Pakiet startowy |
Autor |
Wiadomość |
blizna
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 78 Skąd: Głubczyce
|
Wysłany: 05-05-2009, 16:57 Pakiet startowy
|
|
|
Witam
Chcę wreszcie troche pomajstrować w Sigmie, wymienić chłodnicę bo jest w złym stanie i niektóre rzeczy bo od kiedy ją kupilem nie bylo czasu. Proszę o cenne wskazówki ile i jakich płynów będę potrzebował: płyn chłodniczy, hamulcowy, wspomaganie, sprzęgło i co wam jeszcze przychodzi do głowy. Jeśli są jakieś rzeczy na które szczególnie należy uważać to również proszę. Linki z Warsztatu także się przydadzą
Z góry dziękuję i pozdrawiam |
|
|
|
 |
piotr_dwt
Nowy Forumowicz mitsumaniak

Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lip 2008 Posty: 10 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: 05-05-2009, 20:01
|
|
|
płyn chamulcowy- DOT3 lub DOT4
wsp.sprzęgła - DOT3 lub DOT4
chł.silnika- 8.0l zb.wyrównawczy 0.7l
auto.skrzynia- 7.5l (DIA-QUEEN ATF SP)
manual.skrz.- 2.0 SEA 75W-85W lub 75W-90
olei silnik- 4.0 +0.3 filter -15< 15W-40
-15> 10W-40
sprawc co 1ooo km ubytek uzupełniac ok. 1l
wsp.kierownicy 4WS- 1.5l
bez- 0.9l
Podane info pochodzi z org. instrukcji obłsugi 3.0 V6 24
Pozdro |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2009, 20:56
|
|
|
Wszystko zależy co chcesz przy niej majstrować, czy to tylko kosmetyka czy coś więcej i grubsza robota jak np rozrząd lub inne ciężkie rzeczy????? |
|
|
|
 |
blizna
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 78 Skąd: Głubczyce
|
Wysłany: 05-05-2009, 22:49
|
|
|
Teraz tylko płyny ustrojowe i takie podstawowe sprawy |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2009, 23:04
|
|
|
To na start płyny i oczywiście filtry a MISIA będzie szczęśliwa |
|
|
|
 |
blizna
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 78 Skąd: Głubczyce
|
Wysłany: 05-05-2009, 23:36
|
|
|
No i tu właśnie prośba. Czy żeby te płyny wymienić trzeba używać jakichś magicznych zaklęć czyli czy należy wiedzieć o jakichś szczególnych sprawach, ukrytych zaworkach itp ?[/i] |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2009, 07:34
|
|
|
zaworków to nie ma no chyba ze w chłodnicy pod spodem jest kranik do spuszczania płynu,
płyn chłodzący czy olej sam wymienisz, płyn do pompy sprzęgła już raczej we 2 osoby zasada wymiany taka sam jak w odpowietrzaniu hamulców, jeśli zaś się tyczy ukl hamulcowego i wspomagania to tu wymiana tylko w sposób dynamiczny a wiec po przez wypchniecie płynów ciśnieniowo i wtłoczenie nowych sam tego nie zrobisz trzeba mieć do tego sprzęt |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-05-2009, 12:14
|
|
|
Jeśli chodzi o płyn hamulcowy, to zawsze można otworzyć wszystkie zaworki i wypryskać wszystko pedałem
Potem zalewasz zbiorniczek i standardowo jak przy odpowietrzaniu układu |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 06-05-2009, 18:58
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Jeśli chodzi o płyn hamulcowy, to zawsze można otworzyć wszystkie zaworki i wypryskać wszystko pedałem
Potem zalewasz zbiorniczek i standardowo jak przy odpowietrzaniu układu |
Tak to tylko wypryskasz to co jest w zbiorniczku. W przewodach,pompie i tłoczkach zostanie stary płyn. Taka wymiana nic nie da, no prawie nic. To tak jak byś wymieniał olej silnikowy mieszając nowy ze starym 50/50 ;P |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2009, 07:04
|
|
|
dokładnie tak jest jak mówi Zajc3w, a już na pewno nie wypchniesz z korektorów siły hamowania tylnych kół |
|
|
|
 |
blizna
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 78 Skąd: Głubczyce
|
Wysłany: 10-05-2009, 11:14
|
|
|
Witam wczoraj się zabawiałem z misią. Wymieniłem chłodnicę wody (chłodnicę klimy też chciałem ale podczas wykręcania z rozbitej poukręcałem przewody ) olej w silniku, filtry, olej w skrzyni, płyn hamulcowy. Do pełni szczęścia wymieniłbym jeszcze płyn w sprzęgle oraz we wspomaganiu kierownicy jednak nie wiem jak to zrobić, nie znalazłem zadnych srubek kraników ani zaworków Jesli ktos moglby pomóc to poproszę. Pozdro |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2009, 12:00
|
|
|
blizna, a jak wymieniłeś płyn hamulcowy??? pompowałeś pedałem hamulca i tak jak przy odpowietrzaniu????bo jeśli tak to na pewno płynu hamulcowego całego nie wymieniłeś tylko zmieszałeś stary z nowym.
jeśli chodzi o płyn sprzęgłowy zasada jest ta sama co przy odpowietrzaniu hamulca z tym ze zaworek masz przy siłowniku przy skrzyni biegów pod kolektorem ssącym , płyn wspomagania bez pompy dyfuzyjnej nie wymienisz ponieważ trzeba wtłaczać nowy olej pod ciśnieniem wypychając stary |
|
|
|
 |
blizna
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 78 Skąd: Głubczyce
|
Wysłany: 12-05-2009, 09:23
|
|
|
Wymieniałem jak przy odpowietrzaniu, więc tak jak piszesz zmieszałem stary z nowym. Ze sprzęgłem to chyba w serwisie chłopaki się zajmą. |
|
|
|
 |
|