[Cari 1.8 GDI] układ paliwowy-błąd 89 cari gdi po lifcie |
Autor |
Wiadomość |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 19-05-2009, 17:31 [Cari 1.8 GDI] układ paliwowy-błąd 89 cari gdi po lifcie
|
|
|
Witam
Mam problem z obrotami na biegu jałowym.Po odpaleniu falowały i silnik gasł.Czasami w trakcie jazdy zapalała się kontrolka silnika.Po przeczytaniu wielu postów zdecydowałem się na czyszczenie przepustnicy i naukę obrotów(wszystko wg. wskazówek naszych doświadczonych forumowiczów)Po tych zabiegach na biegu jałowym i zimnym silniku(po odpaleniu podbija na 2000obr i wyżej).Na ciepłym silniku także się zdarza.Mam auto z automatyczną skrzynią biegów.Zaniepokoiłem się ponieważ kontrolka silnika zapalała się do tej pory najczęściej gdy podjeżdżałem do skrzyżowania a następnie gasła w trakcie jazdy.Teraz zdarza się że gdy już się zapali gaśnie dopiero po wyłączeniu silnika.Byłem
w ASO i odczyt z kompa dał błąd nr 89.fuel system.Dotyczy układu paliwowego.Po za tym
wszystkie parametry w normie tak mi powiedziano.Zapłaciłem 150 zeta w sumie za wykasowanie błędu(de facto mógłbym to sam zrobic odłączając acu).Czy ktoś juz spotkał się z tym błędem? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-05-2009, 17:56
|
|
|
Błąd 89 może oznaczać usterkę:
- czujnika temperatury zasysanego powietrza
- czujnika ciśnienia atmosferycznego
- czujnika masy zasysanego powietrza
- pompy wysokiego ciśnienia
- ECU
Kolejnośc diagnozowania podałem wyżej - pierwsze 3 czujniki znajdują się w przepływomierzu. Jeżeli po ich wymianie na inne błąd powtórzy się - winna będzie na 99% pompa wysokiego ciśnienia |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 19-05-2009, 18:00
|
|
|
Dzięki za szczegółową odpowiedź.Czy te czujniki będę w stanie sam wymienic, bo mam nadzieję że to nie pompa |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-05-2009, 18:05
|
|
|
Bez problemu - wystarczy się z kimś zamienić na chwilę na obudowy filtra powietrza przed rurą idącą do przepustnicy. Do poluzowania jeden cybant, wypięcia złącze elektryczne i odpięcia 2 klipsy..... Przed zamianą sprawdź jedynie, czy numer przepływomierza się zgadza (3 duże cyfry na naklejce)..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 19-05-2009, 18:15
|
|
|
Jeszce raz dziękuje.Nie ma to jak fachowa pomoc.
[ Dodano: 12-06-2009, 15:26 ]
Błąd nr 89 dotyczy fuel pressure regulator a więc regulatora ciśnienia paliwa.Więc wymiana pompy może nie byłaby konieczna.Szukałem na necie i nie mogę nic więcej na ten temat znaleźc.Nie wiem gdzie znajduje się ten cały regulator najprawdopodobniej na listwie paliwowej(jeśli byłaby mozliwośc i ktos z forumowiczów wiedzałby gdzie to się znajduje w gdi po lifcie to byłbym wdzięczny za foto) Dostępnośc jego jest żadna czyli serwis-cena 650zl.Jak bym wiedział gdzie jest i jak wygląda mógłbym na jakimś szrocie poszukac albo moze ma jakis numer ,nazwę producenta i w ten sposób moznaby go poszukac |
|
|
|
 |
|