Napięcie ładowania alternator |
Autor |
Wiadomość |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-03-2014, 09:30 Napięcie ładowania alternator
|
|
|
Cześć,
Kolejne pytanko:
Jakie powinno być napięcie ładowania na alternatorze / klemach?
Mam po wymianie aku na nowy 16V.
Stary mi zdechł ale miał już conajmniej 5 latek - więc przyjąłem, że to norma.
Z tego co wyczytałem na forum to 16 V to za dużo. Czym to może gorozić, jak jest za duże napięcie ładowania? Ktoś pisał o gotowaniu się akumulatora... Jest to możliwe?
Przed wymianą akumulatora mierzyłem też prąd spoczynkowy, jak wszystko jest wyłaczone i wychodziło mi 30-40mA, więc to akurat chyba ok jest, choć informację tę czerpię z innych forów, że taki prąd może pobierać alarm, zegarek i jakieś tam czujniki
Ma ktoś może informacje / schemat el. do gallopera?
Pomierzyłbym sobie napięcia, czy są OK i mieszczą się w granicach.
Dzięki za info,
Aku: Topla 95Ah 750A DIN 59519 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-03-2014, 10:44
|
|
|
14,4V |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-03-2014, 19:58
|
|
|
A miernika jesteś pewien, że dobrze pokazał? Czasem miernik potrafi zawyżyć wskazanie jak pada w nim bateria. Jeśli jednak miernik jest ok to jest coś nie tak z regulatorem napięcia i takie napięcie może uszkodzić akumulator jak i elektronikę w aucie. |
|
|
|
 |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-03-2014, 08:50
|
|
|
Miernik jest OK,
Z przerażeniem dziś zmierzyłem innym miernikiem (takim profesjonalnym, a nie za 9,99zł z carfura) i wyszło - 17,5V.
I samochodzik znów będzie stał
Czy ktoś z was wie jak naprawić i gdzie jest ten regulator napięcia? Jest to zintegrowane z alternatorem, czy gdzieś oddzielnie.
Jak ktoś ma jakiś schemat elektryczny to będę wdzięczny. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 20-03-2014, 09:33
|
|
|
Wymontuj alternator i zawieź do fachowca od alternatorów. Resztę on zrobi za nieduże pieniądze. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-03-2014, 12:37
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | Wymontuj alternator i zawieź do fachowca od alternatorów. Resztę on zrobi za nieduże pieniądze. |
W sumie dobrze mówisz...
...tylko co chwila do fachowca jadę |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 20-03-2014, 12:52
|
|
|
A co, będziesz sam rozbierał, wymontowywał regulator, zamawiał nowy nie wiadomo gdzie (oczywiście jeszcze przyślą Ci inny ze dwa razy)? Nie lepiej stówkę dać? |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-03-2014, 20:12
|
|
|
Heilsberg dobrze radzi, jeśli nie bardzo znasz się na elektryce, to może lepiej zlecić to fachowcowi chociaż jeśli regulator jest przykręcony na śruby to wymiana raczej nie powinna być skomplikowana.
Jeśli do alternatora dawno nie było zaglądane, to warto zrobić mały przegląd i chociażby wymienić szczotki jeśli nie będą razem z regulatorem i łożyska tylko nie na najtańsze a raczej na markowe. |
|
|
|
 |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-11-2015, 12:39 Napięcie ładowania alternator
|
|
|
Cześć,
Więc alternator był regenerowany i było OK (8 miesięcy temu). Dzięki za porady.
Teraz mam inny problem. Jak odpalam na zimnym to mam napięcie ładowania 18-19V, a po przejechaniu 2-3km napięcie spada do 13,9-14,15V. Zauważyłem to jak mi jedna żarówka się przepaliła (światło mijania) więc od razu zmierzyłem napięcie.
Dziwne to jest, ale w sumie nie sprawdzałem jakie było po regeneracji na zimnym silniku.
A i prawdopodobnie nie grzeje mi jedna ze świec żarowych, więc może to ma jakieś znaczenie. Rozpoznaję po tym, że na zimnym silniku jak zapalam to mi jakby na jeden cylinder nie palił - silnik pracuje przez 10 sekund nierówno i nim szarpie, a póżniej pracuje równo.
Miał ktoś coś takiego?
PS. W przyszłym tygodniu oddaję do przeglądu - bo niby jest rok gwarancji na regenerację, ale może ktoś coś podpowie w tym temacie, co by ze mnie mechanicy nie robili balona. |
|
|
|
 |
sylwa-x
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero I '90r. 3.0 V6 L141G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2013 Posty: 13 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 05-11-2015, 12:56
|
|
|
ładowanie niema nic wspólnego ze świecami
jest do sprawdzenia
alternator
akumulator
masy i połączenia zasilania |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-11-2015, 13:13
|
|
|
Jeśli napięcie ładowania się tak waha to na 100% nie powinno tak być, napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale 13,9V - 14,5V. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 05-11-2015, 16:32
|
|
|
Wygląda na szwankujący regulator napięcia w alternatorze - zaczyna regulować dopiero po złapaniu temperatury. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-12-2015, 16:16
|
|
|
Wymieniony regulator napięcia. Teraz jest 14V, czyli niby OK.
Dzięki za porady |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-12-2015, 20:08
|
|
|
Jeśli zmieniłeś na jakiś zamiennik to też nie wróżę mu długiego żywota. |
|
|
|
 |
|