auto zaczęło kopcić na biało |
Autor |
Wiadomość |
mikus
Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 53 Skąd: jelenia góra
|
Wysłany: 03-05-2009, 14:49 auto zaczęło kopcić na biało
|
|
|
Witam, mam eclipsa 96r 2.0 bez turbo 4g63 i od jakiegos czasu auto zaczelo bardzo mocno kopcić na bialo,głównie to wystepuje na biegu jałowym jak auto jest odpalone lub gdy jak ruszam.Przy wyższych obrotach tak jakby mniej. Miałem nie dawno robioną górę silnika bo mi walnął rozrząd i tak sie zastanawiam czy coś żle nie zostało złożone. Zaczęło ubywać oleju. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-05-2009, 15:34
|
|
|
A uszczelniacze zaworowe były zmieniane ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
nezik
Forumowicz
Auto: e30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 258 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-05-2009, 19:25
|
|
|
u mnie dzieje podobnie, auto z turbo, mechanik poiwedzial, że trzeba by głowice splanować |
_________________ Mitsubishi Eclipse GST 2.0 turbo wejdź i skomentuj
Nie wstydźcie się, klikajcie 'Pomógł' |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-05-2009, 21:34
|
|
|
nie ma rady,,, olej z głowicy dostaje się do cylindra... po walnięciu rozrządu zrobiłbym wymiane pierścieni i wszystkich uszczelek oraz uszczelniaczy zaworowych,,, tak bym nie jeździł...
Mitsubishi podaje że max zużycie oleju może wynieść 1L na 1000km, jest to spowodowane zużyciem normalnym silnika, podają że takie zużycie jest dopuszczalne, ale tylko z winy pierścieni tłokowych i uszczelniaczy zaworowych... jak pali 4L na 500km to nieradziłbym jeździć tylko zrobić mały remont...
mi spala niecały litr na 1000km, niby sporo ale dopuszczalne, w przyszłym roku robie generalny remont więc puki co jeżdżę i zbieram kase na remont (pewnie wyniesie ze 3-4tys. w samych częściach, robotą zajmę się z ojcem sami...) |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
mikus
Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 53 Skąd: jelenia góra
|
Wysłany: 03-05-2009, 22:05
|
|
|
wlasnie gora zrobilem na cacy nowe prowadnice zawory uszczelniacze i to wszysttko gora polka tylko nie wymienilem pirscieni ale zalalem nafta i po godzinnie sprawdzilem i na 1,2 cylindrze ubylo troszke ale nie wszystko a na 3,4 nic nie ubylo moze zle uszczelniacze zalozyli albo zawory zle dotarli albo pierscianie nie wiem dlatego czekam na jakas pomoc |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-05-2009, 01:34
|
|
|
A czy prowadnice zaworowe były sprawdzane ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
mikus
Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 53 Skąd: jelenia góra
|
Wysłany: 05-05-2009, 22:28
|
|
|
chyba tak bo glowice robilem w firmie we wroclawiu a wszyscy ich tam polecaja
dzis sprawdzili mi cisnienie i mowi ze jest ok |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 05-05-2009, 22:55
|
|
|
To jak masz pewność co do uszczelki pod głowicą to głowica może być pęknięta. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-05-2009, 14:46
|
|
|
Generalnie biały dym ewidentnie wskazuje na dostawanie się cieczy chłodzącej do komory spalania, więc tak jak wyżej ktoś napisał, albo uszczelka pod głowicą, albo pęknięta głowica. Oczywiście mowa tu o dymieniu cały czas, jeśli dymi przez chwilkę po odpaleniu zimnego silnika, to zjawisko takowe jest zupełnie normalne. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
crolls [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2009, 21:11
|
|
|
Dokładnie, żaden olej tylko płyn chłodniczy i to w dużych ilościach. ale by Ci go grzało co 300km - 800km.
Napisz czy:
Jaka uszczelka była położona?
Masz LPG?
Sonda lambda była sprawdzana?
Kolektor wydechowy szczelny?
Ale raczej, moja rada:
*dolewaj olej Valvoline,
*wyreguluj obroty (strona krzyżaka)
*pociśnij nim przynajmniej raz dziennie a nie pykaj taś taś bojąc się że coś się stanie
i do 4 tyg. wszystko wróci do normy (no chyba że uszczelka Ajusa) |
|
|
|
 |
mikus
Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 53 Skąd: jelenia góra
|
Wysłany: 07-05-2009, 22:15
|
|
|
ciezko mi teraz powiedziec co to byla za uszczelka ale napewno najwyzsza polka w intercars tak jak i zawory i uszczelniacze oraz prowadnice. autko kopci bardzo mocno jak stoi lub rusza jak go deptam pod przerywacz to przestaje kopcic ale jak spadna obroty to znowu kopci i je duzo oleju ostatnio na 100 km spalila mi ok 1 litra przy bardzo ostrej jezdie ale cisnienie ma ok
[ Dodano: 07-05-2009, 22:17 ]
gazu nie mam i na mocy tez nie stracila kolektor szczelny |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07-05-2009, 23:02
|
|
|
Swoją drogą może pierścienie olejowe się już buntują ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
crolls [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2009, 23:59
|
|
|
ehh, no to kicha, bo w katalogu IC nie mają nic dobrego :-/
no ale poprzednik ma rację, że pierścionki puszczają albo uszczelniacze zaw.
sprawdź ciśnienie sprężania (3 krotnie) a potem próbę olejową a jak masz dostęp do fachowca to jeszcze ciśnieniową. to załatwi sprawę zawory/pierścienie. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-05-2009, 09:45
|
|
|
crolls napisał/a: | w katalogu IC nie mają nic dobrego :-/ |
Mają mają, tylko trzeba się upomnieć |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2009, 14:31
|
|
|
Sprawdź kompresje, jeśli jest powyżej 12,5 to na 100% pierścienie olejowe puszczają Miałem tak samo, zmieniłem pierścienie i spokój. Pierścienie orginalne sprowadził mi Kiepuczi. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
|