Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] układ paliwowy-błąd 89 cari gdi po lifcie
Autor Wiadomość
Hagi 
Forumowicz

Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 57
Skąd: Tczew
Wysłany: 19-05-2009, 17:31   [Cari 1.8 GDI] układ paliwowy-błąd 89 cari gdi po lifcie

Witam
Mam problem z obrotami na biegu jałowym.Po odpaleniu falowały i silnik gasł.Czasami w trakcie jazdy zapalała się kontrolka silnika.Po przeczytaniu wielu postów zdecydowałem się na czyszczenie przepustnicy i naukę obrotów(wszystko wg. wskazówek naszych doświadczonych forumowiczów)Po tych zabiegach na biegu jałowym i zimnym silniku(po odpaleniu podbija na 2000obr i wyżej).Na ciepłym silniku także się zdarza.Mam auto z automatyczną skrzynią biegów.Zaniepokoiłem się ponieważ kontrolka silnika zapalała się do tej pory najczęściej gdy podjeżdżałem do skrzyżowania a następnie gasła w trakcie jazdy.Teraz zdarza się że gdy już się zapali gaśnie dopiero po wyłączeniu silnika.Byłem
w ASO i odczyt z kompa dał błąd nr 89.fuel system.Dotyczy układu paliwowego.Po za tym
wszystkie parametry w normie tak mi powiedziano.Zapłaciłem 150 zeta w sumie za wykasowanie błędu(de facto mógłbym to sam zrobic odłączając acu).Czy ktoś juz spotkał się z tym błędem?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-05-2009, 17:56   

Błąd 89 może oznaczać usterkę:
- czujnika temperatury zasysanego powietrza
- czujnika ciśnienia atmosferycznego
- czujnika masy zasysanego powietrza
- pompy wysokiego ciśnienia
- ECU

Kolejnośc diagnozowania podałem wyżej - pierwsze 3 czujniki znajdują się w przepływomierzu. Jeżeli po ich wymianie na inne błąd powtórzy się - winna będzie na 99% pompa wysokiego ciśnienia
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hagi 
Forumowicz

Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 57
Skąd: Tczew
Wysłany: 19-05-2009, 18:00   

Dzięki za szczegółową odpowiedź.Czy te czujniki będę w stanie sam wymienic, bo mam nadzieję że to nie pompa
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-05-2009, 18:05   

Bez problemu - wystarczy się z kimś zamienić na chwilę na obudowy filtra powietrza przed rurą idącą do przepustnicy. Do poluzowania jeden cybant, wypięcia złącze elektryczne i odpięcia 2 klipsy..... Przed zamianą sprawdź jedynie, czy numer przepływomierza się zgadza (3 duże cyfry na naklejce).....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hagi 
Forumowicz

Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 57
Skąd: Tczew
Wysłany: 19-05-2009, 18:15   

Jeszce raz dziękuje.Nie ma to jak fachowa pomoc.

[ Dodano: 12-06-2009, 15:26 ]
Błąd nr 89 dotyczy fuel pressure regulator a więc regulatora ciśnienia paliwa.Więc wymiana pompy może nie byłaby konieczna.Szukałem na necie i nie mogę nic więcej na ten temat znaleźc.Nie wiem gdzie znajduje się ten cały regulator najprawdopodobniej na listwie paliwowej(jeśli byłaby mozliwośc i ktos z forumowiczów wiedzałby gdzie to się znajduje w gdi po lifcie to byłbym wdzięczny za foto) Dostępnośc jego jest żadna czyli serwis-cena 650zl.Jak bym wiedział gdzie jest i jak wygląda mógłbym na jakimś szrocie poszukac albo moze ma jakis numer ,nazwę producenta i w ten sposób moznaby go poszukac
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.