[CA5A 1.8] CAO GTI, Przerywa, czasami nie zaswieca sie CE i |
Autor |
Wiadomość |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2009, 23:09 [CA5A 1.8] CAO GTI, Przerywa, czasami nie zaswieca sie CE i
|
|
|
Dzisiaj zgasiłem silnik po małej trasie, chciałem ponownie zapalić po minucie, kręci i nic...
znowu przekręcam na zapłon, zawsze czekam az CE gaśnie ale teraz w ogole się nie zaświecił.
Zadzwoniłem do mechanika, powiedział żebym odpiął akumulator, tak zrobiłem i CE zapalił się, zgfasł i silnik odrazu zapalił
wyjechałem do miasta, spod świateł ruszyłem spokojnie, na drugim biegu lekko przeciągnąłem i silnik zdławił sie i zgasł, znowu podczas próby odpalenia CE nie zaświecał się, zabawa z aku nic nie pomogła.
Zostawiłem samochod w centum miasta.
Przewody wysokiego napięcia mam w opłakanym stanie, czy to może mieć wpłym na to iż CE nie zaświeca się na przekręcony kluczyku ?? |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 12-05-2009, 18:24, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2009, 23:20
|
|
|
Skoro kontrolka CE w ogóle się nie zaświeca, może to oznaczać uszkodzenie ECU. Wyjmij komputer, rozkręć i sprawdź, czy nie wylały kondensatory. |
|
|
|
 |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2009, 23:22
|
|
|
Tylko dlaczego za pierwszym razem jak odpiąłem akumlator - pomogło ...? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-05-2009, 11:23
|
|
|
Padło ECU albo bezpiecznik ECI Multi pod maską |
|
|
|
 |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2009, 11:41
|
|
|
czy mogę ten bezpiecznik wymienić we własnym zakresie ?
gdzie od się znajduje? gdzie go kupię ? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2009, 11:49
|
|
|
COLTER80 napisał/a: | czy mogę ten bezpiecznik wymienić we własnym zakresie ?
gdzie od się znajduje? gdzie go kupię ? | Możesz wymienić sam. Znajduje się w skrzynce po prawej stronie (strona pasażera) pod maską. Bezpiecznik jest przykręcony od spodu śrubą na klucz 10.
Te bezpieczniki najczęściej przepalają się przy nóżce. Obserwując go z góry przez szybkę nie widać, że jest w ogóle przepalony. Jak go zobaczysz, zrozumiesz o czym piszę.
Bezpiecznik kupisz w dobrym sklepie motoryzacyjnym. |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-05-2009, 13:44
|
|
|
tak jak poprzednicy mówią... abo bezpiecznik ECi albo komp |
_________________
 |
|
|
|
 |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2009, 11:27
|
|
|
Dzisiaj rano podjechałem do samochodu
kontrolnie sprawdziłem czy odpali, normalnie zapaliła sie kontrolka CE i zgasła po czym bez problemu odpaliłem i dojechałem do domu.
Czy bezpiecznim moge wykluczyc ?
trzeba tylko pewnie ECU sprawdzic ?
o co tu chodzi ? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2009, 13:34
|
|
|
Sprawdź jedno i drugie. Dla własnego bezpieczeństwa i spokoju. Jeśli zgasłby Ci podczas jazdy, byłoby naprawdę nieciekawie... |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 10-05-2009, 13:38
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Bezpiecznik jest przykręcony od spodu śrubą na klucz 10. | Bezpiecznik od alternatora tak ale nie od ECU |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2009, 14:34
|
|
|
więc który jest od ECU?
Tak raz mi zgasł podczas przyspieszania, to było w Piatek, a dzisiaj odpalił i dojechałem do domu.
Musze to zdiagnozować bo strach wyjechać do miasta. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 10-05-2009, 14:37
|
|
|
COLTER80 napisał/a: | więc który jest od ECU? | Opisany jest pod maską jako ECI. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2009, 16:22
|
|
|
Bezpiecznik wygląda na cały, podmieniłem go z drugim niebieskim, też 20A.
Czyli to nie jest wina bezpiecznika. Przejechałem się, rozgrzałem, przy wysokich obrotach przerywa/dławi sie.
Musze zdiagnozować dlaczego nie palił sie CE, czyli to wina ECU ? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 10-05-2009, 22:36
|
|
|
COLTER80, wyciągnij kompa i obczaj kondy. Im wcześniej tym lepiej. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2009, 16:03
|
|
|
ok, wymontuje ECU i oddam do punktu gdzie mi to sprawdzą i ewentualnie wymienią.
Potrwa to pewnie dzien,max dwa(nie wiem ile maja innej roboty)
Wkładam ecu, podpinam aku, odpalam i normalnie jeżdże czy jest jakaś określona procedura po wstawieniu nowych kondensatorów/ecu ? Pewnie zrobi sie reset ? czekać aż włączy się wentylotor ? |
|
|
|
 |
|