Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napięcie ładowania alternator
Autor Wiadomość
beny2011 
Forumowicz

Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-03-2014, 09:30   Napięcie ładowania alternator

Cześć,

Kolejne pytanko:
Jakie powinno być napięcie ładowania na alternatorze / klemach?
Mam po wymianie aku na nowy 16V.
Stary mi zdechł ale miał już conajmniej 5 latek - więc przyjąłem, że to norma.

Z tego co wyczytałem na forum to 16 V to za dużo. Czym to może gorozić, jak jest za duże napięcie ładowania? Ktoś pisał o gotowaniu się akumulatora... Jest to możliwe?

Przed wymianą akumulatora mierzyłem też prąd spoczynkowy, jak wszystko jest wyłaczone i wychodziło mi 30-40mA, więc to akurat chyba ok jest, choć informację tę czerpię z innych forów, że taki prąd może pobierać alarm, zegarek i jakieś tam czujniki

Ma ktoś może informacje / schemat el. do gallopera?
Pomierzyłbym sobie napięcia, czy są OK i mieszczą się w granicach.

Dzięki za info,

Aku: Topla 95Ah 750A DIN 59519
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-03-2014, 10:44   

14,4V
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-03-2014, 19:58   

A miernika jesteś pewien, że dobrze pokazał? Czasem miernik potrafi zawyżyć wskazanie jak pada w nim bateria. Jeśli jednak miernik jest ok to jest coś nie tak z regulatorem napięcia i takie napięcie może uszkodzić akumulator jak i elektronikę w aucie.
 
 
beny2011 
Forumowicz

Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-03-2014, 08:50   

Miernik jest OK,

Z przerażeniem dziś zmierzyłem innym miernikiem (takim profesjonalnym, a nie za 9,99zł z carfura) i wyszło - 17,5V.
I samochodzik znów będzie stał :(

Czy ktoś z was wie jak naprawić i gdzie jest ten regulator napięcia? Jest to zintegrowane z alternatorem, czy gdzieś oddzielnie.

Jak ktoś ma jakiś schemat elektryczny to będę wdzięczny.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 20-03-2014, 09:33   

Wymontuj alternator i zawieź do fachowca od alternatorów. Resztę on zrobi za nieduże pieniądze.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
beny2011 
Forumowicz

Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-03-2014, 12:37   

Heilsberg napisał/a:
Wymontuj alternator i zawieź do fachowca od alternatorów. Resztę on zrobi za nieduże pieniądze.

W sumie dobrze mówisz...
...tylko co chwila do fachowca jadę :(
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 20-03-2014, 12:52   

A co, będziesz sam rozbierał, wymontowywał regulator, zamawiał nowy nie wiadomo gdzie (oczywiście jeszcze przyślą Ci inny ze dwa razy)? Nie lepiej stówkę dać?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-03-2014, 20:12   

Heilsberg dobrze radzi, jeśli nie bardzo znasz się na elektryce, to może lepiej zlecić to fachowcowi chociaż jeśli regulator jest przykręcony na śruby to wymiana raczej nie powinna być skomplikowana.
Jeśli do alternatora dawno nie było zaglądane, to warto zrobić mały przegląd i chociażby wymienić szczotki jeśli nie będą razem z regulatorem i łożyska tylko nie na najtańsze a raczej na markowe.
 
 
beny2011 
Forumowicz

Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-11-2015, 12:39   Napięcie ładowania alternator

Cześć,

Więc alternator był regenerowany i było OK (8 miesięcy temu). Dzięki za porady.

Teraz mam inny problem. Jak odpalam na zimnym to mam napięcie ładowania 18-19V, a po przejechaniu 2-3km napięcie spada do 13,9-14,15V. Zauważyłem to jak mi jedna żarówka się przepaliła (światło mijania) więc od razu zmierzyłem napięcie.
Dziwne to jest, ale w sumie nie sprawdzałem jakie było po regeneracji na zimnym silniku.

A i prawdopodobnie nie grzeje mi jedna ze świec żarowych, więc może to ma jakieś znaczenie. Rozpoznaję po tym, że na zimnym silniku jak zapalam to mi jakby na jeden cylinder nie palił - silnik pracuje przez 10 sekund nierówno i nim szarpie, a póżniej pracuje równo.

Miał ktoś coś takiego?

PS. W przyszłym tygodniu oddaję do przeglądu - bo niby jest rok gwarancji na regenerację, ale może ktoś coś podpowie w tym temacie, co by ze mnie mechanicy nie robili balona.
 
 
sylwa-x 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I '90r. 3.0 V6 L141G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 13
Skąd: Lębork
Wysłany: 05-11-2015, 12:56   

ładowanie niema nic wspólnego ze świecami

jest do sprawdzenia

alternator
akumulator
masy i połączenia zasilania
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-11-2015, 13:13   

Jeśli napięcie ładowania się tak waha to na 100% nie powinno tak być, napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale 13,9V - 14,5V.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 05-11-2015, 16:32   

Wygląda na szwankujący regulator napięcia w alternatorze - zaczyna regulować dopiero po złapaniu temperatury.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
beny2011 
Forumowicz

Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-12-2015, 16:16   

Wymieniony regulator napięcia. Teraz jest 14V, czyli niby OK.
Dzięki za porady
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-12-2015, 20:08   

Jeśli zmieniłeś na jakiś zamiennik to też nie wróżę mu długiego żywota.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.