Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: gigant87
26-08-2009, 12:09
Jaki silnik do Lancera
Autor Wiadomość
piotrola 
Nowy Forumowicz
piotrola

Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1
Skąd: Staszów
  Wysłany: 22-03-2009, 13:02   Jaki silnik do Lancera

Witam.Jestem na etapie zakupu nowego Lancera Sportback.Poradzcie z jakim silnikiem ?
Czy 1,8 benz,czy 2,0 DID?.Chodzi mi głównie o kulturę pracy silnika,osiągi,spalanie,możliwość tuningu silnika.
Pozdrawiam.Piotrola.
_________________
piotrola
 
 
filippoz 
Mitsumaniak
The Scotsman


Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 535
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-03-2009, 13:33   

2.0 DID to konstrukcja od VW jak się nie mylę.

Zadaj sobie pytanie czy jeździsz na tyle dużo aby wyjeździć różnicę w zakupie auta? ile jest różnicy? kilkanaście tys zł? to przy obecnych cenach paliwa ok 4000 litrów :D nie wiem czy jest sens ;)

Silniki VW zawsze można było dobrze tuningować więc pod tym względem będzie chyba lepiej niż w benzyniaki.

W dieslu spalanie zawsze będzie mniejsze ale niech ktoś kto ma diesla się wypowie.

pozdrawiam
_________________
www.filipkrawczyk.pl :wav:
www.openphotography.pl
 
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2009, 16:13   

Ja mam 2.0 DiD - jest to silnik VW na pompowtryskiwaczach :cry: .

Plusy silnika:
- super ciągnie (od około 1750 rpm)
- spora moc (Focusy, Corolle, Astry wysiadają)
- mało pali (w mieście - Warszawa ok 8 litrów, na trasie przy prędkości 160-180 7,2 litra)
- jest duży zapas do tuningu (można swobodnie go na 180 koni zrobić tylko zmianą softu)
- ma grzałkę w układzie grzewczym i nawet jak silnik jest zimny to do środka leci cieplutkie powietrze, super sprawa w zimie

Minusy silnika:
- straaaaasznie głośny,
- przy niskich temperaturach zapala jak 15 letni diesel
- mi na 10 kkm zjadł 1 litr oleju

Dodatkowo wyraźnie czuć ciężkość przodu (silnik diesla) w porównaniu z 1.8 benzyną.
Wrażenie jest takie jakbyś jeździł z workiem ziemniaków na masce.
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 23-03-2009, 17:53   

Cytat:
Zadaj sobie pytanie czy jeździsz na tyle dużo aby wyjeździć różnicę w zakupie auta? ile jest różnicy? kilkanaście tys zł? to przy obecnych cenach paliwa ok 4000 litrów :D nie wiem czy jest sens ;)


No właśnie. Lancer w podstawowej wersji Inform z silnikiem 2.0 DiD (VW TDI) to wydatek rzędu 76-80 tys pln. Na dodatek będziesz miał ogromne problemy, żeby coś takiego w ogóle dostać.
A z silnikiem 1.8 benzynowym jest prawie 19 tys tańszy :shock:

Przy tak dużej różnicy cenowej nie ma się co zastanawiać. Jeśli jednak koniecznie zależy ci na dieslu, lepiej poczekać do lata, kiedy ma wejść nowy diesel konstrukcji Mitsubishi o pojemności 1.8 i mocy ok 140 km. Ten silnik powinien już być dostępny w akceptowalnej cenie. Obecna wg mnie jest po prostu nie do przyjęcia.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-03-2009, 21:43   

jurekschroda napisał/a:
Lancer w podstawowej wersji Inform z silnikiem 2.0 DiD (VW TDI) to wydatek rzędu 76-80 tys pln. Na dodatek będziesz miał ogromne problemy, żeby coś takiego w ogóle dostać.
A z silnikiem 1.8 benzynowym jest prawie 19 tys tańszy
Nie ma sensu podążać za modą i wyrzucać kasę na rechota, lepiej kupić 19 tyś. tańszego benzyniaka, założyć porządną sekwencję i jeszcze kupa kasy zostanie.
 
 
filippoz 
Mitsumaniak
The Scotsman


Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 535
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-03-2009, 22:38   

19tys przy obecnych cenach paliwa to 5000 litrów, yyyyy toż to kilkadziesiąt tys kilometrów, conajmniej 3-4 lat zanim się zwróci i będzie w break-even point'cie - chyba ze coś w obliczeniach powaliłem.
_________________
www.filipkrawczyk.pl :wav:
www.openphotography.pl
 
 
 
Cezarito 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 SB '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 127
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-05-2009, 16:40   

Plus to, że przeglądy i remonty diesla są drożsiejsze... ;-)
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-05-2009, 17:27   

Cytat:
19tys przy obecnych cenach paliwa to 5000 litrów, yyyyy toż to kilkadziesiąt tys kilometrów, conajmniej 3-4 lat zanim się zwróci i będzie w break-even point'cie - chyba ze coś w obliczeniach powaliłem.
Offtopicowo zapodam, ze cena benzyny w moim miescie stale rosnie, a ON nie. Roznica wynosi juz... prawie 60 groszy (!!!) na litrze :P
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-05-2009, 11:34   

Cena Lancera Diesla jest wzięta z kosmosu i za tą kwotę kupisz benzyniaka klasy premium to po pierwsze, silnik jest już dosyć archaiczny jak na dzisiejsze czasy to po drugie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-05-2009, 11:42   

Były wyliczenia co do sensowności zakupu diesla w Lancerze co prawda różnica w cenie paliw była niższa ale taka duża różnica raczej nie będzie trwała długo. Po drugie nie uwzględniono że zimny diesel pali dużo więcej niż benzyna (chodzi o warunki zimowe).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.