Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pakiet startowy
Autor Wiadomość
blizna 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 78
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 05-05-2009, 16:57   Pakiet startowy

Witam

Chcę wreszcie troche pomajstrować w Sigmie, wymienić chłodnicę bo jest w złym stanie i niektóre rzeczy bo od kiedy ją kupilem nie bylo czasu. Proszę o cenne wskazówki ile i jakich płynów będę potrzebował: płyn chłodniczy, hamulcowy, wspomaganie, sprzęgło i co wam jeszcze przychodzi do głowy. Jeśli są jakieś rzeczy na które szczególnie należy uważać to również proszę. Linki z Warsztatu także się przydadzą :)

Z góry dziękuję i pozdrawiam
 
 
 
piotr_dwt 
Nowy Forumowicz
mitsumaniak


Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 10
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: 05-05-2009, 20:01   

płyn chamulcowy- DOT3 lub DOT4
wsp.sprzęgła - DOT3 lub DOT4
chł.silnika- 8.0l zb.wyrównawczy 0.7l
auto.skrzynia- 7.5l (DIA-QUEEN ATF SP)
manual.skrz.- 2.0 SEA 75W-85W lub 75W-90
olei silnik- 4.0 +0.3 filter -15< 15W-40
-15> 10W-40
sprawc co 1ooo km ubytek uzupełniac ok. 1l
wsp.kierownicy 4WS- 1.5l
bez- 0.9l
Podane info pochodzi z org. instrukcji obłsugi 3.0 V6 24
Pozdro
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2009, 20:56   

Wszystko zależy co chcesz przy niej majstrować, czy to tylko kosmetyka czy coś więcej i grubsza robota jak np rozrząd lub inne ciężkie rzeczy?????
 
 
blizna 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 78
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 05-05-2009, 22:49   

Teraz tylko płyny ustrojowe :) i takie podstawowe sprawy
 
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2009, 23:04   

To na start płyny i oczywiście filtry a MISIA będzie szczęśliwa ;)
 
 
blizna 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 78
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 05-05-2009, 23:36   

No i tu właśnie prośba. Czy żeby te płyny wymienić trzeba używać jakichś magicznych zaklęć czyli czy należy wiedzieć o jakichś szczególnych sprawach, ukrytych zaworkach itp ?[/i]
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2009, 07:34   

zaworków to nie ma no chyba ze w chłodnicy pod spodem jest kranik do spuszczania płynu,
płyn chłodzący czy olej sam wymienisz, płyn do pompy sprzęgła już raczej we 2 osoby zasada wymiany taka sam jak w odpowietrzaniu hamulców, jeśli zaś się tyczy ukl hamulcowego i wspomagania to tu wymiana tylko w sposób dynamiczny a wiec po przez wypchniecie płynów ciśnieniowo i wtłoczenie nowych sam tego nie zrobisz trzeba mieć do tego sprzęt
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-05-2009, 12:14   

Jeśli chodzi o płyn hamulcowy, to zawsze można otworzyć wszystkie zaworki i wypryskać wszystko pedałem ;)
Potem zalewasz zbiorniczek i standardowo jak przy odpowietrzaniu układu :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 06-05-2009, 18:58   

Maretzky85 napisał/a:
Jeśli chodzi o płyn hamulcowy, to zawsze można otworzyć wszystkie zaworki i wypryskać wszystko pedałem ;)
Potem zalewasz zbiorniczek i standardowo jak przy odpowietrzaniu układu :)


Tak to tylko wypryskasz to co jest w zbiorniczku. W przewodach,pompie i tłoczkach zostanie stary płyn. Taka wymiana nic nie da, no prawie nic. To tak jak byś wymieniał olej silnikowy mieszając nowy ze starym 50/50 ;P
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2009, 07:04   

dokładnie tak jest jak mówi Zajc3w, a już na pewno nie wypchniesz z korektorów siły hamowania tylnych kół
 
 
blizna 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 78
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 10-05-2009, 11:14   

Witam wczoraj się zabawiałem z misią. Wymieniłem chłodnicę wody (chłodnicę klimy też chciałem ale podczas wykręcania z rozbitej poukręcałem przewody :evil: ) olej w silniku, filtry, olej w skrzyni, płyn hamulcowy. Do pełni szczęścia wymieniłbym jeszcze płyn w sprzęgle oraz we wspomaganiu kierownicy jednak nie wiem jak to zrobić, nie znalazłem zadnych srubek kraników ani zaworków :( Jesli ktos moglby pomóc to poproszę. Pozdro
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2009, 12:00   

blizna, a jak wymieniłeś płyn hamulcowy??? pompowałeś pedałem hamulca i tak jak przy odpowietrzaniu????bo jeśli tak to na pewno płynu hamulcowego całego nie wymieniłeś tylko zmieszałeś stary z nowym.
jeśli chodzi o płyn sprzęgłowy zasada jest ta sama co przy odpowietrzaniu hamulca z tym ze zaworek masz przy siłowniku przy skrzyni biegów pod kolektorem ssącym , płyn wspomagania bez pompy dyfuzyjnej nie wymienisz ponieważ trzeba wtłaczać nowy olej pod ciśnieniem wypychając stary
 
 
blizna 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 78
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 12-05-2009, 09:23   

Wymieniałem jak przy odpowietrzaniu, więc tak jak piszesz zmieszałem stary z nowym. Ze sprzęgłem to chyba w serwisie chłopaki się zajmą.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.