokladniejsza diagnoze lub opis z gory dzieki. pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-12-2008, 22:18
|
|
|
wilson, ECU czyli komputer sterujący silnikiem. Czy CE Check Engine świeci się stale lub wcale? Zmieniłeś kondensatory w ECU? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
wilson [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2008, 13:28
|
|
|
ten komputer ktory umieszczony jest (przynajmniej u mnie)nad lewem tylnym nadkolem? szczerze nie zrobilem jeszcze nic konkretnego gdyż uslyszalem tyle teorii ilu "mechanikow" wysluchalem.... gdzie te kondensatory sie znajduja? CE zaswieca sie po zapaleniu silnika i po chwili gasnie. aha sprawdzalem akumulator na poczatek i okazalo sie ze jest totalnie juz zrypany.ma to znaczenie? gdyby mialo sprobowalem zapiac kablami rozruchowymi do innego samochodu i gdy go odpalilem i nadal byly spiete kablami to Colt przy delikatnym dodawaniu gazu skrobal sie wyzej na obroty ale krztusil sie no po chwili gasł... jestem zmuszony sam usunac ta usterke ale w elektronice jestem zielony wiec nie wiem jak dokladniej przedstawic moj problem.... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21951 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-12-2008, 17:02
|
|
|
wilson napisał/a: | ten komputer ktory umieszczony jest (przynajmniej u mnie)nad lewem tylnym nadkolem? | Nie. Tem komputer, o którym mówimy znajduje się pod deską rozdzielczą na przednim prawym słupku (pasażera). wilson napisał/a: | gdzie te kondensatory sie znajduja? | W w/w komputerze. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24332 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-12-2008, 21:16
|
|
|
poczytaj moja strone WWW |
|
|
|
 |
wilson [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2008, 18:25
|
|
|
ECU wymontowane i rozkrecone.na pierwszy rzut oka widac jakby juz ktos cos przy tym cos grzebal.plytkanieco rozni sie od tej na zdjeciu ze stronki Krzyzaka. wyglada wogle jakby jeden z tych kondensatorow byl wymieniany. natomiast inny element wyglada na przepalony bo jest osmolony.ni wiem jak go opisac. tu jest zdjecie http://www.wrzuta.pl/obraz/q3DvFGnzVI/ecu_colt (spalony element to ten zaraz nad najwiekszym kondensatorem) co z tym zrobic?? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2008, 20:15
|
|
|
Pisz do Bartek. Naprawia ECU. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
wilson [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2009, 21:12
|
|
|
dzieki panowie. okazalo sie ze to faktycznie kondensatory,wogle to juz ktos majstrował przy ECU. Bartek fachowo zadzialal i Colt smiga:) pozdrwiam |
|
|
|
 |
|