Zamknięty przez: swinks_UK 13-05-2009, 13:46 |
korek wlewu oleju - rozpadł się |
Autor |
Wiadomość |
futro68
Mitsumaniak

Auto: L-400, Astra H, Nissan NV200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2006 Posty: 208 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-05-2009, 15:34 korek wlewu oleju - rozpadł się
|
|
|
Witam
chciałem się podzielić moją ostatnią przygodą z korkiem wlewu oleju. Któregoś dnia stwierdziłem, że mam plamę oleju pod autem. Po otwarciu maski okazało się, że w korku jest spora dziura a dolne mocowanie z blaszką gdzieś zniknęło. Sporo wcześniej jeździłem, więc mocno się przestraszyłem szczególnie brakiem owego mocowania, które mogło mi zrobić spustoszenie w silniku. Zamówiłem nowy korek na allegro i za radą Krzyżaka (po raz kolejny wielkie dzięki) zdjąłem pokrywę zaworów żeby poszukać zguby. Na szczęście daleko nie uciekła ale byłem już ciężko przerażony widmem naprawy silnika.
Ku przestrodze: nie naginajcie blaszek mocowania żeby wam korek lepiej trzymał - lepiej zamówić nowy - mnie kosztował 30 zł. Nie dawajcie też 2 uszczelek - co swego czasu zrobiłem - jak widać pomaga na jakiś czas ale potem roboty i stresu sporo.
Czeka mnie jeszcze mycie silnika ale to zostawiam sobie na deser |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 12-05-2009, 15:42
|
|
|
Witam
Bez popłochu nic by się nie stało so najwyżej poszła by do skrzyni korbowej i tyle dalej by nie poszła bo jest smok a po jakimś czasie mógłbyś mieć ją przy korku spustu oleju bo tam jest magnes bynajmniej powinien być
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-05-2009, 16:24
|
|
|
Wbrew pozorom taki kawałek metalu może narobić bałaganu głównie na górze silnika - w skrzyni korbowej utonie sobie w misce i szkód nie narobi, ale na górze może podejść pod dźwigienkę zaworową, lub co gorsze przyblokować sprężynę zaworu - wtedy bałagan gotowy.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 12-05-2009, 21:34
|
|
|
A to kolego jak udzielasz takiej odpowiedzi to nie wiesz jak zbudowana jest głowica i jak osadzone są prowadnice zaworów a również nie wiesz jaka jest strzałka ugięcia sprężyn zaworowych nie mówiąc o budowie kanałów olejowych
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2009, 22:02
|
|
|
wie i ma racje |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-05-2009, 09:04
|
|
|
mirekbdeblin napisał/a: | A to kolego jak udzielasz takiej odpowiedzi to nie wiesz jak zbudowana jest głowica i jak osadzone są prowadnice zaworów a również nie wiesz jaka jest strzałka ugięcia sprężyn zaworowych nie mówiąc o budowie kanałów olejowych
Pozdrawiam |
buahaha, sorki ale nie wytrzymałem, do kogo jak do kogo ale do Bartka takie słowa.... porównaj kolego swoja pozycję "POMÓGŁ" z pozycją Bartka pod avatarem i się pokajaj...
pzdr i luźnych warkoczy |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 13-05-2009, 13:40
|
|
|
Tu nie chodzi o krytyke tylko po co koleś jeden czy drugi ma bez potrzeby wpędzać się w koszta i brudfną robote. Apropo jak pomógł więcej razy to nie znaczy że jest bystrzak .Poprostu ma więcej czasu i stażu na forum i chwała mu Za to tak trzymaj Bartek tu się liczy każda podpowiedż .Co głowa to i inne rozwiązanie
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-05-2009, 13:45
|
|
|
Trzeba było choć raz widzieć rozebrany silnik by wiedzieć, że Bartek miał rację
Zamykam temat, bo panowie zrobiliście niezły OT |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-05-2009, 13:49
|
|
|
slusznie - nie znam drugiej takiej osoby jak Bartek, ktora lepiej sie zna na silnikach Mitsubishi
wierz na slowo - Bartek na pewno sie nie myli; gdy czegos nie wie, po prostu nie zabiera glosu |
|
|
|
 |
|