Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA5A 1.8] CAO GTI, Przerywa, czasami nie zaswieca sie CE i
Autor Wiadomość
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2009, 23:09   [CA5A 1.8] CAO GTI, Przerywa, czasami nie zaswieca sie CE i

Dzisiaj zgasiłem silnik po małej trasie, chciałem ponownie zapalić po minucie, kręci i nic...
znowu przekręcam na zapłon, zawsze czekam az CE gaśnie ale teraz w ogole się nie zaświecił.
Zadzwoniłem do mechanika, powiedział żebym odpiął akumulator, tak zrobiłem i CE zapalił się, zgfasł i silnik odrazu zapalił

wyjechałem do miasta, spod świateł ruszyłem spokojnie, na drugim biegu lekko przeciągnąłem i silnik zdławił sie i zgasł, znowu podczas próby odpalenia CE nie zaświecał się, zabawa z aku nic nie pomogła.
Zostawiłem samochod w centum miasta.

Przewody wysokiego napięcia mam w opłakanym stanie, czy to może mieć wpłym na to iż CE nie zaświeca się na przekręcony kluczyku ??
Ostatnio zmieniony przez karolgt 12-05-2009, 18:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2009, 23:20   

Skoro kontrolka CE w ogóle się nie zaświeca, może to oznaczać uszkodzenie ECU. Wyjmij komputer, rozkręć i sprawdź, czy nie wylały kondensatory.
 
 
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2009, 23:22   

Tylko dlaczego za pierwszym razem jak odpiąłem akumlator - pomogło ...?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-05-2009, 11:23   

Padło ECU albo bezpiecznik ECI Multi pod maską
 
 
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2009, 11:41   

czy mogę ten bezpiecznik wymienić we własnym zakresie ?
gdzie od się znajduje? gdzie go kupię ?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2009, 11:49   

COLTER80 napisał/a:
czy mogę ten bezpiecznik wymienić we własnym zakresie ?
gdzie od się znajduje? gdzie go kupię ?
Możesz wymienić sam. Znajduje się w skrzynce po prawej stronie (strona pasażera) pod maską. Bezpiecznik jest przykręcony od spodu śrubą na klucz 10.
Te bezpieczniki najczęściej przepalają się przy nóżce. Obserwując go z góry przez szybkę nie widać, że jest w ogóle przepalony. Jak go zobaczysz, zrozumiesz o czym piszę.
Bezpiecznik kupisz w dobrym sklepie motoryzacyjnym.
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-05-2009, 13:44   

tak jak poprzednicy mówią... abo bezpiecznik ECi albo komp
_________________

 
 
 
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2009, 11:27   

Dzisiaj rano podjechałem do samochodu
kontrolnie sprawdziłem czy odpali, normalnie zapaliła sie kontrolka CE i zgasła po czym bez problemu odpaliłem i dojechałem do domu.

Czy bezpiecznim moge wykluczyc ?
trzeba tylko pewnie ECU sprawdzic ?

o co tu chodzi ?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2009, 13:34   

Sprawdź jedno i drugie. Dla własnego bezpieczeństwa i spokoju. Jeśli zgasłby Ci podczas jazdy, byłoby naprawdę nieciekawie...
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 10-05-2009, 13:38   

gregorbu napisał/a:
Bezpiecznik jest przykręcony od spodu śrubą na klucz 10.
Bezpiecznik od alternatora tak ale nie od ECU :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2009, 14:34   

więc który jest od ECU?
Tak raz mi zgasł podczas przyspieszania, to było w Piatek, a dzisiaj odpalił i dojechałem do domu.
Musze to zdiagnozować bo strach wyjechać do miasta.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 10-05-2009, 14:37   

COLTER80 napisał/a:
więc który jest od ECU?
Opisany jest pod maską jako ECI.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2009, 16:22   

Bezpiecznik wygląda na cały, podmieniłem go z drugim niebieskim, też 20A.




Czyli to nie jest wina bezpiecznika. Przejechałem się, rozgrzałem, przy wysokich obrotach przerywa/dławi sie.
Musze zdiagnozować dlaczego nie palił sie CE, czyli to wina ECU ?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 10-05-2009, 22:36   

COLTER80, wyciągnij kompa i obczaj kondy. Im wcześniej tym lepiej.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2009, 16:03   

ok, wymontuje ECU i oddam do punktu gdzie mi to sprawdzą i ewentualnie wymienią.

Potrwa to pewnie dzien,max dwa(nie wiem ile maja innej roboty)

Wkładam ecu, podpinam aku, odpalam i normalnie jeżdże czy jest jakaś określona procedura po wstawieniu nowych kondensatorów/ecu ? Pewnie zrobi sie reset ? czekać aż włączy się wentylotor ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.