 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2G 95-99] kilka pytań nowego właściciela i powitanie |
Autor |
Wiadomość |
pTb
Nowy Forumowicz
Auto: 2G GS 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-05-2009, 11:25 [2G 95-99] kilka pytań nowego właściciela i powitanie
|
|
|
Przede wszystkim chcialbym wszystkich powitac gdyz jestem nowym uzytkownikiem forum. Pochodze z Lodzi i mam na imie Bartek.
Tydzien temu spelnilem pierwsze ze swoich marzen motoryzacyjnych a mianowicie zakup Eclipse 2G GS.
Probowalem przeszukac dotychczasowe tematy w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytania jednak nie do konca znalazlem to co chcialem dlatego pozwolilem sobie otworzc nowy temat.
Bardzo prosze o wsparcie i od razu zaznaczam ze jestem laikiem jesli chodzi o techniczna strone samochodow.
PS samochodzik jest jeszcze przed wstawieniem go do warsztatu w celu wykonania kilku podstawowych rzeczy jak wymiana rozrzadu (poprzedni wlasciciel nie byl mi w stanie udzielic informacji czy i kiedy byla poprzednia wymiana), oleju itp
1. Cisnienie oleju. Czy jest to w tym samochodzie normalne ze wskaznik cisnienia oleju dosc znaczaco skacze? Przy normalnej jezdzie utrzymuje sie on na polowie skali. Na biegu jalowym spada do 1/4 a podczas przyspieszania wchodzi ponad polowe do 3/4.
Dodam ze od czasu do czasu zapala sie pomaranczowa kontrolka oleju. 3 krotnie sprawdzalem poziom oleju. 2z3 poziom byl prawidlowy, za pierwszym razem wskazywalo ponizej minimum.
2. Kontrolka ABS. Poprzedni wlasciciel twierdzi, ze po wymianie klockow nie zostal prawidlowo podlczony czujnik. Objawy sa takie ze po odpaleniu samochodu wszystko jest w porzadku. Jednak wystarczy kawalek ujechac aby zapalila si pomaranczowa kontrolka ABS i utrzymuje sie ona caly czas.
3. Wymiana srodka tylnych swiatel. Samochod zostal zakupiony ze swiatlami ktore na allegro reklamowane sa jako Lexus style. Klosze sa wymienione jednak srodkowa czessc zostala pozostawiona oryginalna. Chcialbym ja wymienic tak aby byl caly komplet jednak nie bardzo wiem jak rozebrac tylni panel w bagazniku tak aby niczego nie uszkodzic
4. Obroty. mam wrazenie ze obroty sa za wysokie. Poczas pierwszego uruchomienia obroty przez 2 minuty utrzymuja sie na poziomie 1.5 tys. Po jakims czasie spadaja do okolo 1.1 - 1.2 . Czy to jest normalne czy za wysoko ?
5. Radio - czy znajdzie sie w Lodzi ktos kto moglby sie ze mna spotkac i pomoc mi troche w kwestii podlaczenia audio ? Radio otrzymalem z samochodem jednak jest ono nie podlaczone. Mam 3 wiazki kabli wygladajace jak podlczenie radia jednak nie bardzo mam pomysl jak sie do tego zabrac zeby czegos nie spsuc gdyz tak jak juz na poczatku wspomnialem jestem totalnym laikiem. Probowalem pokombinowac conieco jednak bez wiekszych efektow. Inna sprawa ze nie mam pewnosci czy radio nie jest trafione
Dzieki z gory za pomoc. |
_________________ pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-05-2009, 21:30
|
|
|
jeśli chodzi o ciśnienie oleju wygląda to ok, wg. książki (czyt. fabrycznie) przy 3000 obr/min wskazówka powinna być bardzo blisko kreseczki która znajduje się prawie w połowie skali, jeśli chodzi o kontrolke oleju, poczekaj do wymiany, powinno zniknąć, poziom oleju na rozgrzanym silniku powinien być po wymianie tak w połowie pomiędzy min a max
jeśli chodzi o abs to nieciekawie to wygląda gdyż sprzedający cie okłamał (najprawdopodobniej świadomie) gdyż klocki nie mają nic do kontrolki absu...
gdyby źle były podpięte czujniki zużycia klocków lub były by one zużyte to świeci się kontrolka ((!)) czyli ta sama co od ręcznego... jeśli swieci sie ABS to zacząłbym w twoim przypadku od zgłoszenia tego mechanikowi... niech najpierw sprawdzi czujniki magnetyczne (znajdują się przy ząbkach na każdej z piast) wiem na 100% że jak podniose auto z przodu na podnosnikach, odpale silnik i wbije bieg tak żeby się kręciły koła w powietrzu, użyje raz nawet delikatnie hamulca, to po chwili tak jak ty mówisz, zapali sie abs, bo widzi auto hamowało a tylne koła stoją gdy przednie się kręcą.
jeżeli to nie czujniki, pozostaje dalsza diagnoza, bezpieczniki od pompy i układów ABSu, sprawdzenie sprawności pompy i rozdzielacza...
sprawdź czy abs działa jak świeci sie kontrolka, i napisz, to pomyślimy dalej... bo jak działa tzn odblokowuje chociaż jedno koło to znaczy że można wykluczyć najbardziej kosztowne usterki tj. pompa...
co do tylnej blendy pomiędzy kloszami, niewiem jak to tam dokładnie jest w 2G ale na pewno warto zajżeć pod plastiki wewnątrz bagażnika, zdjąć je i sprawdzić czy niema śrób mocujących tą blendę... poszukam w książce serwisowej do Eclipsa 2G i jak coś więcej znajde napiszę...
co do obrotów, to tak, są za wysokie, jednak trzeba sprawdzić czy są jedynie do regulacji czy też padł silnik krokowy. pytanie brzmi, po odpaleniu na zimnym silniku jak długo utrzymują się obroty 1,500 i jak szybko spadają do 1,100 i jeszcze pytanie czy falują...
jeśli wolno spadają z 1,5 do 1,1 to znaczy że silnik krokowy działa jeśli chodzi o zamykanie, jeszcze sprawdź jego zamykanie. zrobisz to w prosty sposób, na rozgrzanym silniku przy wyłączonych światłach i wszystkim innym sprawdź obroty, potem włącz wszystko co sie da, a zacznij od klimy (najpierw wsiśnij guzik od klimy na 2gą pozycję a potem dopiero na 4 nawiew) potem szybko światła drogowe z halogenami, ogrzewanie szyby i nawet awaryjne zobacz jak się zachowają obroty, powinny w momencie włączenia klimy spaść o około 150-200obr/min i w około 1-2sekundy wrócić do poprzedniego poziomum tak samo po włączeniu wszystkiego innego, obroty powinny szybko się ustawiać na poprzedni poziom, jak tak to silnik krokowy jest 100% sprawny, jeżeli obroty wyrównują się dłużej około 7+ sekund i ustawiają się minimalnie poniżej poprzednich to znaczy że jedna cewka z dwóch jest padnięta, jeżeli wogóle nie podnosi obrotów (włączysz klime, spadną do np 900 i tak zostają, włączysz reszte i spadają niżej i tak zostają) to znaczy że padły 2 cewki
pomijając już silnik krokowy, czeka cie czyszczenie przepustnicy i ustawienie wolnych obrotów, bardzo dobrze opisuje to forumowicz "Krzyzak" na swojej wspaniałej stronie internetowej: http://mitsubishifan.webpark.pl/
znajdziesz tam działy: Czyszczenie przepustnicy; Obroty DOHC
przeczytaj i zrób, w razie pytan pisz do mnie lub krzyżaka
radio podpiąłbym Ci ja, znam się na car-audio lepiej niż na samych autach ale masz do mnie 300km więc odpada, poszukaj na forum kogoś z łodzi, może załuż nowy temat w dziale swojego rejonu, pewnie znajdzie się ktoś kto ci pomoże jak niechcesz tego robić sam... a czy działa sprawdź u kogoś znajomego kto ma standardowe kostki ISO i sprawdź czy działa, potem podpinajcie...
wogóle we wszystkim może by ci mógł ktoś pomóc jak znajdziesz kogoś z łodzi lub okolic, najlepiej ktoś z forum kto się naprawdę zna
aha jak oddasz auto w celu wymiany rozrządu, upwenij się że mechanik zna się na rozrządzie tego silnika, jest ze 2x bardziej skomplikowany niż inne "zwykłe", trzeba idealnie ustawić pozycje wszystkich elementów (wałki rozdządu, wałki wyważające....) i dobrze założyć hydrauliczny napinacz rozrządu, jak źle coś ustawi to będzie silnik wibrować i bedzie narażony na szybsze zużycie... (swoją drogą szczytny i dalegowzroczny cel wymieniać rozrząd, koszt ponad 1000zł u mechanika)
sprawdź poziom oleju w skrzyni, najlepiej jak mechanik też go wymieni, skrzynie eclips są częśto "rozjechane" i synchronizatory lubią powodować zgrzytanie biegów... warto wymienic, u mnie sie okazało że olej w skrzyni nie był wymieniany od 10 lat ... (swoją drogą ewenement)
puki co wszystko co mogę powiedzieć, napewno ktoś jeszcze mnie poprawi i coś dopisze
pdf'a service manuals znajdziesz na forum: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3452 |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
nezik
Forumowicz
Auto: e30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 258 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-05-2009, 03:01
|
|
|
ad. 3
moim zdaniem lepiej dołóż oryginalne światłado originalnej blendy zamiast szukać środka pod lexus. naprawde o wiele ładniej wyglądaja te światła w serii niż lexusowate zamienniki
pozdrawiam |
_________________ Mitsubishi Eclipse GST 2.0 turbo wejdź i skomentuj
Nie wstydźcie się, klikajcie 'Pomógł' |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-05-2009, 10:58
|
|
|
z tego co zrozumiałem On już ma tą blendę lexusowską...
pozatym to kwestyija gustu |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
pTb
Nowy Forumowicz
Auto: 2G GS 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-05-2009, 11:30
|
|
|
Przede wszystkim dziekuje za obszerna odpowiedz
Zeby sie nie pogubic raz dwa odpisze o swiatlach a potem o reszcie. Tak blende juz mam a swiatla mi sie podobaja Rzecz gustu jak slusznie zauwazyles.
Co do oleju to mam wlasnie nadzieje ze wszystko sie unormuje po wymianie. Tak jak mowisz przy takich obrotach wydaje mi sie ze jest ksiazkowo jednak to co mnie martwi to duze skoki (1/4 na luzie, prawie 3/4 przy 5-6 tys)
ABS - calkiem mozliwe ze mnie oklamal a uwierzylem dlatego ze pamietam z innych samochodow ktore posiadalem ze po wymianie klockow chyba w golfie 3 albo w toyocie carinie byla taka sytuacja ze abs sie swiecil az sie klocki nie dotarly.
Na pewno zglosze to mechanikowi z nadzieja ze bedzie to cos co nie zabije mojego portfela w sumie autka staram sie nie ruszac poki co bo wole zeby sie za niego wzial fachowiec zanim zrobie mu potencjalna krzywde takze chyba nie bede testowal dzialania ABS. Wole zeby nie bylo jeszcze gorzej Pytanie tylko czy pomaranczowy kolor juz oznacza ze jest cos spieprzone czy jest to tylko jakas informacja a jesli padl by system to byloby czerwono ?
Blenda - na pewno trzeba zdjac plastik i na pewno sa sruby bo na blendzie jest zamocowanych kilka wkretow. Moj dylemat tyczy sie zdjecia samej oslony plastikowej od wewnatrz bo nie mam zadnego punktu zaczepienia czy jest to na jakis kolkach i trzeba to po prostu mocno pociagnac czy jak
Wyzsze oborty po odpaleniu nie utrzymuja sie dramatycznie dlugo. Jest to kwestia 2-3 minut jak zaobserowalem.
Falowania nie zauwazylem.
Co do klimy i innych to stestuje to tak jak mowisz jednak poki co odioslem wrazenie ze wzystko w tym temacie jest ok. Oczywiscie nie wiedzac tego co napisales nie zwracalem na to specjalnej uwagi ale nie rzucilo mi sie w oczy nic co byloby nienormalne.
Lekturki poczytam dziekuje za informacje.
Jesli chodzi o radyjko to chciec bym chcial ale wiedza mnie skutecznie ogranicza
Z cena rozrzadu mnie przeraziles aczkolwiek nie wiem czy nie wyrazilem sie zle. Chodzi mi oczywiscie tylko o wymiane paska gdyz autko ma przejechane 150k a nie wiem czy to bylo robione. Moze jest to kwestia znow mojego laictwa i uzycia zlej terminologii
Jesli chodzi o skrzynie to czytalem przed kupnem ze jest to dosc newralgiczny punkt w eclipsach ale dzialanie skrzyni nie daje powodow do obaw poki co. Oczywiscie poprosze o rzucenie okiem na to.
Jeszcze raz dziekuje za pomoc. |
_________________ pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
 |
nezik
Forumowicz
Auto: e30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 258 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-05-2009, 18:31
|
|
|
Ja natomisat czytałem, że to skrzynia jest trwała a sprzęgło szybko odpada z zawodów. Jeżdżę GS-T i jak narazie faktycznie musiałem wymienic sprzegło (na mocniejsze) a ze skrzyni jestem zadowolony, bo trzyma się twardo pomimo, że ostro dostaje ode mnie. Wymiana paska rozrządu to naszczęście nie są tak wysokie koszty, z resztą nie pomogę. Gratuluję zakupu i pozdrawiam. |
_________________ Mitsubishi Eclipse GST 2.0 turbo wejdź i skomentuj
Nie wstydźcie się, klikajcie 'Pomógł' |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-05-2009, 21:51
|
|
|
odpowiem Ci jeszcze raz: co do oleju to chodzi ci wskazóweczka jak złoto... idealnie tak ma być, jakbyś na zimnym silniku na wolnych obrotach miał tą 1/4 wskaźnika to racja, tragedia i lepiej go nieodpalać, na zimnym silniku, po nocy zaraz po odpaleniu na wolnych obrotach wskazówka powinna być mniej więcej w połowie, za kreseczką, albo nawet troche za połową, bo wtedy olej jest jeszcze zimny i gęsty i bardzo lepki, po rozgrzaniu silnika ma być na wolnych 1/4, przy 3000tys/obr ma być przy kresce a przy 6000 tys/obr maxymalnie na 4/5 skali albo jak ty masz to lepiej 3/4, nic dodać nic ująć... problem można by odczytać z komputera ECU przy pomocy palmtopa albo diody przez złącze diagnostyczne i znaleźć konkretne rozwiązanie...
co do absu, sprawdzając go teraz nic nie uszkodzisz, niema takiej możliwości... poprostu przy 60km/h zahamuj lekko a po 2óch sekundach hamowania naciśnij na max (tak jest delikatniej dla zawieszenia) i zobacz czy zacznie ci działać a kontrolka absu świeci tylko na zółto i nie zaświeci sie na czerwono nawet jakbyś powyjmował hamulce i jechał 300 na godzine ;p
sprawdzałem w instrukcji do eclipsa 2g, blenda jest na ŚRUBACH i to chyba 7 śrub (nie widziałem dokładnie ile bo dużo kresek na schemacie a nie jest to w super rozdzielczości)
musisz ściągnąć plastiki od środka, żeby wyjąć część środkową musisz wyjąć boczne, niestety... są głównie na plastikowych kołkach, w paru miejscach na śrubach ale to z czasem je odkryjesz i raczej nic nie urwiesz jak będziesz cierpliwy i dokładny
jak nie ma falowania obrotów to super, znaczy że uszczelki i gumki są wpożądku i nie łapie lewego powietrza, co do tych testów co opisałem to ważne, bo zadaniem krokowego jest właśnie ustawianie obrotów, jak silnik jest odciążony to obroty przy tej samej ilości mieszanki wzrastają, wtedy silnik się wykręca i blokuje troche powietrza i obniżają się obroty, jak włączysz coś np. klime to obciążasz mocno silnik, wtedy musi sie wkręcić i dać do silnika więcej powietrza i podnieść obroty... taki jego zakichany los że ma tyle pracy ;p
ciśnienia oleju, kontrole absu i przedewszystkim układu dolotowego w tym silnika krokowego można przeprowadzić i sprawdzić również po podpięci auta do komputera... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
pTb
Nowy Forumowicz
Auto: 2G GS 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-05-2009, 21:32
|
|
|
co do oleju to dziwne tylko ze czasem sie zapali kontrolka i zauwzylem az sie utrzymuje do czasu az sie troche rozgrzeje. No coz dzis autek poszedl do mechanika.
I wlasnie tutaj mam jedno pytanie. powiedziano mi tam ze wymiany pasków (bo ponoc sa dwa a nie jeden - nie wiem nie znam sie) stacja obslugi poazdow sie nie podejmie bo to wg nich bez sensu i nic nie zmienia. Caly rozrzad i owszem ale za 1.3 tysia.
Maja racje czy moze probuja wkrecic ?
ABS . nie dzialal a konktorlka byla pomaranczowa. Maja mi sprawdzic czujniki najpierw.
Co do blendy to juz zdjalem plastik tylko brakuje mi klucza zeby odkrecic.
Przeprowadzilem test z klima itd i szok
Tzn za pierwszym razem. Obroty 1.2 wlaczam wszystko i skacza do 1.5 i powoli oapdaja. A ja mam w pamieci ze piszesz ze powinny spadac a potem wzrastac. Kolejne 3 testy przebiegly dokaldnie tak jak to opisales Czyli chyba jest w porzadku
mam nadzieje ze nie okaze sie najgorsze we wszystkim |
_________________ pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
 |
awg
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 15 Skąd: gryfice
|
Wysłany: 05-05-2009, 22:11
|
|
|
1300 z czesciami czy sama robocizna ?:] ciekawe czy ori czesci czy jakies badziewne zamienniki. anyway duzo... |
|
|
|
 |
pTb
Nowy Forumowicz
Auto: 2G GS 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-05-2009, 07:08
|
|
|
awg napisał/a: | 1300 z czesciami czy sama robocizna ?:] ciekawe czy ori czesci czy jakies badziewne zamienniki. anyway duzo... |
Za wszystko. Ale serio nie wymienia sie samych paskow ?
No bo przy 150tysiach i braku informacji czy cokolwiek bylo z tym robione chyba narazam sie troszke zostawiajac wszystko jak jest.
Z drugiej strony wymiana kompletu to jednak droga zabawa, zreszta juz zenek_bb napisal :
"swoją drogą szczytny i dalegowzroczny cel wymieniać rozrząd". Cholera glupi jestem |
_________________ pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
 |
awg
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 1g GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 15 Skąd: gryfice
|
Wysłany: 06-05-2009, 09:15
|
|
|
nie wymienia sie samych paskow. nie wiadomo kiedy to bylo robione i w jakim stanie sa rolki, a przedewszystkim napinacz. teraz nie zrobisz kompletu to pozniej bedziesz robil glowice ;] |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-05-2009, 10:01
|
|
|
awg ma racje... lepiej rozrząd zrobić... jeżeli niechcesz tego zrobić teraz to proponuję jeździć puki co ostrożniej, nie manewrować na parkingu na wolnych obrotach i wogóle unikać możliwości żeby auto miało niższe obroty niż 700/min i nie wyższe niż 5 tys, i ostrożnie z redukcjami i gazowaniem na luzie, zeby silnik niebył gwałtownie rozkręcany...
nie wymienia się samych pasków... koniecznie paski + hydrauliczny napinacz (jak zostawisz stary to z nowym paskiem i tak nie pojeździsz długo, jedna z najdroższych części, około 700zł) rolki prowadzące/napinające też się wymienia, ale w celu maxymalnego ucięcia kosztów można zostawić stare ale uwcześnie trzeba je dokładnie sprawdzić pod kątem wytarcia bierzni, ogólnego stanu wizualnego, szczelności (niektóre wałki) i przedewszystkim czy bardzo lekko chodzą... ale to temat tabu.. tak się nie robi ;/
troche tak pojeździsz i zdecydujesz, czy naprawde kochasz to auto i będziesz nim jeździł, długo go miał i szanował... bo jak masz sprzedać po lecie to sie nie kalkuluje (przynajmniej dla ciebie)...
1300 jak ci powiedział to dobra cena, jednak niemożesz mieć pewności co do części jakie ci tam zamontują... proponowałbym żebyś samemu skompletował potrzebne części a oni niech ci je tylko założą... byłoby pewniej... i niestety troche drożej... ale czy warto oszczędzać na rozrządzie? sam musisz sobie odpowiedzieć na te pytania... ;/
co do obrotów, widzę że silniczek krokowy i IPS działają bez zarzutu, fałszuwego powietrza też raczej niema... zostaje tylko wyregulować wolne oboty, wtedy jeśli coś jest nietak się ujawni... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-05-2009, 14:35
|
|
|
W/g ksiązki serwisowej Ecli to :
Paski i rolki co 90tkm, hydrauliczny napinacz paska rozrządu co 270tkm, na orginalnych częściach oczywiście.
W rzeczywistości jeśli robisz rozrząd na zamiennikach to co 70tkm napinacz co drugą wymianę. Przy rozrządzie trzeba oprócz pasków wymienić obowiązkowo: rolki, simeringi, pompę wody. Napinacz hydrauliczny czasami można odpuścić, ale to już musi zadecydować fachowy mechanik który robi z tymi silnikami często, po wyciągnięciu napinacza na wierzch. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-05-2009, 22:28
|
|
|
i tak oto masz fachowy pogląd na tą sprawę od fachowca Adaho
napisz co zrobiłeś/robisz, Twoje informacje na pewno przydadzą się komuś innemu ;D |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2009, 13:35
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | napisz co zrobiłeś/robisz, Twoje informacje na pewno przydadzą się komuś innemu ;D |
Napisałem u góry wszytko w kwestii rozrządu, mój mechanik stwierdził że napinacz akurat w moim aucie jest OK i dał na niego gwarancje na takiej zasadzie, że jak napinacz sie rozleci przez 70tkm to zwraca koszty naprawy. Akurat "mój" mechanik to doświadczony człowiek w kwesti Mitsu, 10 lat pracy w ASO robi swoje . Jak masz jakieś pytania to pisz jak tylko znam odpowiedz to napisze |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
|
|