Przesunięty przez: gigant87 26-08-2009, 12:09 |
Jaki silnik do Lancera |
Autor |
Wiadomość |
piotrola
Nowy Forumowicz piotrola
Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 22-03-2009, 13:02 Jaki silnik do Lancera
|
|
|
Witam.Jestem na etapie zakupu nowego Lancera Sportback.Poradzcie z jakim silnikiem ?
Czy 1,8 benz,czy 2,0 DID?.Chodzi mi głównie o kulturę pracy silnika,osiągi,spalanie,możliwość tuningu silnika.
Pozdrawiam.Piotrola. |
_________________ piotrola |
|
|
|
 |
filippoz
Mitsumaniak The Scotsman

Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 535 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-03-2009, 13:33
|
|
|
2.0 DID to konstrukcja od VW jak się nie mylę.
Zadaj sobie pytanie czy jeździsz na tyle dużo aby wyjeździć różnicę w zakupie auta? ile jest różnicy? kilkanaście tys zł? to przy obecnych cenach paliwa ok 4000 litrów nie wiem czy jest sens
Silniki VW zawsze można było dobrze tuningować więc pod tym względem będzie chyba lepiej niż w benzyniaki.
W dieslu spalanie zawsze będzie mniejsze ale niech ktoś kto ma diesla się wypowie.
pozdrawiam |
_________________ www.filipkrawczyk.pl
www.openphotography.pl |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2009, 16:13
|
|
|
Ja mam 2.0 DiD - jest to silnik VW na pompowtryskiwaczach .
Plusy silnika:
- super ciągnie (od około 1750 rpm)
- spora moc (Focusy, Corolle, Astry wysiadają)
- mało pali (w mieście - Warszawa ok 8 litrów, na trasie przy prędkości 160-180 7,2 litra)
- jest duży zapas do tuningu (można swobodnie go na 180 koni zrobić tylko zmianą softu)
- ma grzałkę w układzie grzewczym i nawet jak silnik jest zimny to do środka leci cieplutkie powietrze, super sprawa w zimie
Minusy silnika:
- straaaaasznie głośny,
- przy niskich temperaturach zapala jak 15 letni diesel
- mi na 10 kkm zjadł 1 litr oleju
Dodatkowo wyraźnie czuć ciężkość przodu (silnik diesla) w porównaniu z 1.8 benzyną.
Wrażenie jest takie jakbyś jeździł z workiem ziemniaków na masce. |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 23-03-2009, 17:53
|
|
|
Cytat: | Zadaj sobie pytanie czy jeździsz na tyle dużo aby wyjeździć różnicę w zakupie auta? ile jest różnicy? kilkanaście tys zł? to przy obecnych cenach paliwa ok 4000 litrów nie wiem czy jest sens
|
No właśnie. Lancer w podstawowej wersji Inform z silnikiem 2.0 DiD (VW TDI) to wydatek rzędu 76-80 tys pln. Na dodatek będziesz miał ogromne problemy, żeby coś takiego w ogóle dostać.
A z silnikiem 1.8 benzynowym jest prawie 19 tys tańszy
Przy tak dużej różnicy cenowej nie ma się co zastanawiać. Jeśli jednak koniecznie zależy ci na dieslu, lepiej poczekać do lata, kiedy ma wejść nowy diesel konstrukcji Mitsubishi o pojemności 1.8 i mocy ok 140 km. Ten silnik powinien już być dostępny w akceptowalnej cenie. Obecna wg mnie jest po prostu nie do przyjęcia. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-03-2009, 21:43
|
|
|
jurekschroda napisał/a: | Lancer w podstawowej wersji Inform z silnikiem 2.0 DiD (VW TDI) to wydatek rzędu 76-80 tys pln. Na dodatek będziesz miał ogromne problemy, żeby coś takiego w ogóle dostać.
A z silnikiem 1.8 benzynowym jest prawie 19 tys tańszy | Nie ma sensu podążać za modą i wyrzucać kasę na rechota, lepiej kupić 19 tyś. tańszego benzyniaka, założyć porządną sekwencję i jeszcze kupa kasy zostanie. |
|
|
|
 |
filippoz
Mitsumaniak The Scotsman

Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 535 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-03-2009, 22:38
|
|
|
19tys przy obecnych cenach paliwa to 5000 litrów, yyyyy toż to kilkadziesiąt tys kilometrów, conajmniej 3-4 lat zanim się zwróci i będzie w break-even point'cie - chyba ze coś w obliczeniach powaliłem. |
_________________ www.filipkrawczyk.pl
www.openphotography.pl |
|
|
|
 |
Cezarito
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 SB '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 127 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13-05-2009, 16:40
|
|
|
Plus to, że przeglądy i remonty diesla są drożsiejsze... |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-05-2009, 17:27
|
|
|
Cytat: | 19tys przy obecnych cenach paliwa to 5000 litrów, yyyyy toż to kilkadziesiąt tys kilometrów, conajmniej 3-4 lat zanim się zwróci i będzie w break-even point'cie - chyba ze coś w obliczeniach powaliłem. | Offtopicowo zapodam, ze cena benzyny w moim miescie stale rosnie, a ON nie. Roznica wynosi juz... prawie 60 groszy (!!!) na litrze |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-05-2009, 11:34
|
|
|
Cena Lancera Diesla jest wzięta z kosmosu i za tą kwotę kupisz benzyniaka klasy premium to po pierwsze, silnik jest już dosyć archaiczny jak na dzisiejsze czasy to po drugie. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-05-2009, 11:42
|
|
|
Były wyliczenia co do sensowności zakupu diesla w Lancerze co prawda różnica w cenie paliw była niższa ale taka duża różnica raczej nie będzie trwała długo. Po drugie nie uwzględniono że zimny diesel pali dużo więcej niż benzyna (chodzi o warunki zimowe). |
|
|
|
 |
|